برتری گوشی آیفون 7 نسبت به گوگل پیکسل

5 دلیل قانع کننده برای برتری گوشی آیفون 7 نسبت به گوگل پیکسل

قطعا دلایل زیادی وجود دارد که گوشی گوگل پیکسل را محبوب می‌کند، اما آیفون به خوبی خودش را در طول این سال‌ها ثابت کرده و به خصوص نسل هفتم گوشی های آنها، خوب درخشیده است. این دلایل برتری گوشی آیفون 7 نسبت به گوگل پیکسل در نرم افزار گرفته تا سخت افزار و حتی نوع کار کردن آن‌ها با سایر دستگاه‌ها (به خصوص کامپیوترهای مک) دیده می‌شوند.

با این اوصاف ما هیچ‌ جانب داری نمی‌کنیم و دلایل منطقی را برای این برتری ملاک قرار داده‌ایم.

دلایل برتری گوشی آیفون 7 نسبت به گوگل پیکسل

اکو سیستم اپل

برتری گوشی آیفون 7 نسبت به گوگل پیکسل

اگر شما غرق اکو سیستم محصولات اپل شده‌اید، درآمدن از آن بسیار سخت است. به خصوص اینکه ترکیب مک و آیفون ویژگی‌های کاربردی و سودمندی را ارائه می‌کند که انجام کارها را برای شما آسان‌تر می‌کنند. به عنوان مثال می‌توان به “AirDrop” اشاره کرد که انتقال تصاویر و ویدیوها را بین آیفون و مک بوک پرو و بلعکس آسان می‌کند.

همچنین آیفون شما می‌تواند بدون رفتن به بخش تنظیمات، به یک هات اسپات وای فای برای مک بوک شما تبدیل شود. زمانی که شما در همان ابتدا آیفونتان را به یک هات اسپات تبدیل می‌کنید، دیگر همیشه یک گزینه برای استفاده به عنوان یک مودم موجود است و می‌توانید نام آن را در لیست اتصالات بی‌سیم موجود در مک بوکتان مشاهده کنید.

استفاده از دیگر برنامه‌ها نظیر iMessage و FaceTime و همچنین دریافت تماس‌های تلفنی بر روی مک نیز بسیار شایسته است. البته توجه داشته باشید که فیس تایم و آی مسیج تنها با مخاطبینی ارتباط برقرار خواهند کرد که صاحب یک دیوایس آی او اسی هستند.

شاید کاربران سرسخت و حرفه‌ای اندروید در اینجا بگویند که این کارها با یک گوشی اندرویدی نیز قابل انجام است؛ اما در حال حاضر باید گفت که این کار به راحتی استفاده بدون زحمت از آیفون و مک با یکدیگر نیست.

آیفون زیباتر به نظر می‌رسد

برتری گوشی آیفون 7 نسبت به گوگل پیکسل

دو گوشی گوگل پیکسل (Google Pixel) و پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) زیبا هستند، اما نه به اندازه آیفون 7!

این یک واقعیت است که طراحی آیفون های 7 به نوعی تکراری بر طراحی سه نسل از آیفون است؛ اما هنوز هم این یک گوشی زیباست. به علاوه اینکه آیفون در رنگ‌های بیشتری نسبت به گوشی های گوگل پیکسل شامل نقره‌ای، مشکی مات، جت بلک، گلد و رزگلد به فروش می‌رسد. این درحالیست که گوشی موبایل گوگل پیکسل تنها در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای و همچنین آبی (به صورت محدود) به فروش می‌رسد که می‌تواند در عرض چند دقیقه موجودی یک فروشگاه خالی از گوشی های گوگل شود.

آیفون 7 ضد آب است

برتری گوشی آیفون 7 نسبت به گوگل پیکسل

دو آیفون 7 و 7 پلاس از بدنه‌ای مقاوم در برابر آب برخوردارند که می‌تواند دلیل مستحکمی برای برتری گوشی آیفون 7 نسبت به گوگل پیکسل باشد. این دلیل را می‌توانیم در خط مقدم جنگ گوشی های اپل و گوگل بگذاریم که شما می‌توانید بدون هرگونه ایرادی در زیر آب عکاسی کنید.

اما متاسفانه گوگل فاقد چنین قابلیت است و این بدان معناست که در صورت خیس شدن این گوشی، باید به نوعی با آن خداحافظی کنید.

آیفون 7 پلاس دارای دوربین دوگانه است

برتری گوشی آیفون 7 نسبت به گوگل پیکسل

آیفون 7 پلاس، دو دوربین پشتی را ارائه می‌دهد که یکی از آن‌ها قادر است زوم اپتیکال با کیفیت بسیار بالا و بدون تاری را ارائه کند. این درحالیست که دیگر گوشی های دو دوربینه بازار، ارائه کننده زوم دیجیتالی هستند.

زوم اپتیکال از خود لنز برای عملیات زوم استفاده می‌کند که می‌تواند سایز پیکسل‌ها را بدون تاثیر بر روی کیفیت بزرگ گند. در سمتی دیگر، زوم دیجیتالی در پیکسل‌ها زوم می‌کند که در نتیجه باعث تاری خواهد شد؛ چرا که پیکسل‌ها بیش از اندازه بزرگ هستند.

علاوه بر این، لنز دوم آیفون 7 پلاس می‌تواند با همکاری لنز اول پس زمینه‌ای تار را در حالی که سوژه اصلی کاملا شفاف خواهد بود، به ارمغان آورد. این افکت در دنیای عکاسی به نام «بوکه» معروف است و یک ویژگی حرفه‌ای، دراماتیک را به تصاویر شما می‌بخشد.

آی او اس به طور کلی زیباتر از اندروید است

برتری گوشی آیفون 7 نسبت به گوگل پیکسل

من هم یکی از کاربران اندروید هستم، اما من در آی او اس کلاس بهتر، سیستم عاملی قدرتمندتر (حتی اگر کمی کهنه‌تر به نظر می‌رسد) را می‌بینم. اندروید 7.1 نوقا بر روی گوگل پیکسل هم زیباست، اما آی او اس جسورانه‌تر است و رنگ‌های آن نیز احساس حرفه‌ای به کاربر می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. سلام
    درست گفتید ولی ظاهر اندروید از ای او اس قشنگتره
    لطفا درمورد xiaomi mi mix هم مطلب بزارین
    ممنون

  2. من میگم اینجا سایت متعصبین ios هستش کسی باورش نمیشه

    • ای خدا چرا نمیبینین که مقاله ترجمه ست همینجوری کامنت میزارین هیچ ربطی به سایت نداره در هر صورت مقاله ی واقع بینانه یه

  3. دلایل کاملا مضحک وخنده دار هستند . دوربینی که توی گوگل پیکسل به کار رفته بهترین دوربینی هست که روی یه گوشی وجود داشته (خودتون تحقیق کنید) . ضد آب بودن مضیت هست ولی دلیل قانع کننده نیست و زیبایی هم نظر شخصی هست.

    • داداش دوتا مقاله راجب دوربین پیکسل بخون اصلا دوربینش خرابه درست کار نمیکنه خود گوگل هم اعتراف کرده اپل بعد ۸ سال امتحانشو پس داده گوگل برای اولین بار خودش داره تولید میکنه مطمئنا تجربه اول خیلی جالب در نمیاد مقایسه شون اشتباست چون در هرصورت اپل برنده ست الان گوشی چینی داریم ۱۵۰۰ ۸ هسته ای رم ۴ دوربین خفن بدنه ضد آب و خش ولی ۱ سال استفاده کنی باید بندازی دور ولی اپل که آیفون ۵ اس رمش ۲ هست و ۲ هسته ایه همچنان تمام برنامه هارو با سرعت بالا اجرا میکنه

  4. در مورد زیبایی سیستم عامل مخالفم.
    من خودم اصلا از سیستم عامل و تم های آیفون خوشم نمیاد.
    اما باقی گزینه ها موافقم باهاتون

  5. با آخری مخالفم
    هر کسی سلیقه خودشو داره اینکه شما بگین زیباست دلیل نمیشه

  6. البته امنیت iOS رو نگفتین