آپدیت اندروید مارشمالو برای اکسپریا زد

آپدیت اندروید مارشمالو برای اکسپریا زد اجازه می‌دهد تمام اپ‌ها را به کارت حافظه منتقل کنید

بخش موبایل سونی بر لبه‌ی پرتگاه قرار دارد و اگر دیوایس‌های سری ایکس این کمپانی نتوانند فروش موفقی را تجربه کنند، ممکن است این بخش برای همیشه تعطیل شود. اما با این وجود، تمام توجه سونی بر روی سری ایکس قرار ندارد و به همین منظور قرار است به‌زودی نسخه‌ی بتای اندروید مارشمالو برای اکسپریا زد عرضه شود.

سری زد اسمارت فون‌های سونی که شامل اکسپریا زد ۲ (Xperia Z2)، اکسپریا زد ۳ (Xperia Z3) و اکسپریا زد ۳ کامپکت (Xperia Z3 compact) می‌شوند، حدود دو سال پیش و در سال ۲۰۱۴ میلادی به بازار معرفی شدند. این محصولات و به‌خصوص اکسپریا زد ۳ همین حالا هم جزو دیوایس‌های قدرتمند بازار محسوب می‌شوند و به همین دلیل سونی تصمیم گرفته است که قابلیت‌های جدیدش را از طریق عرضه‌ی اندروید مارشمالو برای اکسپریا زد آزمایش کند.

این نسخه از سیستم عامل اندروید مارشمالو قرار است که ورژن 23.5.A.1.203 را بر روی این سه دیوایس نصب کند. طبق گفته‌های مسئولان سونی، با نصب این ورژن از اندروید بر روی آنها حدود ۴۰۰ ارور، مشکل و باگ مختلف حل خواهد شد و قابلیت‌های جدیدی به سری زد اضافه می‌شود. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که سونی تصمیم گرفته است به‌جای اکسپریا ایکس، ابتدا آن را بر روی اکسپریا زد آزمایش کند، قابلیت انتقال اپلیکیشن‌ها به کارت حافظه است.

این موضوع می‌تواند به یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌ها در بین تمام تلفن‌های همراه هوشمند اندرویدی تبدیل شود و مطمئنا این روزها با وجود کارت‌های حافظه‌ی جانبی میکرو اس دی قدرتمند با ظرفیت‌های بالا، خیلی از کاربران ترجیح می‌دهند که اپلیکیشن‌ها و به‌خصوص بازی‌های حجیم خود را بر روی این کارت‌ها نصب کنند و از فضای ذخیره‌سازی داخلی دیوایس خود برای مصارف دیگری نظیر ذخیره‌ی فیلم و تصویر بهره بگیرند.

عرضه‌ی اندروید مارشمالو برای اکسپریا زد تا یک هفته‌ی دیگر

آپدیت اندروید مارشمالو برای اکسپریا زد

به غیر از قابلیت انتقال اپ‌ها به کارت حافظه، به‌روزرسانی اندروید مارشمالو برای اکسپریا زد قرار است مشکل کرش کردن اپلیکیشن تقویم در برخی از دیوایس‌های این سری را هم برطرف کند. برطرف شدن باگی که باعث می‌شود شماره‌ی برخی از مخاطبان ذخیره شده در هنگام تماس به‌صورت «تماس ناشناس» یا «شماره‌ی خصوصی» نمایش داده شود نیز از دیگر مشکلات مهمی است که در این به‌روزرسانی حل خواهد شد.

این نکته را در نظر داشته باشید که این به‌روزرسانی قرار است یک نسخه‌ی بتای آزمایشی از اندروید مارشمالو برای اکسپریا زد را در بر داشته باشد و کاربرانی که دارای اکسپریا زد ۲ با شماره مدل D6503، اکسپریا زد ۳ با شماره مدل D6603 و اکسپریا زد ۳ کامپکت با شماره مدل D5803 هستند می‌توانند این به‌روزرسانی را در هفته‌ی بعد (بین روزهای دوشنبه تا یکشنبه‌ی دو هفته بعد) دریافت کنند؛ البته تا به این لحظه تاریخ دقیقی برای انتشار این نسخه اعلام نشده است.

گفتنی است که این نسخه از اندروید مارشمالو برای اکسپریا زد تنها برای دیوایس‌هایی عرضه می‌شود که در طرح آزمایش بتای سونی ثبت شده باشند. بنابراین اگر شما عزیزان گجت نیوزی هم می‌خواهید این ورژن را دریافت کنید، می‌توانید با مراجعه به این لینک در فروشگاه گوگل پلی، اپلیکیشن مربوطه را نصب کنید و با ثبت دیوایس خود در این طرح جهانی، آپدیت‌های بتا را دریافت کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*