شرکت بیمه‌ی ژاپنی هوش مصنوعی را جایگزین تعدادی از کارمندانش کرد!

یکی از زمینه‌هایی که معمولا هوش مصنوعی و دنیای رباتیک باعث نگرانی انسان‌ها می‌شوند، این است که آنها جای انسان‌ها را در مشاغل مختلف بگیرند و افراد زیادی کارشان را از دست بدهند. با توجه به تصمیم جدیدی که مدیران یک شرکت بیمه‌ی ژاپنی اتخاذ کرده‌اند، به نظر می‌رسد که این نگرانی چندان هم بی‌مورد نیست.

به گزارش منابع ژاپنی، یک شرکت بیمه‌ی محلی به نام Fukoku Mutual Life Insurance که در زمینه‌ی بیمه‌ی عمر و خدمات مختلف این حوزه فعالیت می‌کند، شغل ۳۴ نفر از کارمندانش را از آنها گرفته و به هوش مصنوعی و سیستم‌های اتوماتیک واگذار کرده است. طبق برآوردهای این شرکت، این تصمیم جنجالی اما موثر، می‌تواند راندمان کاری آنها را به میزان ۳۰ درصد افزایش داده و با حذف حقوق این کارمندان، ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار نیز در هزینه‌های سالانه‌ی شرکت صرفه‌جویی خواهد شد.

گفته می‌شود که این شرکت از هوش مصنوعی مبتنی بر تشکیلات ژاپنی ابررایانه‌ای واتسون بهره برده است. کمپانی آی بی ام (IBM) به عنوان توسعه‌دهنده‌ی این هوش مصنوعی ادعا می‌کند که واتسون قادر است اسناد، تصاویر، فایل های صوتی و ویدیویی و هرگونه محتوای غیر دسته‌بندی‌شده دیگر را بخواند و آنالیز کند. شرکت بیمه‌ی ژاپنی نیز دقیقا قصد دارد از همین قابلیت استفاده کرده و خواندن و بررسی اسنادی همچون پرونده‌های پزشکی، اطلاعات اعمال جراحی، اظهار نظر مسئولان بیمارستان و دیگر موارد قابل توجه قبل از پرداخت خسارت و هزینه را به هوش مصنوعی بسپارد.

نکته‌ی نگران‌کننده‌ی دیگر برای شاغلان این حوزه در کشور ژاپن این است که تصمیم شرکت مذکور، تنها شروع این ماجرا محسوب می‌شود! به گزارش خبرگزاری Mainichi که برای اولین بار به این موضوع پرداخته است، حداقل سه شرکت بیمه‌ای دیگر نیز در این کشور قصد دارند همین روند را دنبال کنند و از تکنولوژی به جای نیروهای انسانی سنتی خود بهره ببرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*