مقایسه هواوی میت 20 پرو با سامسونگ گلکسی نوت 9

مقایسه هواوی میت 20 پرو با سامسونگ گلکسی نوت 9

هواوی میت 20 پرو و سامسونگ گلکسی نوت 9 جزو قدرتمندترین و بزرگترین گوشی های هوشمند کنونی بازار موبایل هستند. در این مطلب قصد داریم به مقایسه هواوی میت 20 پرو با سامسونگ گلکسی نوت 9 بپردازیم.

هواوی میت 20 پرو از چند جهت منحصربه‌فرد است، به همین دلیل نمی‌توانیم به طور دقیق بر روی یکی از جنبه‌های آن تمرکز کنیم. پیش از این اغلب کاربران سامسونگ گلکسی نوت 9 را برترین پرچمداران اندرویدی می‌دانستند، اما ظهور پرچمدار جدید هواوی با تراشه‌ای 7 نانومتری، دوربین سه گانه دارای رزولوشن بسیار بالا، باتری دارای بیشترین سرعت شارژ ممکن و اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر سبب شد پرچمدار جدیدی برای دنیای اندروید ظهور کند. در ادامه به وسیله مقایسه هواوی میت 20 پرو با سامسونگ گلکسی نوت 9 گوشی دلخواه شما را مشخص خواهیم کرد.

ابتدا به صورت کلی، به مقایسه هواوی میت 20 پرو با سامسونگ گلکسی نوت 9 از نظر مشخصات فنی می‌پردازیم.

مقایسه هواوی میت 20 پرو با سامسونگ گلکسی نوت 9

هواوی میت 20 پروسامسونگ گلکسی نوت 9
قیمت1050 یورو900 یورو
رنگمشکی، آبی، سبز، گرگ و میش (Twilight)مشکی، آبی اقیانوسی، ارغوانی
پلتفرماندروید 9 پای با رابط کاربری EMUIاندروید 8.1 اوریو با رابط کاربری Experience
نمایشگر6.4 اینچی با پنل او ال ای دی / رزولوشن کوآد اچ‌دی (1440 در 3120 پیکسل)6.4 اینچی با پنل سوپر AMOLED / رزولوشن کوآد اچ‌دی (1440 در 2960 پیکسل)
چیپستکایرین 980 / فرآیند ساخت 7 نانومتریاسنپدراگون 845 / فرآیند ساخت 10 نانومتری
رم6 گیگابایت6 گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی داده128 گیگابایت128 تا 512 گیگابایت
دوربین اصلیسه گانه با سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی دارای گشودگی دریچه دیافراگم F1.8 / سنسور اولترا واید 20 مگاپیکسلی دارای گشودگی دریچه دیافراگم F2.4 / سنسور تله فوتو 8 مگاپیکسلی و مجهز به تثبیت‌کنندگی نوری تصویردوگانه با سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی دارای گشودگی دریچه دیافراگم متغیر بین F1.5 تا F2.4 / سنسور تله فوتو 12 مگاپیکسلی دارای گشودگی دریچه دیافراگم F2.4
دوربین سلفی24 مگاپیکسلی8 مگاپیکسلی
باتری4200 میلی‌آمپر ساعتی با توانایی شارژ 40 واتی4000 میلی‌آمپر ساعتی
دیگر ویژگی‌هااستاندارد مقاومتی IP68 / اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر / سیستم تشخیص چهره سه بعدی پیشرفته / سیستم شارژ وایرلس سریعاستاندارد مقاومتی IP68 / سیستم تشخیص چهره و اسکنر عنبیه چشم / سیستم شارژ وایرلس سریع

دوربین

مقایسه هواوی میت 20 پرو با سامسونگ گلکسی نوت 9

اگر دنبال یک گوشی هوشمند پرچمدار دارای دوربین کاملا متفاوت هستید، گزینه‌ای به جز هواوی میت 20 پرو پیش رو ندارید. نه تنها قابلیت‌های این دوربین، بلکه شکل ظاهری آن نیز بسیار خاص است و به همین دلیل حین نگاه به پنل پشتی گوشی، منحصربه‌فرد بودن آن را احساس خواهید کرد. بر روی ماژول دوربین پرچمدار تازه وارد هواوی سه سنسور وجود دارد و این موضوع را باید یکی از کلیدی‌ترین فاکتورها در مقایسه هواوی میت 20 پرو با سامسونگ گلکسی نوت 9 دانست.

سنسور اصلی دارای وضوح تصویر 40 مگاپیکسلی و گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 بوده و عکس‌های دارای رزولوشن بسیار بالایی ثبت می‌کند. این سنسور عادی و از نوع RGB (رنگی) است. سنسور ثانویه از نوع تله فوتو بوده و رزولوشن آن 8 مگاپیکسل است. این سنسور بزرگنمایی بدون کاهش کیفیت سه برابری را حاصل می‌کند. در نهایت به سنسور 20 مگاپیکسلی اولترا واید دوربین این گوشی می‌رسیم که در مقایسه هواوی میت 20 پرو با سامسونگ گلکسی نوت 9 بیشتر جلب توجه می‌کند. فاصله کانونی لنز آن 16 میلی‌متر بوده و فراهم شدن امکان عکاسی با میدان دید بسیار بالا مهم‌ترین کاربردش محسوب می‌شود.

دوربین گلکسی نوت 9 هم از نظر تعداد سنسورها و هم از نظر رزولوشن در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. وضوح تصویر هر دو سنسور آن 12 مگاپیکسل بوده و درون ماژولش، خبری از سنسور اولترا واید نیست. همچنین لنز تله فوتو آن، زوم دو برابری (به جای سه برابری) بدون کاهش کیفیت را ممکن می‌کند.

مقایسه هواوی میت 20 پرو با سامسونگ گلکسی نوت 9

مقایسه هواوی میت 20 پرو با سامسونگ گلکسی نوت 9 همچنین نشان می‌دهد هوش مصنوعی در دوربین پرچمدار چینی جایگاه بسیار بهتری دارد. تراشه 7 نانومتری به کار رفته در این گوشی، به لطف وجود واحد شبکه عصبی به دوربین آن اجازه می‌دهد علاوه بر تشخیص دقیق فاصله بین لنز و اشیا، نوع دقیق آن‌ها را نیز تشخیص دهد. در نتیجه، بسته به این که شرکت برای الگوریتم‌های نرم افزار دوربین چه چیزهایی تعریف کرده است، مشخصه‌های دوربین بسته به هر صحنه و نوع اشیا تغییر پیدا خواهند کرد تا بهترین نتیجه حاصل شود.

یکی دیگر از کاربردهای جالب هوش مصنوعی در اینجا، امکان فیلم برداری سیاه و سفید به شیوه‌ای است که افراد درون فریم همچنان رنگی باقی می‌مانند! ردیابی بسیار دقیق‌تر اشیا از دیگر کاربردهای AI در دوربین این گوشی است. هوای مدعی شده پرچمدارانش قادر هستند 1500 صحنه متفاوت را از یکدیگر تشخیص داده و نحوه تصویربرداری را بر اساس هر یک بهینه‌سازی کنند.

عملکرد

مقایسه هواوی میت 20 پرو با سامسونگ گلکسی نوت 9

تراشه و مغز متفکر یکی دیگر از اصلی‌ترین تفاوت‌هایی است که با مقایسه هواوی میت 20 پرو با سامسونگ گلکسی نوت 9 عیان می‌شود. پرچمدار هواوی نخستین گوشی اندرویدی مجهز به تراشه‌ای 7 نانومتری است و این موضوع بر روی توان پردازشی آن تاثیر فوق‌العاده‌ای می‌گذارد. در عوض، سامسونگ همانند دیگر شرکت‌ها در پرچمدارش از اسنپدراگون 845 استفاده کرده که چیپستی 10 نانومتری محسوب می‌شود. به طور خلاصه، وقتی ساختار در ابعاد نانومتر کاهش پیدا می‌کند، تعداد اجزای درونی تراشه به لطف کاهش ابعادشان افزایش پیدا کرده و به همین دلیل قدرت پردازشی زیاد می‌شود. به همین دلیل در مقایسه با یک تراشه ده نانومتری، بین یک تا دو میلیارد ترانزیستور بیشتری در یک چیپست هفت نانومتری وجود دارد.

به این ترتیب اپلیکیشن‌ها سریع‌تر بارگذاری شده، رابط کاربری روان‌تر شده و نمایشگر به دستورات لمسی خیلی سریع‌تر پاسخ می‌دهد. این پیشرفت به حدی است که به ادعای سازنده، حتی حین اجرای اولیه اپلیکشن‌های ساده و سبکی همچون یوتیوب، کروم و دیگر موارد، تفاوت را احساس خواهید کرد.

مقایسه هواوی میت 20 پرو با سامسونگ گلکسی نوت 9 از نظر عمر دستگاه‌ها نیز جالب است. شرکت چینی ادعا می‌کند با گذشت یک سال و نیم، تنها 5 درصد توان پرچمدارش کاهش پیدا می‌کند، در حالی که این میزان برای گلکسی نوت 9 حدود 28 درصد است!

رابط کاربری

مقایسه هواوی میت 20 پرو با سامسونگ گلکسی نوت 9

به عقیده بسیاری از کاربران، سیستم عامل اندروید سفارشی‌سازی شده سامسونگ، به خاطر داشتن ویژگی‌های متنوع‌تر، جذابیت بیشتری دارد. با این حال، مقایسه هواوی میت 20 پرو با سامسونگ گلکسی نوت 9 نشان می‌دهد برد با گوشی چینی است. هواوی میت 20 پرو را به صورت پیش‌فرض به EMUI 9.0، که بر اساس اندروید 9 پای توسعه یافته است، عرضه می‌کند، در حالی که سیستم عامل پیش‌فرض گلکسی نوت 9، اندروید 8.1 اوریو است. البته این گوشی نیز تا چند ماه آینده آپدیت سیستم عامل جدید اندروید را دریافت خواهد کرد.

مقایسه هواوی میت 20 پرو با سامسونگ گلکسی نوت 9

در حال حاضر، از نظر رابط کاربری، هواوی میت 20 پرو چند سر و گردن از رقیبش بالاتر است، چرا که از ژست‌های حرکتی بهره برده و می‌توان به شیوه‌ای متفاوت، بدون استفاده از سه دکمه ناوبری همیشگی، به گشت و گذار درون رابط کاربری پرداخت. وجود حالت تاریک (دارک مود) از دیگر ویژگی‌های بصری اندروید 9 پای است.

سامسونگ برای تامین امنیت، از یک سیستم تشخیص چهره کاملا معمولی در کنار اسکنر عنبیه چشم استفاده می‌کند که هر دو فاقد امنیت کافی هستند، اما درون هواوی میت 20 پرو از یک سیستم تشخیص چهره سه بعدی پیشرفته، مشابه چیزی که سال گذشته اپل با آن دنیا را متحیر کرد، استفاده شده است. سنسورهای موجود به این منظور بر روی بریدگی بالای نمایشگر گوشی، نقشه‌ای کامل از صورت کاربر تهیه می‌کنند، به همین دلیل دور زدن آن بسیار دشوار و تقریبا ناممکن است.

مقایسه هواوی میت 20 پرو با سامسونگ گلکسی نوت 9

اسکنر اثر انگشت در پنل پشتی سامسونگ گلکسی نوت 9 زیر دوربین قرار دارد، اما هواوی در اینجا نیز حرفه‌ای‌تر عمل کرده و این ماژول را نیز صفحه نمایش تعبیه کرده است! سرعت آن به اندازه اسکنرهای اثر انگشت عادی زیاد نیست، اما در مقایسه با اولین نسل‌های اسکنرهای اثر انگشت زیر صفحه نمایش، سرعت فوق‌العاده بیشتری دارد. در ویدیوی قرار گرفته در انتهای مطلب می‌توانید سرعت کارکرد این اسکنر را تماشا کنید.

باتری و سیستم شارژ

مقایسه هواوی میت 20 پرو با سامسونگ گلکسی نوت 9

مقایسه هواوی میت 20 پرو با سامسونگ گلکسی نوت 9 تفاوت چندانی از نظر ظرفیت باتری نشان نداد و شاید اختلاف یک باتری 4200 میلی‌آمپر ساعتی و 4000 میلی‌آمپر ساعتی کاملا قابل چشم‌پوشی باشد. اگرچه مقایسه دوام باتری را باید به بعد از انجام آزمایش‌های عملی موکول کنیم، اما انتظار می‌رود مجهز شدن به تراشه‌ای 7 نانومتری، مصرف کمتر باتری را در پرچمدار چینی رقم بزند.

یکی از خواص فوق‌العاده هواوی میت 20 پرو در این بخش، توانایی تبدیل شدن به یک شارژر وایرلس برای دیگر گوشی ها است! به این ترتیب می‌توان از آن برای شارژ دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از فناوری شارژ بی‌سیم همچون گلکسی نوت 9 استفاده کرد. از آنجایی که محدودیت‌هایی برای انجام این کار وجود داشته و ظرفیت باتری خود گوشی تنها 4200 میلی‌آمپر ساعت است، می‌توان نتیجه گرفت این قابلیت بیشتر برای خودنمایی جلوی رقبا به کار رفته است، اما در هر صورت باید آن را ستود.

مقایسه هواوی میت 20 پرو با سامسونگ گلکسی نوت 9

یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های هواوی میت 20 پرو به سرعت شارژ شدن آن مربوط می‌شود. با استفاده از شارژر دیواری این گوشی، که به صورت پیش‌فرض درون جعبه آن وجود دارد، می‌توان به لطف توان خروجی 40 واتی، باتری را در کمتر از یک ساعت شارژ کرد. اگرچه توان 25 واتی فناوری شارژ سریع سامسونگ با نام Adaptive Fast Charge همچنان از بسیاری از گوشی های هوشمند بیشتر است، اما قابل مقایسه با سرعت شارژ شدن هواوی میت 20 نیست. این برای نخستین مرتبه در دنیای موبایل است که چنین قابلیتی ارائه می‌شود.

بر اساس مقایسه هواوی میت 20 پرو با سامسونگ گلکسی نوت 9 حتی سرعت شارژ بی‌سیم دو گوشی نیز یکسان نیست، به طوری که برای هر گوشی به ترتیب به سقف 15 وات و 10 وات می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. من با نظر بهنام کاملا موافقم ، ولی خب به نظر من داشتن یه گوشی پیشرفته رو شخصیت ادم خیلی تاثیر داره مخصوصا اگه مثل من تو جامعه ای مثل المان زندگی کنه ،،، البته جدای از همه اینا از نظر سخت افزاری هواوی 20mit بهتراز سامسونگGalexy Note 9 هست و از نظر زیبایی باید بگم ک سامسونگ قشنگتره

  2. واسه خودشون 20 یورو بیشتر چیزی نیست هواوی بهتره

  3. سامسونگ مال این حرفا نیست که بخواد با میت 20 پرو رقابت کنه☝️☝️☝️☝️🌹🌹🌹

  4. هرسال شرکتا یه مدل گوشی تولید میکنن وبرای داغ کردن بازارشون شروع میکنن به همین چیزهای مسخره ای نمیدونم فلان گوشی 10ثانیه از اون جلو بود ای نمیدونم فلانی نمره دکسو مارکش فلان قدره عزیز اینا همش برا تبلیغه شما بگو ببینم میت 20 چه کاری میتونه انجام بده که میت ۱۰ نمیتونه یا نوت8 نمیتونه؟ یا نوت 9 چه کاری انجام میده که نوت 8 از پسش برنمیاد؟ میان سرعت گوشی را بررسی میکنن میگن فلان گوشی ده ثانیه جلوتربود خب تو؛تواین ده ثانیه چه کاری مفیدی میخوای انجام بدی که اون گوشی تلفش میکنه؟ همون اس 8 پی 10 هرگوشی که به روز رسانی امنیتی دریافت میکنه را دستتون نگه دارین اونایی هم که گوشیشون خیلی قدیمیه خب اگه پولشو دارن میتونن برن گوشی مورد علاقه خودشونو بخرن حالا یا آیفون یا نوت یا میت ۲۰ پرو این دیگه به علاقه شخص مونده خدا رو شکر دیگه تو دنیایی امروزی دوربین همه پرچمدارها راضی کننده س

  5. میت ۲۰ پرو امسال عالی هست و خیلی خوب با امکانات بیشتر از پارسال ولی به نظر من گوشی مثل لباس ماشین خانه دکوراسیون داخلی رنگ سلیقه ای هست هر کسی یه برندو دوست داره همه برند های گوشی عالی هستن و ارزش خرید دارن انشاالله هر کسی هر چی میخره مبارکش باشه نظر هر کسی سلیقه هر کسی محترم هست و باید احترام گذاشت هواوی هم خیلی خوبه هیچ کدوم از برند ها هم بد نیستن