سامسونگ گلکسی M2

گوشی سامسونگ گلکسی M2 با تراشه اگزینوس 7885 در گیک‌بنچ ظاهر شد

یکی از گوشی های هوشمند سری M سامسونگ با حضور در وب‌سایت گیک‌بنچ، اولین نتایج بنچمارک خود را به ثبت رساند. این محصول که دارای شماره مدل SM-M205F است، احتمالا با نام تجاری سامسونگ گلکسی M2 روانه بازار خواهد شد.

بر اساس نتایج ثبت شده، قدرت پردازشی این دستگاه را تراشه اگزینوس 7885 با کمک 3 گیگ رم تامین می‌کند؛ همان تراشه‌ای که در برخی از مدل‌های 2018 سری A، از جمله  گلکسی ای 7 هم مورد استفاده قرار گرفت. احتمالا ظرفیت حافظه داخلی دستگاه هم 32 گیگابایت خواهد بود؛ البته وجود نسخه‌ای از سامسونگ گلکسی M2 با 4 گیگ رم و 64 گیگ حافظه داخلی نیز دور از ذهن نیست.

چنین تراشه قدرتمندی با هشت هسته پردازشی، گلکسی ام 2 را یک سر و گردن بالاتر از اعضای خانواده Galaxy On که در واقع نسخه تغییر نام یافته‌ی سری J هستند قرار خواهد داد. به عنوان مثال در گلکسی جی 2 کور، تراشه چهار هسته‌ای اگزینوس 7570 تعبیه شده است و حتی در گلکسی جی 6 پلاس نیز، تراشه‌ای بهتر از اسنپدراگون 425 (با پردازنده چهار هسته‌ای) نمی‌توان یافت.

اگزینوس 7885 تراشه‌ای با فناوری ساخت 14 نانومتری است و برخوردار از دو هسته پرسرعت Cortex-A73، شش هسته A53 و البته پردازنده گرافیکی Mali-G71؛ با این اوصاف می‌توان سامسونگ گلکسی M2 را یک گوشی رده ‌ابتدایی، اما تجهیز شده به یک چیپست میان رده توصیف کرد.

نتایج بنچمارک سامسونگ گلکسی ام ۲ (Galaxy M2)

سامسونگ گلکسی M2