گلکسی S10 فاقد اسکنر عنبیه

سامسونگ قید حضور اسکنر عنبیه در گلکسی S10 را می‌زند

منابع کره‌ای ادعا می‌کنند سامسونگ قید استفاده از اسکنر عنبیه چشم در گوشی گلکسی S10 خود را زده است. در عوض، Galaxy S10 از دو سنسور اثر انگشت درون صفحه و تشخیص چهره سه بعدی بهره‌مند خواهد بود.

گزارش شده است که سامسونگ قصد دارد قید استفاده از اسکنر عنبیه چشم بر روی گوشی گلکسی S10 خود را زده و در عوض از یک سنسور اثر انگشت درون صفحه و یک سنسور تشخیص چهره سه بعدی استفاده کند. این خبری است که از سوی رسانه کره‌ای The Bell و به نقل از منابع نزدیک به سامسونگ منتشر شده است. ظاهرا سامسونگ برای گلکسی اس 10 خود اسکنر عنبیه چشم را سفارش نداده است.

تایید اندازه نمایشگر گلکسی S10

The Bell مجددا تایید می‌کند که این گوشی با کدنام Beyond عرضه خواهد شد و اندازه نمایشگر هر دو مدل آن را نیز تایید کرده است. نمایشگر مدل اصلی گلکسی S10 برابر با 5.8 اینچ است، در حالی که نمایشگر مدل پلاس آن 6.3 اینچ خواهد بود. اگر این گزارش درست باشد، مدل استاندارد باید از اندازه‌ای مشابه گلکسی اس 9 بهره ببرد، گرچه مدل گلکسی اس 10 پلاس 0.1 اینچ بزرگ‌تر از گلکسی اس 9 پلاس خواهد بود.

با در نظر گرفتن یک اسکنر اثر انگشت زیر صفحه و یک سنسور سه بعدی، دیگر این دیوایس نیاز زیادی به یک اسکنر عنبیه چشم نخواهد داشت. جدا از مباحث امنیتی، اسکنر عنبیه چشم نمی‌تواند در شرایط نوری کم یا در صورتی که عینک به چشمان شما باشد، عنبیه چشم را شناسایی کند. در عوض سنسور سه بعدی فیس آی دی اپل از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند حتی در یک اتاق کاملا تاریک نیز چهره‌ی کاربر را شناسایی کند. همراه با روش های قفل گشایی درون صفحه و سه بعدی، یک سنسور عنبیه چشم دیگر موردی اضافی و هزینه بر بر روی مدل آینده Galaxy S سامسونگ خواهد بود.

هنوز نخستین روزهای توسعه گلکسی S10 سامسونگ را سپری می‌کنیم و از آنجایی که سامسونگ هیچ اسکنر عنبیه‌ای برای مدل‌های پیش تولیدی گلکسی اس 10 خود سفارش نداده است، اینگونه به نظر می‌رسد که این محصول فاقد چنین قابلیت امنیتی خواهد بود. البته لازم به ذکر است اگر سامسونگ با هر کدام از فناوری‌های سنسور درون صفحه یا سنسور سه بعدی به مشکل بخورد، آنگاه سنسور عنبیه چشم شانس آن را خواهد داشت تا به عنوان یک آلترناتیو وارد صحنه شده و جای آن‌ها را بگیرد.

با این حال لازم به ذکر است که سامسونگ همیشه در تصمیم‌هایی که می‌گیرد احتیاط را بسیار زیاد لحاظ می‌کند. گلکسی S10 دهمین دیوایس در خانواده Galaxy S سامسونگ خواهد بود؛ پس غول کره‌ای می‌خواهد محصولی ویژه را برای بازار تدارک ببیند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. دمش گرم خز بازی بود

  2. بازم مشکلات جدید سامسونگ
    تمومی نداره که

  3. فک میکنم هنوز نمیتونه بسازه

  4. تا هوآوی مونده چرا بریم سامسونگ بخریم که حتی مطمن نیستیم بی عیب و نقص باشه

  5. ولی برای من باز نمیکرد حتی شب

  6. اقا حداقل درست توضیح بدید من خودم s8 پلاس که داشتم تو اتاق تاریک تاریک یا عینک که روی چشمم بود با اسنکر عنبیه چشم زود باز میکرد شما نوشتید باز نمیکنه ولی درست نیسن من خودم داشتم و زود هم باز میکرد حتی توی اتق تاریک باز میکرد فقط زیر نور افتاب درست عمل نمیکرد همین