تماشا کنید : اسکنر عنبیه چشم از سنسور اثر انگشت سریعتر عمل می کند !

این روزها کمپانی های سازنده تلفن های هوشمند از روش های بایومتریک مختلفی برای احراز هویت کاربران در گوشی های خود استفاده می کنند.از جمله آن می توان به سیستم تشخیص چهره لپتاپ و تبلت های جدید که البته مجهز به فناوری Real Sense اینتل هستند اشاره کرد، همچنین سنسور اثر انگشت آیفون ها هم از همین موارد هستند که عملکرد بسیار سریعی نیز دارند.همانطور که می دانید ، کمپانی مایکروسافت پرچم داران جدید خود یعنی دو گوشی لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰XL را به اسکنر عنبیه چشم مجهز کرده است.امروز ویدیویی منتشر شده که نشان می دهد اسکنر عنبیه چشم از سنسور اثر انگشت سریعتر عمل می کند !

این ویدیو مربوط به یک گوشی هوشمند از کمپانی فوجیتسو می باشد که به اسکنر عنبیه چشم مجهز شده است. وقتی کاربر می خواهد این روش قفل گذاری را فعال کند، می بایست برای چند لحظه زاویه گوشی و چشمان خود را طوری تنظیم کند که چشمهایش در نقاط نشان داده شده بر روی صفحه نمایش قرار بگیرند.

در همین لحظه گوشی شروع به الگو برداری یا اسکن عنبیه چشم کاربر می کند و پس از اتمام مراحل کار که شاید یک دقیقه یا کمتر (بستگی دقیق بودن زاویه چشم و گوشی و لرزش دست و اینگونه موارد دارد) به طول انجامد، این روش احراز هویت فعال می شود و از آن پس هر وقت که کاربر دکمه لاک گوشی را بفشارد صفحه ای ظاهر خواهد شد که از کاربر درخواست دارد چشمان خود را در نقاط اشاره شده روی صفحه نمایش تنظیم کند.

جالب است بدانید مرحله اسکن و تایید هویت کاربر به قدری سریع اتفاق می افتد که احتمالا متوجه آن نخواهید شد. دعوت می کنیم ویدیوی زیر را تماشا کنید تا حساب سرعت عمل اسکنر های چشمی به دستتان آید.

البته آنچه در این ویدیو مشاهده فرمودید مربوط به مایکروسافت نیست و مطمئنا رابط کاربری و مکانیزم احراز هویت، در لومیا های جدید تفاوت هایی با گوشی فوجیتسو خواهند داشت. نکته قابل تامل این ویدیو سرعت عملی بود که اسکنر چشمی دارد. این روش مطمئنا بسیار پرکاربرد خواهد بود.

چون در این روش با دوربین سروکار داریم، شاید تصور کنید که استفاده از آن در فضا های تاریک و شب ها ممکن نخواهد بود که باید بگوییم مایکروسافت فکر این را نیز کرده و از امواج مادون قرمز برای رفع این مانع بهره جسته است.

نظر شما در مورد کاربرد اسکنر های چشمی در گوشی های جدید چیست؟

منبع :WMPOWERUSER

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*