پیشرفت تکنولوژی در آینده

21 دستاورد بزرگ تکنولوژی که بشر تا سال 2030 به آن‌ها دست پیدا خواهد کرد

صفحه بعد ——–صفحه چهارم——– صفحه قبل

یک دولت مالیات‌ها را برای نخستین بار به وسیله بلاک چین جمع‌آوری خواهد کرد (تا 2023)

پیشرفت تکنولوژی در آیندهدر میان صدها ارز رمزنگاری شده، تاکنون بیت‌کوین (Bitcoin) به عنوان موفق‌ترین مورد ظاهر شده است. البته بیش از خود بیت‌کوین، تکنولوژی بلاک چین (Block Chain) یا زنجیره بلوک مورد توجه قرار گرفته، چرا که تکنولوژی بلاک چین برای اولین بار به طور گسترده در بیت کوین دیده شد.

وقتی شما پولی را در یک بانک سرمایه‌گذاری می‌کنید، اطلاعاتی درباره سپرده شما در یک پایگاه داده بزرگ ذخیره می‌شود. بیت‌کوین هم در واقع کار مشابهی را برای حفظ اطلاعات حساب‌های کاربران انجام می‌دهد، اما برخلاف یک بانک، در بیت‌کوین با توجه به ماهیتی که دارد نمی‌توان به یک قدرت مرکزی که پایگاه داده را برای کاربران مدیریت و ذخیره کند، اعتماد کرد. بیت‌کوین با تقسیم پایگاه داده به مجموعه‌های کوچکی با نام “بلاک” مشکل را حل کرده است. هر بلاک یک جور برچسب (Label) است که آن را به بلاک قبلی پیوند می‌دهد تا هر کسی بتواند تمام پایگاه داده را که از این قسمت‌های مجزا تشکیل شده گردآوری کند؛ به عبارتی هر استفاده‌کننده از بیت‌کوین، یک نسخه از کل پایگاه داده را که زنجیره بلوک نامیده می‌شود ذخیره می‌کند. برای کسب اطلاعات کافی در این باره به مطلب پدیده اقتصادی عصر دیجیتال مراجعه کنید.

بلاک چین مبحثی است که انتظار می‌رود با پیشرفت تکنولوژی در آینده ، تا سال 2023 به نقطه اوج خود رسیده و نخستین دولت مالیات‌های خود را با استفاده از این سیستم جمع‌آوری کند.

90 درصد جمعیت جهان یک سوپرکامپیوتر در جیب خود خواهند داشت (تا 2023)

پیشرفت تکنولوژی در آیندهدر سراسر دنیا، استفاده کاربران از گوشی‌های هوشمند به جای کامپیوترهای رومیزی به طور روزافزونی در حال گسترش است. در بسیاری از جوامع مردم برای اولین بار استفاده از اینترنت را به وسیله گوشی هوشمند خود تجربه می‌کنند. روز به روز در کنار کاهش قیمت، شاهد افزایش توان این گجت‌ها هستیم، به طوری که هم‌اکنون نیز می‌بینیم گهگاه محصولاتی با پردازنده‌ ده هسته‌ای و حافظه رم بالای هشت گیگابایت عرضه می‌شوند. این چنین مشخصه سخت افزاری (هر چند دارای توانی پایین‌تر نسبت به کامپیوتر) از نظر عددی در کمتر کامپیوتر رومیزی به طور متداول دیده می‌شود.

پیش بینی شده تا سال 2017 تعداد کاربران گوشی هوشمند به 50 درصد برسد، به این معنی که نیمی از انسان‌های کره خاکی دارای این وسیله خواهند بود. نرخ نفوذ این دستگاه‌ها باز هم به افزایش خود ادامه می‌دهد، تا جایی که به 90 درصد از مردم جهان تا سال 2023 افزایش پیدا کند.

دسترسی به اینترنت به یک حق اساسی تبدیل خواهد شد (تا 2024)

پیشرفت تکنولوژی در آیندهدر این نظرسنجی، 79 درصد از متخصصان شرکت‌کننده پیش بینی کردند تا سال 2024، بیشتر قسمت‌های جهان دسترسی عادی به اینترنت خواهند داشت. غول‌های تکنولوژی همچون گوگل و فیس بوک هم‌اکنون در حال پیاده‌سازی نقشه‌هایی اعم از ارسال ماهواره به فضا برای فراهم‌کردن دسترسی چهار میلیارد نفر دیگر بر روی کره زمین به اینترنت هستند.

فیس بوک هم‌اکنون با استفاده از پهپادهای خود امواج ارسالی از ماهواره‌ها را دریافت کرده و به این وسیله در برخی مناطق دسترسی به اینترنت را ممکن کرده است. گوگل نیز با استفاده از بالن‌های بزرگ خود که در اتمسفر حرکت می‌کنند، دسترسی اهالی مناطق دورافتاده به اینترنت را میسر خواهد کرد. با تلاش بی‌وقفه این دو کمپانی تا سال 2024، اینترنت کاملا به یک بخش عادی از زندگی انسان‌ها در همه جا تبدیل خواهد شد.