هواوی میت 20 ایکس

هواوی میت 20 ایکس با پشتیبانی از قلم هوشمند رونمایی شد

گوشی گیمینگ هواوی میت 20 ایکس (Huawei Mate 20 X) با نمایشگر 7.2 اینچی و پشتیبانی از قلم هوشمند M-Pen رونمایی شد. در این بخش، با مشخصات فنی، امکانات و قیمت هواوی میت 20 ایکس آشنا می‌شویم.

دقایقی پیش، هواوی در رویداد اختصاصی خود در لندن از چهار تلفن هوشمند مختلف پرده برداشت. البته، جدیدترین موبایلی که امروز رونمایی شده، میت 20 لایت نیست؛ بلکه ما با یک موبایل گیمینگ غول‌پیکر با پشتیبانی از قلم هوشمند رو به رو هستیم. میت 20 ایکس جدیدترین عضو از پرچمداران سری Mate 20 هواوی است که با پشتیبانی از قلم هوشمند هواوی پن، نمایشگر تمام‌صفحه، باتری بزرگ و سیستم خنک‌کننده پیشرفته به دست کاربران می‌رسد.

طراحی و صفحه نمایش

هواوی میت 20 ایکس را می‌توان نسخه بزرگتر هواوی میت 20 در نظر گرفت. سازندگان از نمایشگر غول‌پیکر 7.21 اینچی اولد با وضوح 1080×2244 بهره برده‌اند تا این گوشی، مناسب انجام بازی‌ها نیز باشد. بریدگی بخش بالایی، اندازه کوچکی دارد؛ در نتیجه در این گوشی نباید به دنبال سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی باشید.

هواوی میت 20 ایکس

همانند میت 20، قاب پشتی نیز میزبان اسکنر اثر انگشت بوده و روی آن می‌توان دوربین سه گانه مربعی‌شکل را پیدا کرد. همچنین به واسطه استاندارد IP53، دستگاه می‌تواند در برابر گرد و خاک یا پاشیدگی آب مقاومت کافی را داشته باشد.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این گوشی می‌توان به پشتیبانی از صفحه نمایش از فناوری HDR10 و وجود اسپیکرهای استریو اشاره کرد. پشتیبانی از صدای فراگیر و یک پد مخصوص به نام D-Pad نیز تجربه‌ای متفاوت از انجام بازی‌ها را برای کاربران رقم خواهد زد.

قلم هوشمند هواوی میت 20 ایکس

پشتیبانی از قلم هوشمند جدید Huawei M-Pen، یکی از برترین ویژگی‌های هواوی میت 20 ایکس است. این قلم با پشتیبانی از 4096 سطح حساس به فشار، به کاربران اجازه می‌دهد تا هنگام نت‌برداری در موبایل جدید خود، حس قلم و کاغذ را داشته باشند. همانند گلکسی نوت 9، امکانات نرم افزاری فراوانی در انتظار خریداران میت 20 ایکس است. به عنوان مثال، زمانی که سریعا قصد دارید یادداشت‌برداری کنید، کافی‌ست صفحه نمایش و دکمه روی قلم را فشار دهید تا اپلیکیشن Notepad سریعا اجرا شود. تمام یادداشت‌ها و طرح‌های کاربران در اپلیکیشن مربوطه ذخیره می‌شود تا در صورت تمایل، ارسال آنها از طریق ایمیل، امکان‌پذیر باشد. خوشبختانه ذخیره طرح‌ها به عنوان فایل PDF نیز امکان‌پذیر است.

هواوی میت 20 ایکس

کاربران به کمک قلم هوشمند خود قادر به ثبت اسکرین‌شات‌ها نیز هستند. برای این کار، کافی‌ست با قلم هوشمند خود، دو بار به نمایشگر ضربه بزنید تا اسکرین‌شات مورد نظر ذخیره شود. یکی دیگر از امکانات جذاب دیگر این قلم هوشمند، امکان تقسیم صفحه است. در حقیقت، کاربران می‌توانند با رسم یک خط روی صفحه، اجزای مختلف آن را از یکدیگر جدا کنند. ظاهرا هواوی با اضافه کردن پشتیبانی از M-Pen می‌خواهد مستقیما به جنگ سامسونگ و گلکسی نوت 9 رود.

مشخصات فنی هواوی میت 20 ایکس

پیش‌تر تصور می‌شد میت 20 ایکس قرار است به عنوان نسخه ری‌برند آنر 8X مکس و با تراشه اسنپدراگون 636 در اختیار کاربران قرار بگیرد؛ ولی هواوی تمام این معادلات را تغییر داد و چیپست مبتنی بر هوش مصنوعی کایرین 980 در کنار 8 گیگابایت حافظه رم، به عنوان قلب تپنده دستگاه در خدمت کاربران خواهد بود. با این میزان از حافظه، مشکلی در انجام بازی‌های سنگین وجود نخواهد داشت.

هواوی میت 20 ایکس

هواوی از یک سیستم خنک‌کننده انقلابی در میت 20 ایکس بهره برده که حاوی گرافن و محفظه بخار است. به ادعای سازندگان، این سیستم جدید تا 70 بار بهتر از سیستم‌های خنک‌کننده مرسوم عمل می‌کند که در نتیجه آن، کاربران حتی به هنگام اجرای بازی‌های سنگین نیز گرما را احساس نخواهند کرد. عدم افزایش دما علاوه بر انتقال حسی بسیار خوب هنگام انجام بازی‌ها، به افزایش طول عمر باتری نیز کمک بسزایی می‌کند.

هواوی میت 20 ایکس

یکی دیگر از اولین‌ها در گوشی میت 20 ایکس، به باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی آن با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 40 وات مربوط می‌شود. این ظرفیت بالا، علاوه بر افزایش فواصل مورد نیاز برای شارژ دستگاه، میت 20 ایکس را به موبایلی قدرتمند برای انجام طولانی‌تر بازی‌ها تبدیل می‌کند. این گوشی همچنین با پشتیبانی از فناوری Wireless Quick Charge، موبایل 7 اینچی شما را با سرعت 15 وات شارژ می‌کند. هواوی می‌گوید میزان شارژدهی میت 20 ایکس، بیش از دو برابر میزان شارژدهی در کنسول دستی نینتندو سوئیچ است؛ دستگاهی که البته با ابعاد بزرگتر، صفحه نمایشی کوچکتر دارد.

هواوی میت 20 ایکس

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این تلفن هوشمند می‌توان به 128 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین پشتی 40 + 20 + 8 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی، قابلیت‌های هوش مصنوعی، اندروید 9 پای و رابط کاربری EMUI 9 اشاره کرد.

قیمت هواوی میت 20 ایکس

هواوی میت 20 ایکس قرار است از تاریخ 26 اکتبر (4 آبان) با قیمت 899 یورو روانه بازار شود. علاقه‌مندان می‌توانند این گوشی را در دو رنگ آبی (Midnight Blue) و “Silver Violet” خریداری کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. هی تقلید هی تقلید بسه بابا

  2. تو 4 تا مدل این یکی گزینه خوبیه برا خرید به نصبت قیمتش

  3. این از همشون قوی تر بود

  4. این قلمو برای رقابتت ه نوت نه فرستاده

  5. چند تا مدل داره مگه