گوگل برای مبارزه با پاندمی کرونا چه کار کرده است؟

گوگل برای مبارزه با پاندمی کرونا چه اقدامی انجام داده است؟

پاندمی کرونا ظرف چندین ماه جهان اطراف ما را زیر و رو کرده و تقریبا ساعتی نیست که بدون شنیدن خبری جدید در این مورد، بگذرد. در همین رابطه، قصد داریم اقدامات کمپانی عظیم گوگل برای مقابله با بیماری کرونا را بررسی کنیم.

پاندمی کرونا یا همان بیماری کووید 19، از اوایل سال میلادی اخیر تاکنون حداقل جان 6 هزار نفر را گرفته و بیش از 170 هزار نفر مبتلا به این بیماری شده‌اند. ویروسی که در ابتدای شیوعش در چین جدی گرفته نمی‌شد، در حال حاضر چهره دنیایی که می‌شناختیم را شدیدا تغییر داده و لزوم همبستگی نوع بشر برای مقابله با این بحران را به ما یادآوری کرده است.

در همین رابطه کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی هم که بخشی از جامعه جهانی به حساب می‌آیند، از امکانات و توانایی‌های خود برای مبارزه با پاندمی کرونا استفاده کرده‌اند. در ادامه به بررسی فعالیت‌های یکی از این غول‌های فناوری، یعنی گوگل می‌پردازیم.

گوگل و پاندمی کرونا

رسیدن بیماری کووید 19 که از شهر ووهان چین شروع شد، به مکان‌های دوردستی مثل ایران، ایتالیا و یا آمریکا در ابتدا خیلی جدی به نظر نمی‌آمد و کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که ویروس جدیدی که در اواخر دسامبر گذشته، از یکی از بازارهای ماهی فروشی ووهان به انسان منتقل شد، دنیا را به حالت کنونی‌اش برساند.

بسیاری از مهم‌ترین کشورهای جهان به صورت جدی درگیری بیماری کرونا هستند و اخبار مربوط به این ویروس دستگاه تنفسی در تمامی خبرگزاری‌های جهان به صورت لحظه به لحظه دنبال می‌شوند. وقوع چنین اتفاقاتی باعث شده تا بشریت با پیامدهای ارتباطات نزدیک میان مردمان ساکن گوشه گوشه کره خاکی بیشتر آشنا شود؛ این حقیقت که در عصر حاضر، مشکل یک منطقه می‌تواند به مشکلی جهانی تبدیل شود، به خوبی آشکار شده و به همین دلیل، نیاز است که تمامی مردمان جهان دست به دست هم دهند تا پاندمی کرونا را قبل از رسیدن به وضعیت بحرانی‌تر، متوقف کنند.

با این تفاسیر، کمپانی‌های بزرگ جهانی مانند گوگل هم فرصت مهمی پیدا کرده‌اند تا به جوامع و مردمی که آن‌ها را به موفقیت کنونی رسانده‌اند، کمک کنند. در 15 مارس، گوگل اعلام کرد که کار ساخت یک وب‌سایت کشوری برای ردگیری اخبار و توصیه‌های مربوط به پاندمی کرونا را شروع کرده است. در توییتی که از طرف گوگل منتشر شد، گفته شده که این کمپانی برای مقابله با شیوع کرونا، اطلاع‌رسانی به شهروندان و محافظت از سلامت کشور، با دولت آمریکا همکاری می‌کند.

گوگل برای مبارزه با پاندمی کرونا چه کار کرده است؟

در این توییت گفته شده که گوگل در حال توسعه ابزاری برای اولویت‌بندی مردم کشور برای انجام تست کرونا بوده و در حالی که این ابزار در مراحل ابتدایی توسعه هستند، انتظار می‌رود که به زودی پیشرفت چشم‌گیری در این رابطه گزارش شود.

گوگل برای مبارزه با پاندمی کرونا چه کار کرده است؟

قبل از این هم توصیه‌های جالبی برای جلوگیری از گسترش کووید 19 در حساب توییتری گوگل منتشر شد که به رعایت فاصله مناسب در هنگام صحبت کردن با دیگران، دست نزدن به دهان، بینی و چشم‌ها، قرار دادن بازو و ساعد در مقابل دهان به هنگام سرفه و عطسه برای جلوگیری از انتشار ذرات تنفسی و همچنین، قرنطینه کردن خود در هنگام داشتن علائم بیماری اشاره می‌کرد.

تقریبا تمامی مردم کشورهای جهان امیدوارند که به زودی بشریت از این آزمون هم جان سالم به درمی‌برد و درس‌ها و تجربه‌های مهم و ارزشمندی کسب خواهد شد. با این حال سازمان جهانی بهداشت، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها و بسیاری از آژانس‌های بهداشتی دنیا توصیه‌های مشابهی مانند توییت گوگل را دائما به اشتراک می‌گذارند؛ به صورت کلی گفته شده که مردم باید از برگزاری اجتماعات و گردهمایی‌ها خودداری کنند، دست‌های خود را مرتب و به صورت کامل با آب و صابون بشویند، از نزدیک شدن به افراد آلوده خودداری کنند و به‌اندازه کافی آب و مواد خوراکی در دسترس خود داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*