پیشرفت تکنولوژی در آینده

21 دستاورد بزرگ تکنولوژی که بشر تا سال 2030 به آن‌ها دست پیدا خواهد کرد

صفحه بعد——–صفحه دوم——– صفحه قبل

10 درصد جمعیت جهان لباس‌های متصل به اینترنت بر تن خواهند کرد (تا 2020)

پیشرفت تکنولوژی در آیندهاز خودروهای سواری گرفته تا ابزار و وسایل روزمره، رفته رفته در محیطی به نام اینترنت با یکدیگر تجمیع می‌شوند. مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید تا پیشرفت تکنولوژی در آینده لباس‌های مردم را نیز به این نوع از اتصال مجهز کند. متخصصین پیش بینی می‌کنند تا رسیدن به سال 2020، حدود 10 درصد از مردم لباس‌هایی بر تن می‌کنند که با تجهیزشدن به چیپست‌هایی کوچک، اتصال دائمی به شبکه جهانی اطلاعات خواهند داشت.

جای تعجب نیست، چرا که لوازم شخصی زیادی اعم از ساعت مچی، حلقه و دستبند تاکنون به اینترنت متصل شده‌اند و این موضوع نویدبخش گسترده‌ترشدن شبکه جهانی اطلاعات در آینده‌ای نزدیک خواهد بود.

نخستین اتومبیل سواری توسط پرینتر سه بعدی ساخته خواهد شد (تا 2020)

پیشرفت تکنولوژی در آیندهپرینترهای سه بعدی به طور روزافزون کاربردشان در صنعت گسترده‌تر شده و توانایی‌شان در تولید بیشتر می‌شود. پرینترهای سه بعدی قدرتمند قادر خواهند بود تا پیچیده‌ترین اشیا را از نظر ساختار درونی و بیرونی صرف نظر از ماده سازنده تولید کنند. بسیاری از کمپانی‌های معروف خودروساز دنیا پس از مشاهده توان چاپگر سه بعدی آن را برای خود تهیه کرده تا نه تنها برای طراحی نمونه‌های اولیه، بلکه برای ایجاد قطعات کاربردی و تجاری در ساخت خودرو نیز از آن استفاده کنند. به عنوان نمونه، چندی پیش آئودی (Audi) از یک خودروی مینیاتوری و ساخته شده توسط پرینترهای فلزی خود رونمایی کرد.

همچنین استارت‌آپ لوکال موتورز (Local Motors) و خلاق در صنعت خودرو، هدف خود را ساخت یک اتومبیل در سایز استاندارد تا سال‌های آینده به کمک پرینتر سه بعدی اعلام کرده است. این شرکت تاکنون چندین نمونه اولیه ایجاد کرده و در نظر دارد تا یک مدل تولیدشده را به فروش برساند (عکس بالا). پرینتر سه بعدی خود از جمله وسایلی است که با توان بالا در ساخت اشیا مختلف، پیشرفت تکنولوژی در آینده را سبب خواهد شد.

اولین گوشی همراه قابل کاشت در بدن به صورت تجاری موجود خواهد شد (تا 2025)

پیشرفت تکنولوژی در آیندههمانطور که می‌بینید هر چه پیشرفت تکنولوژی در آینده شکل پیچیده‌تری به خود می‌گیرد، زمان دسترسی به آن نیز افزایش می‌یابد. متصل‌شدن به گوشی همراه مقوله خاص و متفاوتی بوده و جریان بازی کنونی را کاملا تغییر خواهد داد. حدود 80 درصد افراد شرکت‌کننده در این نظر سنجی پیرامون نحوه پیشرفت تکنولوژی در آینده ، پیش بینی می‌کنند تا هفت سال آینده نخستین نسخه تجاری موبایل قابل کاشت در بدن پدیدار خواهد شد.

گوشی‌های هوشمند امروز با داشتن سنسور تشخیص ضربان قلب و امثال آن به خوبی وضعیت سلامتی انسان را ردیابی می‌کنند که با جاسازی آن‌ها در درون بدن، دقت این اندازه‌گیری‌ها مطمئنا چند برابر خواهد شد. بر اساس گزاش، این موبایل‌ها همچنین به کاربران اجازه برقراری ارتباط از طریق امواج مغزی یا سیگنال به جای صحبت‌کردن به صورت شفاهی را خواهند داد.

بد نیست بدانید دستگاه‌های دیجیتال دارای قابلیت قرارگیری در بدن انسان همچون تنظیم‌کننده ضربان قلب یا افزایش‌دهنده توان شنوایی (سمعک)، مدت‌ها است توسط مردم در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند.