کلاهبرداری اپراتورهای خارجی

کلاهبرداری اپراتورهای خارجی از کاربران ایرانی متوقف شد

وزیر ارتباطات اعلام کرد کلاهبرداری اپراتورهای خارجی از کاربران ایرانی متوقف شده است. در این روش، اپراتورهای خارجی با تماس‌های ناآشنا، هزینه‌های زیادی را برای کاربران ایرانی ایجاد کرده بودند.

در هفته گذشته بسیاری از کاربران ایرانی با تماس‌های تلفنی ناآشنا و نامتعارف مواجه شدند که برقراری تماس مجدد با آنها هزینه‌های زیادی را به دنبال داشت. در همین رابطه آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد با اطلاع‌رسانی به موقع اپراتورهای موبایل و رسانه‌ها توانستیم از کلاهبرداری اپراتورهای خارجی جلوگیری کنیم. البته اپراتورهای خارجی تاکنون بیش از 382 میلیون تومان از کاربران ایرانی کلاهبردای کرده‌اند.

کلاهبرداری اپراتورهای خارجی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد ضرر 382 میلیون تومانی که اپراتورهای خارجی به کاربران ایرانی متحمل کرده‌اند توسط شرکت ارتباطات زیرساخت از صورتحساب اپراتورهای موبایل کسر می‌شود. بنابراین اپراتورهای موبایل می‌بایست مبلغ ضرر و زیان کاربران خود را به آن‌ها برگردانند و باید برای کاربرانی که دچار ضرر شده‌اند پیامک‌های اطلاع‌رسانی ارسال شود. البته با اطلاع‌رسانی‌های به موقع اپراتورهای موبایل، شبکه های اجتماعی و رسانه‌ها توانستیم به موقع از کلاهبرداری اپراتورهای خارجی جلوگیری کنیم و در حال حاضر این شیوه متوقف شده است.

نحوه کلاهبرداری اپراتورهای خارجی

در هفته گذشته بسیاری از کاربران ایرانی با تماس‌های تلفنی ناآشنا و نامتعارف مواجه شدند که برقراری تماس مجدد با آنها هزینه‌های زیادی را به دنبال داشت. بیشتر تماس‌ها با پیش شماره‌های بین‌المللی نظیر 0678 و 0960 از کشور‌هایی مانند وانواتو، مالدیو و ماداگاسکار گرفته می‌شدند. این کلاهبرداری زمانی اتفاق می‌افتد که کاربران ایرانی با مشاهده تماس‌های از دست رفته (Missed Call) با آن شماره تماس مجدد می‌گیرند. در این خصوص، اپرتورهای موبایل و رسانه‌ها، هشدارهای لازم را به مشترکان دادند.

کلاهبرداری اپراتورهای خارجی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. دوستان گرامی این تماس ها از طرف سازمان ملل به نام پروژه ایرانیان رژیم چنج بود . یک نظرسنجی بزرگ از مردم در رابطه با اینکه از حکومت جمهوری اسلامی راضی هستن یا نه . حالا اینا ترسیدن که نظر مردم رو به گوش دنیا برسه

  2. نمیدونم چرا همیشه جامعه هدف ماییم

  3. عوضی های به منم زنگ زدن ج ندادم

  4. خب چرا نون مردمو آجر میکنید؟ خدارو خوش میاد؟ اینم ی جور حرفس برا خودش

  5. شنیدین من زمین میچرخه؟ این چرخش زمین بر پایه دزدی و کلاهبرداریه