تا به امروز 92 واحد گلکسی نوت 7 در امریکا منفجر شده است

آمار انفجار گلکسی نوت 7 در آمریکا به 92 دستگاه رسید

خبرهای مربوط به انفجار سامسونگ گلکسی نوت 7 طی چند روز اخیر، از بحث برانگیزترین موارد انتشار یافته توسط رسانه های فناوری دنیا بوده است. از طرفی شرکت سامسونگ سخت در تلاش است تا بتواند در طرح فراخوانی خود قبل از بروز حادثه ای جدید، تمامی گوشی های گلکسی نوت 7 قدیمی را از سطح بازار جمع کرده و آنها را با نسخه جدید گلکسی نوت 7 تعویض نماید. البته در این میان بحث هایی نیز بر سر تامین تعداد مورد نیاز از این مدل جدید نیز وجود دارد که احتمالا تا پایان هفته آینده شاهد تولید تعداد کافی از این فبلت پرچمدار خواهیم بود. اما پیش از آن شاید برایتان جالب باشد بدانید که طی تایید رسمی شرکت سامسونگ و CPSC (کمیسیون امنیت کالا آمریکا)، تا به این تاریخ 92 عدد گوشی گلکسی نوت 7 در آمریکا منفجر شده است. 

92 واحد گلکسی نوت 7 در آمریکا منفجر شده است

در حقیقت شرکت سامسونگ در آمریکا، 92 گزارش حادثه انفجار گلکسی نوت 7 را دریافت کرده است که در این میان 26 عدد از آنها مربوط به سوختگی و آتش گرفتن گوشی بوده و 55 مورد دیگر نیز مربوط به منفجر شدن دستگاه و آتش گرفتن یا صدمه جانی و یا مالی نظیر آتش سوزی ماشین یا گاراژ بوده است.

اگر به یاد داشته باشید هفته گذشته بود که خبرهایی مبنی بر گزارش آتش گرفتن باتری 70 دستگاه گلکسی نوت 7 در آمریکا به دست سامسونگ رسید. اما این خبرها و همچنین اطلاعات و اعداد آماری موجود در آن به طور رسمی توسط سامسونگ تایید نشد.

در هر صورت پس از گذشت روزها، تعداد گوشی های گلکسی نوت 7 منفجر شده افزایش یافته و حالا شاهد این موضوع هستیم که باتری 92 عدد از آنها در آمریکا آتش گرفته است. با تایید رسمی این شرکت کره ای در نهایت می‌توان این طور نتیجه گیری کرد که گلکسی نوت 7 (نسخه قدیمی)، گوشی هوشمند خطرناکی به حساب می‌آید.

البته لازم است بدانید که سامسونگ و CPSC به جهت حل این مشکل دست به کار شده و راه حل هایی را نیز بدین منظور ارائه کرده‌اند. بسیار ساده است؛ اگر گلکسی نوت 7 را قبل از تاریخ 15ام ماه سپتامبر خریداری کرده‌اید، گوشی را خاموش کرده و طی طرح فراخوانی بزرگ سامسونگ، آن را به نمایندگی های مجاز این شرکت در هر منطقه تحویل دهید تا نسخه ‌ای جدید و سالم را دریافت کرده و یا در صورت تمایل، هزینه اولیه را باز پس بگیرید.

علاوه بر آن بر اساس موارد ذکر شده از سوی سامسونگ، گوشی های گلکسی نوت 7 جدید و بدون ایراد تا تاریخ 21ام ماه سپتامبر به دست کاربران آمریکایی خواهد رسید. از طرفی در کنار طرح تعویض، کاربرانی نیز که قصد خریداری این فبلت های جدید را دارند می‌توانند به فروشگاه های مشخص شده و همچنین اپراتورهای پشتیبانی کننده مراجعه کرده و تحت پروژه فراخوانی بزرگ سامسونگ که اوایل ماه میلادی جاری شروع شد، گلکسی نوت 7 جدید را خریداری نمایند.

تا به این تاریخ نزدیک به یک میلیون دستگاه گوشی سامسونگ گلکسی نوت 7 تحت این طرح در آمریکا فراخوانی شده‌اند که البته تمامی کاربران این فبلت، گوشی  جدید را دریافت نکرده‌اند. بلکه تعدادی هزینه خود را باز پس گرفته و بعضی دیگر نیز یک گوشی هوشمند دیگر از شرکت سامسونگ را انتخاب کرده‌اند.

اگر هم اکنون مردد هستید که آیا گوشی هوشمند گلکسی نوت 7 شما جدید است با قدیمی، می‌توانید کد IMEI گوشی خود را در وب سایت رسمی سامسونگ در بخش ثبت نام آنلاین وارد کرده و از این موضوع باخبر شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. نوت 7که گوشی نیست بمب ساعتیه که هر لحظه ممکنه تو دست کاربر منفجر بشه من قبلا طرفدار سامسونگ بودم ولی دیگه نیستم

  2. دوستان توجه کنید که مشکل از باتری بوده نه از گوشی(باتری هم ساخت شرکت SDI بوده)

  3. اونایی که به سامسونگ مینازیدن کجان الان ببینن چه بمبی ساخته این سامسونگ مسلما الان برنده الجی هس که گوشی هاشو خیلی زیاد به فروش میرسونه عشق فقط الجی.
    مخصوصا الجی وی20

  4. عجب بمپی ساخته این سامسونگ

  5. برید الجیv20بگیرید حالشو ببرید…منکه منتظرم وارد بازار ایران بشه