10 بازی کلاسیک سگا

10 بازی کلاسیک سگا که همین حالا می‌توانید با گوشی آنها را اجرا کنید

در این مقاله به معرفی 10 بازی کلاسیک سگا از مجموعه‌ی Sega Forever خواهیم پرداخت. این 10 بازی قدیمی برای گوشی های اندرویدی و آی او اسی عرضه شده‌اند.

بازی های ساده و بدون گرافیک‌های عجیب و غریب، یکی از بزرگ‌ترین راه حل‌های سفر به خاطرات گذشته است. و به لطف مجموعه‌ی “Sega Forever” شما می‌توانید همین حالا 10 بازی کلاسیک سگا را بر روی گوشی هوشمند خود اجرا کنید. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین بازی‌هایی که تحت مجموعه‌ای به نام Sega Forever عرضه می‌شوند بپردازیم. شما همچنین می‌توانید این بازی‌ها را از همین طریق دانلود کنید.

آشنایی با مجموعه‌ی Sega Forever

کمپانی بازی سازی سگا در ژوئن 2017 از مجموعه‌ی سگا فور اور پرده برداری کرد. هدف از عرضه‌ی این پکیج، ارائه بازی های کلاسیک کنسول سگا به کاربران اندرویدی و آی او اس ای است. این مجموعه شامل عناوینی نظیر Sega Master System، Game Gear، Saturn و Dreamcast می‌شود. همه‌ی عناوین دارای تبلیغات هستند و اگر از دست آنها کلافه شده‌اید، می‌توانید با پرداخت 1.99 دلار برای هر عنوان، اجرای بدون تبلیغات را تجربه کنید. توجه داشته باشید که به طور کلی این پکیج شامل 20 عنوان است، اما ما قصد داریم محبوب‌ترین عناوین را معرفی کنیم.

10 بازی کلاسیک سگا برای اندروید و آی او اس

1 – Street of Rage Classic

10 بازی کلاسیک سگا

یکی از سه بازی کلاسیک دعوای خیابانی را اجرا کنید و پادشاه جنایتکارها، Mr X را شکست دهید. هر کاراکتر حرکت‌ها و مهارت‌های خاص به خودش را دارد و با گزینه‌ی دونفره‌ی Wi-Fi محلی، شما می‌توانید با دوستانتان یک تیم را تشکیل دهید و به مراحل بالا راه پیدا کنید.

اگر این برای شما کم است،‌ شما می‌توانید بازی Streets of Rage 2 را نیز بر روی گوشی اندرویدی خود نصب و اجرا کنید.

دانلود نسخه اندروید | آی او اس بازی Streets of Rage Classic

2 – Sonic the Hedgehot

10 بازی کلاسیک سگا

بی‌تردید یکی از بهترین بازی های کلاسیک سگا ، Sonic the Hedgehot است که در سال 1991 عرضه شد. این بازی اورجینال است، جایی که برای اولین بار سحر و جادو آغاز شده است و حالا برای اجرا در اندروید و آی او اس در اختیار شما قرار دارد.

با بازی‌های سونیک ناآشنا هستید؟ هدف خیلی ساده است: در هفت منطقه مسابقه دهید، حلقه‌ها را جمع کنید و دشمنان را شکست دهید. در انتها با شکست دکتر Eggman،‌ دنیا را نجات دهید. متاسفانه نسخه‌ی بهینه شده‌ی موبایلی سونیک با نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود، اما از دسته‌های بازی نیز پشتیبانی می‌کند. اگر نرجیح می‌دهید چالش‌های متفاوتی را تجربه کنید، شما همچنین می‌توانید Tails یا Knuckles را بازی کنید.

Sonic the Hedgehog Classic تنها بازی از سری بازی‌های سونیک در مجموعه Sega Forever نیست. شما می‌توانید عناونین Sonic CD Classic و Sonic the Hedgehog 4 Episode 2 را نیز در میان دیگر بازی‌ها بیابید.

دانلود نسخه اندروید | آی او اس بازی Sonic the Hedgehot

3 – Golden Axe Classic

10 بازی کلاسیک سگا

در یک انتقال موفقیت آمیز، بازی سال 1989 Golden Axe شامل 3 شخصیت می‌شود که هر کدام با قدرت، حرکت‌ها، اصلحه‌ها و جادوی خود منحصر به فرد هستند. در یک دنیای فانتزی به سبک قرون وسطا، شما باید بکوشید تا دیکتاتور زمانه، Death Adder را شکست دهید. بازی Golden Axe یکی از بازی‌های برجسته آرکید دهه 80 میلادی است و توسط Makota Uchida طراحی شده است. وی همچنین در توسعه‌ی بازی Altered Beast نیز نقش داشته است.

بهترین امتیاز نسخه اصلی این بازی، قابلیت اجرا در حالت دونفره بود. این قابلیتی است که انتظار می‌رود در نسخه Sega Forever آن نیز وجود داشته باشد.

دانلود نسخه اندروید | آی او اس بازی Golden Axe Classic

4 – Kid Chameleon Classic

10 بازی کلاسیک سگا

Kid Chameleon یک بازی پلتفرمی برای سال 1992 است که به بیش از 100 مرحله با بخش‌های مخفی برای اکتشاف، مجهز است. این یک بازی کلاسیک تا حدی فراموش شده است که سزاوار شروعی دوباره خواهد بود.

همراه با قدرت‌های فوق‌العاده در دسترس، وظیفه‌ی شما ردیابه یک تهبکاران است. ماسک‌های جادویی به شما قدرت تبدیل به یک جنگجوی توقف ناپذیر، ابرقهرمان پرنده یا یک تانک انسانی را می‌دهند. شما همچنین می‌توانید یک شوالیه قرون وسطایی باشید.

دانلود نسخه اندروید | آی او اس بازی Golden Axe Classic

5 – Crazy Taxi Classic

10 بازی کلاسیک سگا

بازی تاکسی دیوانه (سال 1999) یکی از موفق‌ترین بازی‌های رانندگی در تمام طول زمان است. این بازی رانندگی دنیای باز شرکت سگا به شما اجازه می‌دهد تا زمانتان را برای جمع کردن کرایه و رساندن مسافران به مسیرهایشان در یک زمان مشخص صرف کنید. پاداش‌های مختلفی را می‌توانید در طول مسیر جمع آوری کنید، از همه مهم‌تر توجه داشته باشید که با رانندگی معقولانه نمی‌توانید برنده باشید؛ دیوونه وار برانید.

درست همانند نسخه اصلی دریم کست، این نسخه موبایلی نیز از حالت اصلی و موسیقی‌های ساخت The Offspring و Bad Religion برخوردار است. در حالی که کنترل‌های روی صفحه به خوبی کار می‌کنند، دسته‌های بلوتوثی احتمالا گزینه‌های بهتری هستند.

عاشق بازی Crazy Taxi کلاسیک هستید؟ همین حالا سگا آن را در دو نسخه‌ی City Rush و Tycoon در دسترس کاربران موبایل قرار داده است.

دانلود نسخه اندروید | آی او اس بازی Golden Axe Classic

6 – Comix Zone Classic

10 بازی کلاسیک سگا

Comix Zone همان عنوان محبوب Beat ’em up با یک تفاوت است: همانطور که از نامش پیداست،‌ این بازی (ساخت 1995) در قالب یک کامیک قرار گرفته است. شما خود را در کمیکی که ایجاد کرده‌اید زندگی خواهید کرد و با دشمنانی که خودتان کشیده‌اید، روبرو می‌شوید.

با برخی از عناصر ماجراجویانه (آیتم‌ها می‌توانند جمع‌آوری شوند و برای شکست دادن دشمن‌ها و حل چالش‌ها مورد استفاده قرار گیرند) نقاشی بکشید و لذت جنگ دوچندان را تجربه کنید.

دانلود نسخه اندروید | آی او اس بازی Golden Axe Classic

7 – Super Monkey Ball

10 بازی کلاسیک سگا

تصور کنید یک میمون داخل یک توپ قرار گرفته و سپس تلاش کنید تا آن توپ را در 125 تم مختلف بگردانید و پیش از اتمام زمان، موزها را جمع کنید. لطفا این کار را در خانه انجام ندهید!

این بازی کاملا سرگرم کننده است. برای نخستین بار در سال 2001 یک کنترلر شبیه به موز برای این بازی در کلوپ‌های مخصوص بازی مورد استفاده قرار گرفت و حالا شما می‌توانید Super Monkey Ball را بر روی موبایل خود نصب کرده و با اجرای آن تا چند ساعت ذهنتان را از هرآنچه در جهان اطراف می‌گذرد، پاک کنید. شما می‌توانید یکی از چهار شخصیت AiAi،‌ MeeMee، Baby و GonGon را انتخاب کنید.

چهار مینی گیم به نام‌های Monkey Target، Monkey Golf، Monkey Bowl و Monkey Base‌ نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. البته مینی گیم Monkey Base تنها مختص تبلت‌ها طراحی شده و شما می‌توانید به همراه سه نفر دیگر آن را اجرا کنید.

دانلود نسخه اندروید | آی او اس بازی Golden Axe Classic

8 – The Revenge of Shinobi Classic

10 بازی کلاسیک سگا

شخصیتی به نام Neo Zeed استاد شما را کشته و عروس شما را به بردگی می‌گیرد. حالا شما با شخصیتی به نام Joe Musashi باید از این جنایت انتقام بگیرید و به تمام دنیا برای ارائه عدالت نینجوتسو سفر کنید.

این عنوان که دارای ویژگی‌های پلتفرم مبارزه با پیمایش است، در سال 1989 موفق شد طرفداران زیادی را پیدا کند. کاراکتر موساشی، به حرکات نینجوتسو مسلح است و می‌خواهد از همین طریق انتقامش را از دشمنان بگیرد. پس همین حالا دست به کار شوید.

دانلود نسخه اندروید | آی او اس بازی Golden Axe Classic

9 – Altered Beast Classic

10 بازی کلاسیک سگا

این بازی با قابلیت تبدیل کردن به یک شکارچی قاتل توسط گوی‌های عرفانی، می‌تواند شما را به دنیایی از وحشت ببرد. کار شما گلاویز شدن با قلمرو Hades برای نجات آتنا، دختر زئوس است. همانطور که شما انبوهی از شیاطین و ارتش‌های ارواح را شکست می‌دهید، عمق جهان را به عنوان یک اژدها، گرگ، خرس و ببر خواهید دید.

بازی Altered Beast (به معنی تغییر ذهن) یک بازی کوتاه نیست، اما خوشبختانه چیت کدهایی از نسخه اصلی آن به این نسخه موبایلی نیز آمده است تا کمی به شما در گذراندن مراحل کمک کند.

دانلود نسخه اندروید | آی او اس بازی Golden Axe Classic

10 – Space Harrier II

10 بازی کلاسیک سگا

تجدید نظر از بازی اصلی Space Harrier، این بازی در سال 1988 عرضه شد و همچنان 30 سال پس از آن ماجرا،‌از نظر بصری خیره کننده به نظر می‌رسد. Space Harrier II یک بازی تیراندازی مبتنی بر ریل است که به یک محیط شبیه به میز شطرنج مجهز است و شخصیت اصلی بازی می‌تواند در آن پرواز کند.

هرچند زاویه دید سوم شخص کمی مشکل ایجاد می‌کند، اما سرعت شخصیت زیاد است، به طوری که می‌توانید از شمشیر دشمنان سورئال فرار کنید.

دانلود نسخه اندروید | آی او اس بازی Golden Axe Classic