مک بوک جدید

آیا مک بوک جدید اپل به درگاه سیم کارت مجهز خواهد شد؟

ایده استفاده از شبکه های موبایل در لپتاپ ها و به کارگیری سیم کارت در آنها، موضوع جدیدی نیست و پیش از این بسیاری از سازندگان تلاش زیادی داشته‌اند تا چنین محصولاتی را در بازار مرسوم کنند، اما هیچ کدام از آنها موفق نبوده‌اند. ولی با انتشار اطلاعاتی نو در مورد پتنت جدید اپل به نظر می‌رسد که اهالی کوپرتینو قصد دارند خود این کار را انجام داده و شبکه های اینترنتی همراه را به مک بوک جدید بیاورند.

آیا مک بوک جدید اپل به درگاه سیم کارت مجهز می‌شود؟

البته این خبری نیست که تصور کنید به صورت رسمی توسط اپل اعلام شده، بلکه تمامی حدس و گمان‌ها بر اساس انتشار اطلاعاتی تازه از پتنت جدید اپل است که نشان می‌دهد این کمپانی آمریکایی می‌خواهد به نحوی، پشتیبانی از سیم کارت را به مک بوک های خود بیاورد. هر چند، لو رفتن اطلاعات مربوط به پتنت‌ها نمی‌تواند نشان از حتمی بودن عرضه آن محصول داشته باشد، اما می‌توان به استناد آن گفت که اپل بر روی چنین موضوعی تمرکز کرده و احتمالا توسعه آن را در برنامه کاری خود داشته است.

در توضیحاتی که ضمیمه این پتنت شده می‌توان به مواردی همچون پروتکل‌های شبکه‌های بی سیم محلی، پروتکل‌های مخصوص شبکه‌های کوتاه برد و بی سیم همچون بلوتوث، پروتکل سلولی تلفن همراه، پروتکل‌های مایمو (MIMO) و … اشاره نمود که به وضوح، به وجود سیم کارت اشاره می کند و همین موضوع می‌تواند به شک ما نسبت به توسعه این طرح برای مک بوک بعدی بیفزاید.

اپل پیش از این اعلام کرده که قصد عرضه نسخه جدید از مک بوک پرو (MacBook Pro) را تا پایان سال جاری دارد. همچنین اخبار منتشر شده در مورد این مک بوک جدید از وجود تکنولوژی های مختلفی همچون تاچ آی دی (Touch ID) و پنل تاچ جدید حکایت دارند اما هیچ حرفی از اینکه این محصولات جدید به درگاه سیم کارت مجهز می‌شوند در میان نبوده است. به نظر می‌رسد که ایده مک بوک سیم کارت خور، چیزی‌ست که تنها با انتشار پتنت جدید اپل ممکن است به فکر آن باشیم و شاید هنوز زمان آن نرسیده که چنین محصولی وارد بازار شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*