تکنولوژی واقعیت افزوده اپل

تکنولوژی واقعیت افزوده اپل حداقل دو سال دیگر رونمایی می‌شود

تیم کوک چندی پیش بود که در مصاحبه‌ای از شور و شوق کوپرتینویی ها در ارتباط با تکنولوژی واقعیت افزوده اپل و همچنین سرمایه‌گذاری عظیم این شرکت بر روی دو تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) سخت گفته بود. حال مینگ-چی کو، تحلیل‌گر ارشد اپل معتقد است که این شرکت حداقل تا دو سال دیگر تکنولوژی واقعیت افزوده را به مراحل نهایی خود خواهد رساند.

گاهی اوقات شما باید در مورد آن چه که در ذهن مینگ-چی کو (Ming-Chi Ku) اتفاق می‌افتد، شگفت زده شوید. مینگ-چی کو، تحلیلگر شرکت KGI Securities طی سال‌های اخیر به لطف پیش‌بینی‌های درستی که انجام می‌دهد، به فردی محبوب نزد طرفداران شرکت اپل، سازنده‌ی آیفون، تبدیل شده است. این بار استاد قصد دارد تا در مورد تکنولوژی واقعیت افزوده اپل صحبت کند.

با توجه به یک یادداشت تحقیقاتی که برای سرمایه‌گذاران ارسال شده، کو پیش‌بینی می‌کند که کاربران حداقل باید دو سال دیگر برای دست یافتن اپل به تکنولوژی AR و تجاری‌سازی آن صبر کنند. وی معتقد است که در حال حاضر دو تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) در راس امور شرکتی همانند اپل قرار دارد که می‌تواند تجربه بسیار بزرگی را برای کاربران به ارمغان آورد.

در هر صورت با توجه به صحبت‌های چند ماه پیش تیم کوک (Tim Cook)، مدیرعامل شرکت اپل، به نظر می‌رسد که این شرکت فاصله چندانی را با تکنولوژی واقعیت افزوده نداشته و مراحل نهایی دست‌یابی به آن را طی می‌کند. کوک در ماه جولای تایید کرده بود که این شرکت قصد دارد سرمایه‌گذاری بزرگی را بر روی دو تکنولوژی AR و VR انجام دهد. اخیرا در ماه سپتامبر نیز او در مصاحبه‌ای که با شبکه خبری ABC انجام داده، نشان داده است که آن‌ها شور و شوق زیادی را برای دست‌یابی به تکنولوژی واقعیت افزوده خواهند داشت.

تکنولوژی واقعیت افزوده اپل

زمانی که شما چندین شرکت کوچک واقعیت افزوده و واقعیت مجازی نظیر Metaio، Faceshift و Flyby Media را با یکدیگر ادغام می‌کنید، همه چیز به نوعی مشخص می‌کند که اهداف شما جدی هستند. و حتی اخیرا پتنت‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ای نیز به تازگی توسط این کمپانی کوپرتینویی به ثبت رسیده که حدس و گمان‌ها را در ارتباط با دست‌یابی اپل به این تکنولوژی ساده می‌کند.

تکنولوژی واقعیت افزوده اپل احتمالا در قالب یک سیستم مربوط به خودرو ارائه خواهد شد

اگر کو بر این باور است (و ما نیز تمایل داریم که به کو ایمان داشته باشیم)، احتمالا اپل بیش از هر چیز دیگری بر روی تکنولوژی واقعیت افزوده تمرکز کرده است. شایعاتی در ماه مارس گذشته منتشر شد که ادعا می‌کردند اپل در ارتباط با اتومبیل خودران خود، از برخی تکنولوژی‌های واقعیت افزوده نیز استفاده می‌کند. با این حال گزارشی جدید ادعا می‌کند که اپل به جای ساخت یک وسیله نقلیه کامل، قصد دارد بر روی فناوری‌های به کار رفته در یک اتومبیل کار کند.

تنها باید صبر کرد و منتظر ماند تا دید این شرکت چه فکری در سر دارد و طی سال‌های آینده چه اقداماتی را از تیم کوک و اعضای تیم اپل مشاهده خواهیم کرد؛ آیا واقعا تکنولوژی واقعیت افزوده اپل می‌تواند همانند آیفون، انقلاب جدیدی را در حوزه فناوری جهان به راه بیندازد یا خیر!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*