پیشرفت تکنولوژی در آینده

21 دستاورد بزرگ تکنولوژی که بشر تا سال 2030 به آن‌ها دست پیدا خواهد کرد

صفحه بعد ——–صفحه ششم——– صفحه قبل

30 درصد کارهای اداری به وسیله هوش مصنوعی انجام خواهد گرفت (تا 2025)

پیشرفت تکنولوژی در آیندههوش مصنوعی (خوشبختانه یا متاسفانه) به طور روزافزونی در حال تصاحب شغل‌هایی است که تا پیش از این توسط افراد انجام می‌شد. در این میان، سهم بیشتری به کارهای اداری اختصاص پیدا می‌کند چرا که اغلب فعالیت‌های آنان دفتری و محاسباتی است و کمتر به جنب و جوش و اعمال خاص و پیچیده بدنی نیاز دارد.

بر اساس این گزارش از آنجایی که هوش مصنوعی حین تطبیق الگوها و فرایندهای خودکار بسیار کارآمد ظاهر می‌شود، برای انجام وظایف گسترده‌ و مختلف در سازمان‌ها گزینه مناسبی خواهد بود. بد نیست بدانید حدود 45 درصد فعالیت‌هایی که افراد برای انجام آن‌ها پول دریافت می‌کنند، با استفاده از تکنولوژی‌های روز قادر به پیاده‌سازی در قالب اتوماسیون هستند. این درصد از افراد سالانه دو تریلیون دلار در آمریکا دستمزد دریافت می‌کنند.

متاسفانه تنها کارگران دارای مهارت پایین و حقوق کم در خطر پیشرفت تکنولوژی در آینده نیستند. بر اساس آخرین تحقیقات، حتی شغل‌های رده بالا با حقوق‌های آن چنانی همچون مدیران مالی، پزشکان و مدیران ارشد نیز از گزند هوش مصنوعی در امان نخواهند بود، چرا که بسیاری از فعالیت‌های آن‌ها در آینده به طور خودکار با اتوماسیون‌سازی انجام خواهند شد. تا رسیدن به سال 2025، پیش بینی می‌شود تا حدود 30 درصد از کارهای اداری توسط هوش مصنوعی مدیریت شوند.

سفرهای بیشتری توسط برنامه‌های به اشتراک گذاری خودرو به جای استفاده از خودورهای شخصی انجام خواهند گرفت (تا 2025)

پیشرفت تکنولوژی در آیندهاقتصاد به اشتراک گذاری به لطف اپلیکیشن‌های تحت موبایل و همچنین بازارهای آنلاین مسیر خوبی را طی سال‌های گذشته برای خود ترسیم کرده است. شاید بهترین مثال از اشتراک گذاری در عمل، بخش حمل و نقل باشد. سرویس‌هایی همچون یوبر (Uber)، لیفت (Lyft) و زیپ‌کار (Zipcar) شیوه‌ای که مردم به حمل و نقل و همچنین مالکیت خودرو نگاه می‌کنند را تغییر داده است. شرکت‌های یادشده اتومبیل‌سازان در سراسر جهان را مجبور کرده‌اند تا درباره مدل‌‎های کسب و کار خود تجدیدنظر کنند.

67 درصد شرکت‌کنندگان نظرسنجی پیش بینی کرده‌اند تا رسیدن به سال 2025، اقتصاد اشتراک گذاری به این نقطه خواهد رسید تا جابجایی‌ها در سطح جهانی، توسط سرویس‌های اشتراک خودرو در عوض استفاده از اتومبیل‌های شخصی صورت بگیرند.

10 درصد کل اتومبیل‌های آمریکا بدون راننده خواهند شد (تا 2026)

پیشرفت تکنولوژی در آیندهاتومبیل‌های خودران این پتانسیل را دارند تا ایمنی را به میزان بسیار قابل توجهی افزایش داده و در کاهش تولید آلاینده‌ها نقش بزرگی را ایفا کنند. سیستم حمل و نقل به کمک اتومبیل‌های خودران به طور کامل دگرگون خواهد شد.

شرکت‌های بزرگ تکنولوژی همچون گوگل و یوبر علاوه بر کمپانی‌های خودروساز قدیمی مثل تویوتا (Toyota)، جنرال موتورز (General Motors) و فولکس‌واگن (Volkswagen)، امروز شدیدا مشغول کارکردن بر روی پروژه‌های اتومبیل‌های خودران خود هستند. به لطف فعالیت مستمر شرکت‌های یادشده علاوه بر کولاک تسلاموتورز (Tesla Motors) در این صنعت، پیش بینی می‌شود تا رسیدن به سال 2026 حدود 10 درصد از اتومبیل‌ها در معابر شهری آمریکا بدون راننده به رفت و آمد و جابجایی مردم بپردازند.