گوشی موبایل Galaxy S10

احتمال عرضه گوشی موبایل Galaxy S10 با اسکنر اثر انگشت نوری

مطابق با اسناد منتشرشده از پتنت جدید سامسونگ، گوشی موبایل Galaxy S10 احتمالا با نوعی پیشرفته از اسکنر اثر انگشت زیر صفحه روانه بازار خواهد شد. در ادامه، نگاهی به عملکرد این حسگر خواهیم داشت.

اوایل هفته جاری مشخص شد که سامسونگ پتنتی جدید را برای استفاده از اسکنر زیر صفحه نوری به ثبت رسانده و احتمالا از این قابلیت، در گوشی موبایل Galaxy S10 استفاده خواهد کرد. این پتنت نشان می‌داد که کاربران برای استفاده از اسکنر، تنها می‌توانند بخش‌هایی از صفحه را لمس کنند؛ اما حالا اسناد مربوط یه یک پتنت جدید از وجود نوع پیشرفته‌تری از این فناوری خبر دارند.

بر این اساس، سامسونگ از یک اسکنر اثر انگشت نوری زیر صفحه پیشرفته بهره برده است که از یک پردازنده جداگانه و کم‌مصرف استفاده می‌کند. سنسور تعبیه‌شده به محض شناسایی لمس صفحه توسط کاربر، شدت روشنایی نمایشگر را افزایش داده و انگشت کاربر را سه مرتبه اسکن می‌کند؛ بنابراین، استفاده از حسگر جدید سامسونگ آسان‌تر بوده و در مقایسه با فناوری های فعلی نیز دقیق‌تر و سریع‌تر است. همچنین تطبیق‌پذیری بیشتر، به‌کارگیری آن در محصولات انعطاف‌پذیر را هم امکان‌پذیر می‌کند.

آیا باید منتظر نسخه ناچ استایل گوشی موبایل Galaxy S10 باشیم؟

پتنت منتشرشده دو فرمت اصلی را نشان می‌دهد: یکی گوشی های هوشمند سنتی‌تر با حاشیه‌های ضخیم که یادآور محصولات قدیمی سامسونگ هستند و دیگری، دستگاهی ناچ استایل که شباهت زیادی به اسنشال فون و هواوی میت 20 دارد.

اگرچه استفاده از طراحی ناچ در گوشی های امروزی امری متداول است، اما با تلاش‌های سامسونگ برای دوری از آن، بعید است کره‌ای‌ها نیز محصولی را با این طراحی به بازار عرضه کنند. در عوض، سازندگان در حال مطالعه روی فناوری های دیگری هستند که به آنها اجازه می‌دهد حاشیه‌های صفحه را برای همیشه حذف کنند. در ادامه می‌توانید تصویر این پتنت را مشاهده کنید:

گوشی موبایل Galaxy S10

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. هیچی !
    قراره قفل مرکزی پنتاگونو باز کنیم !
    بریم تلگرام چت بزنیم

  2. دیگه رنگ نیست اینا در نیارن

  3. اثر انشگت نوری چیه دیگه هر بار یه چیز رو میکنن