آیفون 4

پشتیبانی سخت افزاری اپل از آیفون 4 در این ماه به پایان می‌رسد

با قدیمی شدن گوشی‌های هوشمند و از راه رسیدن تکنولوژی‌های جدید در این عرصه، پشتیبانی شرکت‌های تولیدکننده از محصولات قدیمی خود نیز کم کم به اتمام می‌رسد. سخت افزار قدیمی و از مد افتاده این گوشی‌ها دیگر پیدا نمی‌شود و تولید آنها نیز هزینه‌های بسیاری را در پی دارد و بدین ترتیب پشتیبانی این شرکت‌ها در بازه زمانی خاصی به صورت رسمی به اتمام می‌رسد. محصولات کمپانی اپل معمولا تا پنج سال پس از تولید از پشتیبانی سخت افزاری بهره می‌برند. امسال نیز با از راه رسیدن خانواده جدید آیفون 7 ، پشتیبانی سخت افزاری اپل از خانواده دوست داشتنی آیفون 4 به اتمام می‌رسد.

اگر به خاطر داشته باشید، آیفون 4 اپل (Apple iPhone 4) با مشکل آنتن دهی مواجه بود. خریداران اولیه این محصول متوجه شدند که در صورت نگه داشتن آن به حالت خاصی، آنتن دستگاه از بین می‌رود. در واقع اگر خطوط خاص تعبیه شده در بدنه دستگاه را لمس می‌کردید، آنتن دستگاه کم می‌شد و در آن زمان استیو جابز در پاسخ به گزارشات کاربران این جمله معروف را گفته بود: از نگه داشتن گوشی به آن حالت پرهیز کنید.

گذشته از این مشکل، آیفون 4 به عنوان یکی از محصولات موفق تاریخ کمپانی اپل شناخته می‌شود و آیفون‌های این شرکت هنوز هم از زبان طراحی آن بهره می‌برند. حتی آیفون SE اپل که چند ماه قبل رونمایی شد هنوز هم با ابعاد 4 اینچی خود شباهت بسیار زیادی به آیفون 4 این شرکت دارد.

از تاریخ سیزدهم سپتامبر (سه شنبه، 23 شهریور ماه) پشتیبانی کمپانی اپل و همچنین تعمیرکاران زیرمجموعه آن از گوشی آیفون 4 به اتمام می‌رسد. تنها ایالت کالیفرنیا از این موضوع استثنا است چرا که طبق قوانین، کمپانی اپل باید تا دو سال دیگر به دارندگان گوشی آیفون 4 سرویس دهد. برای سایر کاربران جهان آیفون 4 از این به بعد یک محصول از رده خارج به حساب می‌آید.

آیا هنوز هم از یک آیفون 4 بهره می‌برید؟ گوشی شما مشکلی دارد یا کماکان با قدرت به عملکرد خود ادامه می‌دهد؟ نظرات و سوالات خود را با ما و سایر خوانندگان مطلب به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*