تست سرعت تمام نسل های آیفون به مناسبت ده سالگی پرچمدار اپل

تماشا کنید: تست سرعت تمام نسل های آیفون به مناسبت ده سالگی پرچمدار اپل

درست است که طراحی محصولات اپل هم دچار تکرارزدگی این روزهای اکثر برندهای سازنده‌ی گجت های هوشمند شده است، درست است که اپل قیمتی چند برابر قیمت تمام‌شده برای تولید محصولاتش را از کاربران می‌گیرد، بله قبول داریم که محدودیت‌های نه چندان دوست‌داشتنی بر روی آی‌دیوایس‌های این کمپانی وجود دارد، اما چه بخواهیم و چه نخواهیم، آیفون های اپل یکی از انقلابی‌ترین محصولات در تمام تاریخ گجت های الکترونیکی موبایل محسوب می‌شوند و با تمام احترام به برندهای دیگر، باید بگوییم که تاریخ دنیای تلفن های همراه به دو قسمت قبل و بعد از معرفی آیفون توسط استیو جابز تقسیم می‌شود.

درست ده سال پیش در چنین روزی بود که استیو جابز فقید بر روی صحنه آمد و بعد از تکرار آن جملات هیجا‌ن‌انگیزش، محصولی انقلابی را به جهانیان معرفی کرد که تا مدت‌ها، تمام خطوط تولید و طراحی کمپانی‌های سازنده‌ی دیگر را تحت تاثیر خود قرار داد. تا به حال فرضیه‌های زیادی مطرح شده است و گمانه‌زنی‌های گوناگونی درباره‌ی هدف اصلی او و اپل از ساخت محصولی به نام آیفون انجام می‌شود، اما این هدف که او قصد داشت کاری کند که هر کاربر بتواند یک کامپیوتر قابل حمل با امکان استفاده‌ی آسان را با خود به همه جا ببرد، از بقیه منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

در نهایت نیز این برند کوپرتینویی موفق شد این هدف را به انجام برساند و با محصولی که ترکیبی از دنیای موسیقی، ارتباطات مخابراتی و یک مرورگر اینترنت بود، به قدری پیشرفت کرد که تبدیل به ثروتمندترین کمپانی جهان با بالاترین حجم نقدینگی در حساب‌هایش شد.

تست سرعت تمام نسل های آیفون به مناسبت ده سالگی پرچمدار اپل

شاید امروز هم در خیلی از نقاط جهان ندانند که آیفون چیست و یا حتی مفهومی به نام تلفن همراه هوشمند وجود دارد، اما مطمئنا برای آن دسته از گیک‌هایی که هر لحظه به دنبال اخبار تکنولوژی‌های جدید و فناوری‌های مدرن‌تر هستند، گذشت ده سال از زمان رونمایی این اسمارت فون به طرز عجیب و سریعی، باورنکردنی به نظر برسد. انگار همین چند روز پیش بود که جابز بر روی استیج رویداد Macworld 2007 قدم گذاشت و نقل قولی از الن کی (Alan Kay) -نابغه‌ای که خالق طراحی رابط کاربری گرافیکی به صورت پنجره پنجره است- را ادا کرد:

افرادی که به طور جدی به کیفیت نرم افزار اهمیت می‌دهند، بهتر است که سخت افزار خودشان را تولید کنند.

او این جمله را گفت و اپل تولید آیفون را همزمان با توسعه‌ی سیستم عامل آی او اس آغاز کرد تا ترکیب این دو پلتفرم سخت افزاری و نرم افزاری به پیش برود و به یکی از جذاب‌ترین و آسان‌ترین محیط های کاربری برای تمام اقشار تبدیل شود.

اما بعد از توضیحات بالا و در آستانه‌ی ده ساله شدن پرچمداران سری آیفون اپل، در این مطلب به سراغ ویدیوی جذابی رفته‌ایم. در این ویدیو تلاش شده است که به یکی از جنبه‌های این سوال پاسخ داداه شود: «آیفون های اپل به راستی تا به کجا پیشرفت کرده‌اند؟». این موضوع قرار است از طریق یک تست سرعت بین تمام نسل های آیفون از نسل اولیه‌ی آن که توسط استیو جابز معرفی شد و جدیدترین مدل آیفون یعنی آیفون ۷ مشخص شود.

آیفون ۷ پلاس، ۷، ۶ اس، ۶ اس پلاس، اس ای، ۶، ۶ پلاس، ۵ اس، ۵ سی، ۵، ۴ اس، ۴، ۳ جی اس، ۳ جی و آیفون ۲ جی (اولین مدل معرفی شده از آیفون که البته با نام‌های دیگری نیز شناخته می‌شود) در این تست سرعتی مقابل هم قرار می‌گیرند تا با چشم خود ببینیم که در طول این ده سال، مهندسان و طراحان اپل تا چه حدی توانسته‌اند پیشرفت داشته باشند و در واقع چه مقدار فاصله‌ی تکنولوژیک بین این ۱۵ نسل مختلف از محصولات برند کوپرتینویی وجود دارد. البته‌ی نکته‌ی جالبی که باعث تماشایی‌تر شدن این ویدیو می‌شود، این است که نتایج برخی از مراحل احتمالا با آن چیزی که ما و شما تصور می‌کنیم، تفاوت دارند و به همین دلیل از شما عزیزان گجت نیوزی دعوت می‌کنیم که این کلیپ جذاب را در زیر تماشا کنید:

تست سرعت نسل های مختلف آیفون از مدل ۲ جی تا آیفون ۷

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ایفون هفت واقعا از همه جهت بی نظیره…

  2. بنظر من که se ازهمشون