پیشرفت تکنولوژی در آینده

21 دستاورد بزرگ تکنولوژی که بشر تا سال 2030 به آن‌ها دست پیدا خواهد کرد

صفحه بعد ——–صفحه پنجم——– صفحه قبل

نخستین کبد برای پیوند توسط پرینتر سه بعدی ساخته خواهد شد (تا 2024)

پیشرفت تکنولوژی در آیندهپیشرفت تکنولوژی در آینده ارتباط زیادی با فناوری شگفت‌انگیز چاپ سه بعدی خواهد داشت. هم‌اکنون نیز این دستگاه‌ها به میزان زیادی در حوزه بهداشت و درمان به منظور ساخت اعضای بدن انسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. استخوان‌های خردشده در جای جای بدن اغلب به کمک این فناوری مجددا ساخته و جایگزین می‌شوند. اما بایوپرینتینگ (Bioprinting) تحولی اساسی به این نحوه کاربرد خواهد داد.

بایوپرینتینگ که تصمیم دارد تا مهندسی زیستی و پرینت سه بعدی را با یکدیگر ترکیب کند، محققان را قادر خواهد ساخت تا حتی ارگان‌های خونی درون بدن را نیز به کمک پرینتر سه بعدی بسازند. به عنوان نمونه انتظار می‌رود اولین نمونه از کبد به منظور پیوند به بدن یک فرد، به وسیله چاپ سه بعدی تا سال‌های آینده تولید شود.

بیش از 50 درصد ترافیک اینترنت منازل به دستگاه‌ها و لوازم اختصاص پیدا خواهد کرد (تا 2024)

پیشرفت تکنولوژی در آیندهاز آنجایی که سنسورهای بیشتری در سراسر دنیا گماشته شده و محصولات زیادی با پیشرفت تکنولوژی در آینده نزدیک به اینترنت متصل می‌شوند، جهش فوق‌العاده‌ای را در ترافیک اینترنت شاهد خواهیم بود تا تنها استفاده‌کنندگان از پهنای باند جهانی، مستقیما خود کاربران برای گشت و گذار در وب و یا دیگر کارها نباشند.

در زمان حال، بیشتر ترافیک شبکه جهانی اطلاعات در منازل به مصارف شخصی تعلق داشته و کاربردهایی از ارتباط با دنیای اطراف تا ایجاد سرگرمی را شامل می‌شوند. اما تا رسیدن به سال 2024، حدود نیمی از کاربرد اینترنت در منازل به دستگاه‌های هوشمند اختصاص پیدا خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این شاخه از تکنولوژی که با نام اینترنت اشیا شناخته می‌شود، به مطالب مرتبط با آن مراجعه کنید.

5 درصد محصولات تجاری توسط چاپگر سه بعدی ساخته خواهند شد

پیشرفت تکنولوژی در آیندههمانطور که به آن اشاره کردیم، چاپگر سه بعدی نقشی اساسی در پیشرفت تکنولوژی در آینده ایفا خواهد کرد، به طوری که هم‌اکنون هر شرکتی پس از مشکل‌ یافتن ساخت یک قطعه، سریعا دست به دامن این وسیله می‌شود. اگر قادر به طراحی نمونه‌ای قابل فهم برای دستگاه باشید، تولید پیچیده‌ترین اشیا توسط پرینتر سه بعدی کار سختی نخواهد بود.

از آنجایی که با افزایش میزان استفاده، قیمت این دستگاه‌ها کاهش و توانمندی آن‌ها افزایش پیدا خواهد کرد، در اختیار داشتن‌ آن‌ها ساده‌تر و کاربردی‌تر شده و تولیدکنندگان زیادی به سمت ساخت محصولات تجاری به کمک این وسیله تشویق خواهند شد. نفوذ پرینتر سه بعدی تا جایی ادامه پیدا خواهد کرد که بالاخره روزی مردم عادی آن را به عنوان یک وسیله خانگی تهیه کرده و لوازم مورد نظرشان را به وسیله آن تولید می‌کنند. بد نیست بدانید در سال 2014 حدود 133 هزار پرینتر سه بعدی در سراسر جهان به فروش رفت که در مقایسه با سال 2013، حدود 68 درصد افزایش داشته است. این رقم نشان‌دهنده آغاز فرآیند تبدیل‌شدن این وسیله به یک ابزار عادی در آینده‌ای نزدیک است.