لپ تاپ اچ‌پی EliteBook Folio در CES 2016 معرفی شد؛ یک مک بوک مبتنی بر ویندوز

کمپانی های مختلف سازنده لپتاپ و فعال در حوزه‌ی کامیپوتر های قابل حمل، همواره به دنبال تولید محصولی شیک، کاربردی و کاربر پسند هستند. در این بین، هرگاه ایده‌ی خوبی یه ذهن یکی از تولید کنندگان مطرح در بازار می‌رسد، دیگر کمپانی های نیز از آن الگو برداری می‌کنند. با این وجود، امسال خبر از یک تبلت سامسونگ که شباهت زیادی به سرفیس پرو دارد شنیده می‌شود. اما در حال حاضر لپتاپ EliteBook Folio از سوی کمپانی اچ‌پی معرفی شده.این محصول به قدری شبیه مک بوک اپل است که می‌توان آن را یک مک‌بوک با سیستم عامل ویندوز خواند !

hp-EliteBook-Folioجدا از ایده گرفته شده برای طراحی این محصول، شاهد دستگاهی بسیار نازک و سبک هستیم. با وجود اینکه باید دستگاه  EliteBook Folio را به عنوان پاسخی در زمینه طراحی به مک بوک دانست، اما این کامپیوتر را نمی‌توان از جمله دستگاه های قدرتمند برشمرد. این دستگاه یکی از پردازنده های سری M اینتل را خواهد داشت.( یعنی M3، M5 و یا M7 ) این لپتاپ به حافظه های SSD به میزان ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایت مجهز خواهد شد و ۸ گیگابایت رم خواهد داشت. لپتاپ جدید اچ‌پی صفحه نمایش ۱۲.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p دارد و به احتمال زیاد با صفحه نمایش ۴K نیز در اختیار کاربران قرار داده خواهد شد.

این لپتاپ تنها دو پورت سری C در خود جای داده است و از یک جک هدفون بهره می‌برد. طبق گفته‎‌ی سازنده‌ی این محصول، EliteBook Folio عمر باتری ۱۰ ساعته دارد.

از سوی دیگر، مانند مک بوک این دستگاه نیز هیجان انگیز است چرا که ضخامتی ۰.۵ اینج و وزنی کمتر از ۲.۲ پوند را به وجود آورده است.  جنس این لپتاپ آلومینومی است و احساس خوبی را به کابر القا می‌کند. صفحه نمایش این لپتاپ را می‌توان انقدر کج کرد تا تقریبا یک صفحه تخت به شما ارائه گردد.

با این وجود، احتمالا این دستگاه یکی از بهترین لپتاپ هایی است که در CES پرده برداری می‌شود. اما با وجود پردازنده‎‌ی ظعیف سری M ممکن است بسیاری از کاربران را از خرید آن منصرف کند. همانطور که گفتیم دو نسخه از این دستگاه ارائه خواهد شد. قیمت این لپتاپ با صفحه نمایش ۱۰۸۰p از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود. هنوز قیمت نسخه‌ی ۴K این محصول مشخص نشده است.

منبع:theverge 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*