گرم کردن خودرو

آیا نیازی به گرم کردن خودرو در روزهای سرد وجود دارد؟

بسیاری از افراد معتقدند که در روزهای سرد زمستان برای استفاده از خودروی شخصی، باید حتما موتور خودرو را گرم کرد. از طرفی، برخی مدعی شده‌اند که گرم کردن خودرو در هوای سرد می‌تواند باعث آسیب دیدن اتومبیل شما شود. اما کار درست چیست و آیا نیازی به انجام این کار در روزهای سرد زمستان وجود دارد؟

چیزی که باعث شده بود تا درگذشته مردم برای استفاده از خودرو در هوای سرم، موتور آن را گرم کنند، سیستم قدیمی کاربراتورها و ترکیب هوا و با گازولین و سرد شدن آن بود. اما حالا دیگر خبری از کاربراتور در خودروهای مدرن امروزی نیست و به جای آن از سیستم تزریق سوخت الکترونیکی استفاده می‌شود. به همین دلیل، گرم کردن خودرو و موتور آن از نظر مکانیکی اهمیتی ندارد. از سوی دیگر، برخی افراد متعقدند که ترکیب گازولین با هوا و گرم شدن آن در شرایطی که خودرو توقف کرده، امکان تبدیل آن به یک حلال و آسیب رساندن به دیواره سیلندرها را افزایش می‌دهد.

اما یک موضوع مهم وجود دارد که نباید آن‌را فراموش کنیم. اگر شما در یک روز سرد زمستانی نتوانید برای 10 دقیقه و بدون هیچ مشکلی از اتومبیل خود استفاده کنید، باید انگشت اتهام را سوی خودروسازان قرن بیست و یکم بگیریم. درواقع با پیشرفت تکنولوژی، شاید 30 ثانیه تا 1 دقیقه زمان برای گرم شدن خودروهای مدرن کافی باشد.

گرم کردن خودرو

توصیه‌ها را نادیده گرفته و به گرم کردن خودرو در روزهای سرد ادامه دهید!

با این‌حال گرم کردن خودرو در هوای سرد مزیت‌های بسیاری دارد که شاید حتی با داشتن یک خودروی مدرن، انجام آن توصیه شود. اگر چند دقیقه قبل از رانندگی استارت اتومبیل را بزنید، موتور به اندازه کافی گرم شده و رانندگی با آن آسان‌تر خواهد بود. همچنین با یک خودروی گرم، می‌تواند به‌آسانی برف‌ها از روی شیشه پاک کرده یا بخاری را روشن کنید.

برخلاف ادعای بسیاری از افراد نیز با روشن کردن خودرو و گرم کردن موتور، بنزین چندانی سوزانده نشده و آمپر سوخت خودرو نیز تغییر نخواهد کرد. پس به کار خود ادامه داده و پیش از رانندگی در هوای سرد، اتومبیل خود را به اندازه کافی گرم کنید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. با سلام
    حتما باید در هوای سرد ماشین کمی درجا کار کند تا گرم شود زیرا در هوای سرد روغن موتور بسیار سفت می شود و احتمال صدمه دیدن پمپ روغن وجود بنابراین در هوای سرد یکی دو دقیقه باید ماشین گرم شود البته استان فارس ما این روزها که هوا بهاری هست.