گوشی منعطف گلکسی F

تصویر پتنت دیگری از گوشی منعطف گلکسی F رویت شد

به تازگی تصویر جدیدی از یک پتنت دیگر گوشی انعطاف پذیر سامسونگ منتشر شده است. بر اساس این عکس‌ می‌توان حدس‌های متفاوتی درباره ظاهر احتمالی گوشی منعطف گلکسی F داشت.

حدود یک ماه پیش، به لطف رونمایی یک نمونه اولیه مجهز به نمایشگر Infinity Flex که همان صفحه نمایش اولین گوشی منعطف سامسونگ خواهد بود، پیش از رونمایی رسمی این گوشی به دید خوبی نسبت به ظاهر و کاربرد آن دست پیدا کردیم. این گوشی تا امروز با نام سامسونگ گلکسی اف شناخته می‌شد، اما ثبت یک نام تجاری جدید توسط شرکت با عنوان گلکسی فولد نشان داد احتمال تغییر نام آن وجود دارد.

اگرچه‌ شرکت‌های بزرگ دیگری همچون هواوی نیز سرسختانه در حال توسعه گوشی هوشمند انعطاف پذیر خود بوده و حتی اولین گوشی هوشمند منعطف دنیا نیز چندی پیش توسط شرکت چینی Rouyu Technology با نام فلکس پای معرفی شد، اما سامسونگ تصمیم دارد در این زمینه پرچمداری را به دست بگیرد. متاسفانه با وجود اخبار و تصاویر زیادی که به صورت مستمر درباره این نوع گجت‌ها منتشر می‌شود، کاربران هنوز پیرامون کاربرد واقعی آن‌ها به دید خوبی نرسیده‌اند.

به تازگی تصویری از یک پتنت دیگر گوشی منعطف سامسونگ منتشر شده است. طبق این عکس گوشی منعطف گلکسی F دارای دو نمایشگر لبه به لبه است که کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. در واقع در این پتنت، شاهد یک گوشی دارای دو نمایشگر کاملا مجزا هستیم، به جای این که یک صفحه نمایش دارای قابلیت خم شدن از میانه وجود داشته باشد. با مطالعه توضیحات نحوه کار این دستگاه، تشابه‌های زیادی بین آن و گوشی منعطف گلکسی F پیدا کردیم، هر چند طراحی آن با کاربرد نمایشگر Infinity Flex در تضاد است.

تصویر جدیدترین پتنت گوشی منعطف گلکسی F

گوشی منعطف گلکسی F

در این گوشی، سامسونگ با بهره بردن از ویژگی‌های رابط کاربری جدیدش یعنی OneUI، دیتاهای مرتبط را بر روی نیمه چپ گوشی نگه خواهد داشت، در حالی که نیمه راست به منظور استفاده دلخواه کاربر به صورت پیش‌فرض خالی از محتوا است. در این گوشی یک صفحه نمایش سوم نیز وجود داشته و می‌توان از آن در زمان بسته شدن تای دستگاه استفاده کرد. این موضوع نشان می‌دهد گوشی منعطف گلکسی F به داخل تا می‌شود.

در صورت نیاز کاربر برای استفاده از محتوا بر روی مجموع دو نمایشگر، همه عناصر به صورت خودکار بر روی دو نمایشگر یکپارچه شده نمایش داده خواهند شد. متاسفانه درباره ویژگی‌های دوربین گوشی منعطف گلکسی F در این پتنت توضیحی وجود ندارد، اما دو دوربین در پنل پشتی وجود دارد که برای عکاسی سلفی نیز کاربرد خواهند داشت. در کمال تعجب، این گوشی دارای درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری است.