فیلترینگ اینستاگرام

فیلترینگ اینستاگرام با تصمیم وزیر ارتباطات اجرا می‌شود؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت وزیر ارتباطات به من اطلاع داد فیلترینگ اینستاگرام به زودی اجرا می‌شود، اما وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود این موضوع را تکذیب کرد.

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص اینکه وزیر ارتباطات در گذشته گفته بود نقشی در نسخه‌های فارسی تلگرام ندارد، عنوان کرد اگر ایشان چنین اظهارنظری می‌کند از الفبای حاکمیت آگاهی ندارد و با این حرف‌ها خودش را به عنوان وزیر زیر سوال می‌برد و اختیارهای خود را نفی می‌کند. وی تاکید کرد تمامی موضوع‌های اجتماعی و حتی مسئله‌های فردی و شخصی در یک نظام، حکومت و ایدئولوژی به ویژه در حوزه منافع عمومی، به نوعی حاکمیتی محسوب می‌شود و کسی نمی‌تواند عنوان کند فضای مجازی، پیام رسان‌ها و هاتگرام خارج از حاکمیت است و به بخش خصوصی تعلق دارد و به همین دلیل به ما ارتباطی ندارد.

جواد کریمی قدوسی در ادامه افزود وظیفه دولت حفظ و دفاع از دین، ناموس و امنیت فرهنگی خانواده‌ها است. اگر هر دولتی در خصوص فضای مجازی و پیام رسان‌های خارجی که غربی‌ها نیز با آن مقابله می‌کنند، بی‌توجهی و کوتاهی کند، گناه فروپاشی هر خانواده‌ای بر عهده آن دولت است. این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چرا وزارت ارتباطات از موضوع طلاگرام و هاتگرام خارج شده بود، گفت وزیر ارتباطات تجربه کار در وزارت اطلاعات را داشته و از راه‌اندازی هاتگرام و تلگرام طلایی آگاه بوده است. در حال حاضر کسانی که هاتگرام و طلاگرام را مدیریت می‌کنند، به نوعی در چارچوب وزارت ارتباطات فعالیت کرده و تمام آن‌ها جزو دولت و حاکمیت هستند.

فیلترینگ اینستاگرام

به زودی فیلترینگ اینستاگرام اجرا می‌شود

جواد کریمی قدوسی در خصوص فیلترینگ اینستاگرام عنوان کرد محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات به من اطلاع داد که اینستاگرام را به زودی فیلتر خواهیم کرد. وی افزود فیلترینگ اینستاگرام یک تصمیم حاکمیتی بوده و وزیر ارتباطات نیز این موضوع را به من اطلاع داده است. جواد کریمی قدوسی در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون اینستاگرام فیلتر نشده است عنوان کرد رئیس جمهور روحانی و وزیر ایشان در موضوع فیلترینگ اختلاف دارند و ایشان اجازه این کار را نمی‌دهند.

فیلترینگ اینستاگرام

واکنش وزیر ارتباطات به شایعه فیلترینگ اینستاگرام

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به اظهارنظرهای جواد کریمی قدوسی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

نظر یک نهاد، نظر حاکمیت نیست. هیچ امر حاکمیتی بر مسدودسازی اینستاگرام به دولت ابلاغ نشده است. در مجلس به آقای کریمی قدوسی عرض کردم که چه نهادی برای نخستین بار نسخه‌های فارسی را طرح و حمایت کرد و ما نقشی نداریم. نمیدانم چرا این سخنان را فیلتر کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. ما که با فیلدتر میریم

  2. باکی نیست چیزی ک زیاده فیلتر شکنه

  3. اینستا من الانم با فیلتر فقط بالا میاد