آپدیت ویندوز 10 Creators اجازه می‌دهد که نصب آپدیت ها را تا ۳۵ روز به تاخیر بیاندازید

آپدیت ویندوز 10 Creators اجازه می‌دهد که نصب آپدیت ها را تا ۳۵ روز به تاخیر بیاندازید

اگر از سیستم عامل ویندوز ۱۰ بر روی کامپیوتر خود استفاده می‌کنید، احتمالا یکی از بزرگترین مشکلات شما با نحوه‌ی به‌ روزرسانی‌ های این سیستم عامل رقم می‌خورد. در واقع مایکروسافت کاری کرده است که تقریبا امکان انتخاب زمان و نحوه‌ی نصب آپدیت ها از اختیار شما خارج شود و این عملیات به صورت خودکار انجام بگیرد. اگر شما هم از این موضوع ناراضی هستید، ورژن بعدی این سیستم عامل یعنی آپدیت ویندوز 10 Creators مشکل شما را حل خواهد کرد.

مایکروسافت قصد دارد آپدیت جدیدی را تحت عنوان نسخه‌ی Creators ویندوز 10 در ماه مارس (حدود دو ماه دیگر) عرضه کند که دقیقا بر روی همین نیاز کاربران دست گذاشته است. گزینه‌ای در این نسخه‌ی جدید وجود خواهد داشت که به کاربران امکان می‌دهد زمان نصب آپدیت ها را به تاخیر بیاندازند و تعیین کنند که آنها، ۳۵ روز دیگر بر روی سیستم عامل کامپیوترشان نصب شوند.

این موضوع توسط عده‌ای از کاربران که یک نسخه‌‌ی لو رفته پیش از عرضه‌‌ی آپدیت ویندوز 10 Creators را امتحان کرده‌اند، فاش شده است. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، این دسته از کاربران به گزینه‌ی جدیدی در زیر منوی Advanced Options از بخش تنظیمات مربوط به آپدیت ویندوز برخور‌ده‌اند که به آنها امکان می‌دهد زمان نصب به‌روزرسانی‌های سیستم را به بیش از یک ماه دیگر موکول کنند:

آپدیت ویندوز 10 Creators اجازه می‌دهد که نصب آپدیت ها را تا ۳۵ روز به تاخیر بیاندازید

در اسکرین شات بالا می‌بینید که این قابلیت قرار است تحت عنوان “Pause Updates” به ورژن بعدی آپدیت ویندوز 10 Creators اضافه شود. البته مایکروسافت در این صفحه به کاربران اعلام می‌کند که تعدادی از به‌روزرسانی‌های مهم و امنیتی نظیر آپدیت‌های مربوط به نرم افزار ویندوز دیفندر که جلوگیری از نفوذ بدافزارها به سیستم را بر عهده دارد، همچنان ادامه خواهند داشت.

در ضمن در تاریخی که در زیر این دکمه دیده می‌شود، انتهای این فرصت ۳۵ روزه به کاربران اعلام می‌شود تا آنها بدانند که چه زمانی قرار است این آپدیت‌های به تاخیر افتاده، مجددا بر روی ویندوز آنها نصب شوند. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که این قابلیت در یک نسخه‌ی عرضه نشده از سیستم عامل ویندوز دیده شده است، بنابراین ممکن است در آپدیت ویندوز 10 Creators در ماه مارس، برخی از قابلیت‌های آن تغییر کند و یا مایکروسافت به طور کلی تصمیم بگیرد که آن را از دسترس کاربران خارج نماید.

لازم است بدانید که این تصویر که از یک نسخه‌ی لو رفته گرفته شده است، دارای بیلدی به نام Enterprise SKU است و بنابراین مشخص نیست که آیا این قابلیت در Windows 10 Home نیز داده خواهد شد و یا تنها کاربران نسخه‌های Pro SKU می‌توانند از آن بهره ببرند. به هر صورت این موضوع قابلیت مهمی است و به نظر می‌رسد که مایکروسافت در نهایت تصمیم گرفته است که کمی از مواضع خود عقب‌نشینی کند و امکان سفار‌شی‌سازی روند آپدیت های خودکار اعصاب‌خرد‌کن پلتفرم نرم افزاری خود را در اختیار کاربران قرار دهد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*