سوپر اسلوموشن گلکسی نوت 9

زمان ویدیوهای سوپر اسلوموشن گلکسی نوت 9 سامسونگ دو برابر می‌شود

قابلیت فیلم برداری سوپر اسلوموشن که برای اولین مرتبه در اولین پرچمداران 2018 سامسونگ به کار رفت، یکی از قابلیت ها و ویژگی های دوربین سامسونگ گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9) نیز خواهد بود. افزایش زمان ویدیوهای سوپر اسلوموشن گلکسی نوت 9 یکی از این تغییرات است.

اگرچه از نظر ظاهری، تغییرات مهم در سامسونگ گلکسی نوت 9 در مقایسه با گلکسی اس 9 پلاس و حتی گلکسی نوت 8 اعمال نخواهد شد، اما غول کره‌ای، قابلیت‌های نرم افزاری و شاید سخت افزاری سومین و آخرین پرچمدار سال 2018 را به میزان قابل توجهی بهبود خواهد بخشید. چند مورد از این ویژگی‌های توسعه یافته مربوط به دوربین گوشی بوده و به طور دقیق‌تر، به نحوه فیلم برداری سوپر اسلوموشن گلکسی نوت 9 مربوط می‌شوند.

افزایش زمان ویدیوهای سوپر اسلوموشن گلکسی نوت 9

در دومین ماه سال جاری میلادی، سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس را با دوربین‌هایی پیشرفته معرفی کرد. با وجود جذاب بودن قابلیت دریچه دیافراگم متغیر آن‌ها که عکاسی در شب را باکیفیت خوب میسر می‌کند، کاربران بیشتر جذب قابلیت سوپر اسلوموشن دوربین این دو گوشی شده بودند، ویژگی که برای نخستین مرتبه در پرچمداران سونی به کار رفت و تا پیش از معرفی پرچمداران سری S، در انحصار سونی قرار داشت. این ویدیوها دارای رزولوشن اچ‌دی بوده و در نرخ 960 فریم بر ثانیه ضبط می‌شوند!

گلکسی نوت 9

فیلم برداری با این نرخ نیازمند حافظه و قدرت پردازشی بسیار بالایی است، به طوری که پرچمداران سامسونگ به عنوان قدرتمندترین گوشی های هوشمند از نظر سخت افزاری، تنها قادر به 0.2 ثانیه فیلم برداری به این شیوه هستند. البته فایل نهایی، یک ویدیوی 6 ثانیه‌ای است که با سرعتی آهسته پخش می‌شود. اما بر اساس اخبار جدید، طول ویدیوهای سوپر اسلوموشن گلکسی نوت 9 سامسونگ در مقایسه با نسل قبل دو برابر شده و به 0.4 ثانیه خواهد رسید.

یکی از برتری‌های گوشی های سونی همچون اکسپریا ایکس زد 2، توانایی فیلم برداری سوپر اسلوموشن با رزولوشن فول اچ‌دی است، در حالی که گوشی های سامسونگ حین انتخاب این نرخ فریمی، مجبور به کاهش رزولوشن به اچ‌دی هستند. امیدواریم این محدودیت نیز به زودی برطرف شود.

در صورتی که زمان فیلم برداری سوپر اسلوموشن گلکسی نوت 9 دو برابر شود، مطمئنا این قابلیت خیلی زود به گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس نیز خواهد آمد، چرا که گلکسی نوت 9 از نظر میزان حافظه، سخت افزار و مخصوصا تراشه تفاوتی با دو گوشی دیگر سال 2018 نداشته و قابلیت یاد شده در محصول جدید به وسیله انجام تغییرات نرم افزاری حاصل شده است.