حذف اکانت گوگل پلاس

آموزش حذف اکانت گوگل پلاس

گوگل رسما مرگ شبکه اجتماعی گوگل پلاس را تایید کرد. با توجه به مشکلات امنیتی این شبکه اجتماعی بهتر است تا مرگ طبیعی آن منتظر نمانده و زودتر برای حذف اکانت گوگل پلاس خود دست به کار شویم.

طی هفت سال گذشته و از زمان تاسیس شبکه اجتماعی گوگل پلاس در سال 2011، این پلتفرم تحت آزمون‌ها و خطاهای زیادی قرار گرفته و با مشکلات عدیده‌ای رو به رو شده است. گوگل پلاس را باید چهارمین تلاش غول دنیای وب به منظور راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی موفق و محبوب دانست. پیش از آن شاهد راه‌اندازی سه شبکه اجتماعی گوگل باز (Google Buzz)، گوگل فرند کانکت (Google Friend Connect) و اورکات (Orkut) توسط گوگل بودیم.

گوگل پلاس هرگز نتوانست نیازهای کاربران و انتظارات توسعه‌دهنده را برآورده کند. این شرکت تلاش کرد اوضاع جدیدترین شبکه اجتماعیش را خوب جلوه بدهد، به طوری که در سال 2015 تعداد کاربران فعال آن 540 میلیون نفر اعلام شد. گوگل ابتدای سال جاری اعلام کرد با هدف اعمال تغییرات اساسی در قابلیت‌های اصلی، برای Google Plus یک اپلیکیشن موبایل جدید توسعه خواهد داد، اما بعد از گذشت زمانی کوتاه مشخص شد فاتحه این شبکه اجتماعی واقعا خوانده شده است.

حذف اکانت گوگل پلاس

حذف آرام و پیوسته اکانت‌های گوگل پلاس

این شرکت بعد از اعلام بستن صفحه رسمی خود در گوگل پلاسT از کاربران درخواست کرد صفحه رسمی آن در فیس بوک و توییتر را دنبال کنند! عدم وجود صفحه رسمی متعلق به توسعه‌دهنده یک شبکه اجتماعی در همان پلتفرم، به صورت غیر مستقیم به معنی پایان کار آن است!

بعد از این اتفاق، حادثه‌ای دیگر سبب شد کاربران زیادی به حذف اکانت گوگل پلاس خود فکر کنند. وجود یک باگ در رابط‌های کاربردی برنامه‌نویسی این شبکه اجتماعی منجر به سو استفاده نزدیک به چهارصد اپلیکیشن از اطلاعات خصوصی کاربران شده بود. باگ API‌های گوگل پلاس، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌داد به نام، تاریخ تولد، آدرس ایمیل، تصویر پروفایل و دیگر اطلاعات کاربران گوگل دسترسی پیدا کنند. عدم محبوبیت، وجود باگ‌های مختلف و در نهایت روی آوردن کاربران به حذف اکانت گوگل پلاس سبب شد شرکت توسعه‌دهنده اعلام کند شبکه اجتماعی خود را در آوریل سال 2019 (فروردین – اردیبهشت 1398) تعطیل خواهد کرد.

حذف اکانت گوگل پلاس

هر کاربری که یک اکانت گوگل به منظور دسترسی به سرویس جیمیل و یا توانایی اتصال به گوگل پلی استور ساخته است، یک حساب گوگل پلاس نیز دارد. با توجه به تایید شدن مرگ رسمی این شبکه اجتماعی، بهتر است تا زمان از کار افتادن آن منتظر نمانده و زودتر به حذف اکانت گوگل پلاس خود بپردازیم.

نحوه حذف اکانت گوگل پلاس از طریق اپلیکیشن

حذف اکانت گوگل پلاس

  • وارد اپلیکیشن +Google در گوشی یا تبلت خود شوید
  • به منوی واقع در گوشه بالا و سمت چپ بروید
  • روی تنظیمات Settings ضربه زده و سپس پروفایل خود را لمس کنید
  • به پایین اسکرول کرده و سپس گزینه Delete Google+ Profile را انتخاب کنید

در ادامه به منظور کسب تاییدیه و اطمینان از تصمیمتان برای حذف اکانت گوگل پلاس به یک صفحه وب ارجاع داده خواهید شد.

نحوه حذف اکانت گوگل پلاس روی دسکتاپ

حذف اکانت گوگل پلاس

  • درون مرورگر وب وارد +Google شوید
  • روی منوی واقع در گوشه بالا و سمت چپ کلیک کرده و سپس گزینه Settings را انتخاب کنید
  • تا رسیدن به پایین صفحه اسکرول کرده و به منظور حذف اکانت گوگل پلاس روی گزینه Delete your Google+ profile کلیک کنید
  • پسورد خود را وارد کرده و گزینه تایید را انتخاب کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. Yani kamtar az yeksal dg ta tatilish munde

  2. فک نمیکنم اونقدری کاربر داشته باشه ها ولی

  3. برا اینم مشکل پیش اومده؟ چرا انقد همه چی نا امن شده

  4. ولی بازم پیام نصبش میاد پس هی اکانتش تو گوشیت باشه سنگین تری