پیشرفت تکنولوژی در آینده

21 دستاورد بزرگ تکنولوژی که بشر تا سال 2030 به آن‌ها دست پیدا خواهد کرد

——–صفحه هفتم——– صفحه قبل

نخستین هوش مصنوعی به هیئت مدیره شرکت‌های بزرگ خواهد پیوست (تا 2026)

پیشرفت تکنولوژی در آیندهبا پیشرفت تکنولوژی در آینده هوش مصنوعی نقش مهم‌تری را در کسب و کار جهانی اجرا کرده و به طور خاص به عنوان یکی از اعضای هیئت رئیسه به تصمیم‌گیری درباره آینده شرکت‌ها خواهد پرداخت. همانطور که می‌دانید گرفتن تصمیمات بلند مدت و استراتژیک در کمپانی‌ها نیازمند تکیه بر تجربیات افراد خبره است و از آنجایی که بالعکس انسان‌، ربات فراموش کار نشده و همه اطلاعات را دم دست دارد، در فرآیند تصمیم‌گیری کمک شایانی خواهد کرد.

در نظر داشته باشید هوش مصنوعی قرار نیست تا همیشه به عنوان یک موجود دست آموز انسان باقی بماند. هوص مصنوعی از وضعیت‌های گذشته درس گرفته و بعد از هر بار تصمیم‌گیری، نتیجه آن را بعد از استفاده دور نمی‌ریزد و آن را به دانش پیشین خود اضافه می‌کند. از آنجایی که بعد از یک دوره طولانی مدت با یک ذهن خلاق “با تجربه” و دارای خاطرات ثبت‌شده از اتفاقات گذشته رو به رو هستیم، هرگز نباید نظر تراوش‌شده از آن را دست کم بگیریم.

به این ترتیب، باید به مشاغل پایین رده و همچنین بالا رده در خطر، اعضا هیئت مدیره شرکت‌ها را نیز اضافه کنیم، چرا که آنان نیز باید جای خود را به یک هوش مصنوعی با تجربه و کارکشته بدهند. به این ترتیب شغل‌های اداری بیشتری تحت تاثیر این موجودات قرار خواهند گرفت. به راستی با وجود این دایره از قابلیت‌ها، هنوز باید آنان را شی بمانیم؟

نخستین شهر با جمعیت حداکثری 50 هزار نفری و بدون چراغ راهنمایی و رانندگی به دنیای واقعی پای می‌گذارد (تا 2026)

پیشرفت تکنولوژی در آیندهبا پیشرفت تکنولوژی در آینده علاوه بر اختراع‌شدن وسایل تکنولوژیک جدید، زیربناها نیز به طول کامل تحت تاثیر قرار می‌گیرند. با اتصال زیربناها به اینترنت، شاهد به واقعیت پیوست مقوله رویایی “شهر هوشمند” برای اولین بار خواهیم بود. هر چیزی، از پیاده‌رو گرفته تا درختان و حتی ساختمان‌ها به شبکه جهانی اینترنت متصل خواهند شد.

شهرهای هوشمند درست مانند خانه‌های هوشمند به طور خودکار قادر به مدیریت انرژی و همچنین جریان سوخت و ساز مواد خواهند بود. البته، درباره شهرهای هوشمند باید به عنوان یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها، مدیریت اتوماتیک سیستم حمل و نقل را نیز اضافه کرد. نخستین انقلاب اتصال زیربناها به اینترنت، نخستین شهر هوشمند با حدود جمعیت 50 هزار نفر را تا سال 2026 به وجود خواهد آورد که به دلیل کنترل خودکار، خبری از چراغ راهنمایی و رانندگی برای مدیریت ترافیک در آن نخواهد بود.

10 درصد تولید ناخالص داخلی در تمامی جهان به کمک تکنولوژی بلاک چین ذخیره خواهد شد (تا 2027)

پیشرفت تکنولوژی در آیندهاز آنجایی که تکنولوژی بلاک‌چین به صورت روزافزون به پیشرفت و توسعه خود ادامه می‌دهد، شاید ذخیره شدن پول بیشتری به وسیله این سیستم خواهیم بود. بر اساس این گزارش، ارزش کلی بیت‌کوین در بلاک‌چین چیزی حدود 20 میلیارد دلار است که در حدود 0.025 درصد از تولید ناخالص ملی آمریکا به شمار می‌آید. متخصصان دنیای تکنولوژی پیش بینی می‌کنند تا رسیدن به سال 2027، حدود 10 درصد تولید ناخالص داخلی در سطح جهان با استفاده از بلاک‌چین ذخیره شوند.