مصرف ماری جوانا

مصرف ماری جوانا یا گل و تاثیرات آن روی مغز و بدن انسان

مصرف ماری جوانا یا گل اخیرا در میان جوانان افزایش پیدا کرده است. در ادامه به بررسی تاثیرات مصرف ماری جوانا بر روی مغز و بدن انسان پرداخته ایم.

با مصرف ماری جوانا (گل) که از گیاه کانابیس یا شاهدانه به دست می‌آید، ماده‌ای به نام دوپامین در بدن ترشح می‌شود. 2 ماده‌ی اصلی موجود در گیاه ماری جوانا، کانابیدیول (CBD) و تتراهیدروکانابینول (THC) با تاثیر در سلول‌های مغز باعث ترشح دوپامین می‌شود. دوپامین بخشی از سیستم پاداش مغز است که بعد از مصرف این ماده‌ی مخدر باعث سرخوشی انسان می‌شود. برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده‌ی آن علاوه بر تسکین دردها، اثرات مخربی روی بدن و مغز انسان دارد.

مصرف ماری جوانا احساس خوبی به آدم می‌دهد !

مصرف ماری جوانا

زمانی که ماده فعال ماری جوانا یعنی THC به مغز می‌سد، مغز هورمون دوپامین را آزاد می‌کند و به همین دلیل، احساس خوبی به ما دست می‌دهد. دوپامین بخشی از سیستم پاداش مغز است که باعث می‌شود انسان احساس خوشحالی و سرخوشی داشته باشد.

این همان ماده‌ای است که هنگام انجام کارهای لذت بخشی مانند غذا خوردن در بدن ما ترشح می‌شود. همین امر می‌تواند در برخی موارد به بدن ما آسیب بزند. اگر بیش از حد احساس رضایت به شما دست دهد، ممکن است دیگر احساسات خوب را کمتر حس کنید و به اصطلاع به آن معتاد شوید.

گل کشیدن باعث افزایش ضربان قلب می‌شود

مصرف ماری جوانا

بعد از 20 الی 30 دقیقه مصرف ماری جوانا، ضربان قلب فرد بین 20 تا 50 ضربه افزایش می‌یابد. همچنین براساس گزارش «موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر»، افزایش ضربان قلب می‌تواند 20 دقیقه تا 3 ساعت ادامه داشته باشد. تحقیقات جدید از ارتباط بین مصرف ماری جوانا و افزایش ریسک بیماری‌های قلبی خبر می‌دهد.

در تسکین برخی از دردها موثر است

مصرف ماری جوانا

این علف، حاوی کانابیدیول (CBD) نیز هست که تصور می‌شود عامل ایجاد حس سرخوشی ناشی از مصرف ماری جوانا توسط  این ماده شیمیایی صورت می‌گیرد و همچنین در درمان انواع خاصی از صرع در دوران کودکی کمک می‌کند.

می‌تواند در کنترل حملات صرعی مفید باشد

مصرف ماری جوانا

اخیرا دارویی به نام  “Epidiolex” که از مشتقات شاهدانه است، توانسته تاییدیه‌های لازم را از سازمان جهانی دارو و درمان دریافت کند که در کاهش تشنج و درمان نوع نادری از بیماری صرع در کودکان بسیار موثر است. یافته‌های جدید مطالعات بالینی در آوریل 2017 در آکادمی نورولوژی آمریکا، منتشر خواهد شد.

باعث به هم خوردن تعادل بدن می‌شود

مصرف ماری جوانا

مصرف ماری جوانا باعث کاهش تعادل می‌شود زیرا نیمکره‌های مغز را که در حفظ تعادل، هماهنگی کارها، واکنش‌ها، درک زمان و مسافرت، تصمیم‌گیری، هماهنگی دست‌ها و چشم‌ها و هوشیاری نقش دارد، مختل می‌کند.

باعث سرخی چشم‌ها می‌شود

مصرف ماری جوانا

مصرف ماری جوانا باعث گشاد شدن رگ‌های خونی شده و در نتیجه باعث قرمز شدن چشم‌های شما می‌شود.

باعث افزایش شدید اشتها می‌شود

مصرف ماری جوانا

بعد از مصرف سیگاری ماری جوانا میل به خوردن خوراکی زیاد شده و اشتهای فرد را افزایش می‌دهد. بعد از خوردن یک وعده‌ی غذایی، تعدادی از سلول‌های مغز  فعال شده و احساس سیری به ما  دست می‌دهد. اما  ظاهرا ماده‌ی روانگردان ماری جوانا باعث فعال شدن «سلول‌های سرکوبگر اشتها» شده و احساس گرسنگی می‌کنیم.

 تاثیر منفی روی حافظه‌ی کوتاه مدت دارد

مصرف ماری جوانا

این ماده‌ی مخدر حافظه‌ی کوتاه مدت مغر را مختل کرده و باعث تغییر روش پردازش اطلاعت مغز می‌شود که هنوز دانشمندان دلیل این اتفاق را نمی‌دانند. با توجه به گزارش NASEM شواهد جدیدی نشان دهنده‌ی ارتباط بین مصرف شاهدانه و پیشرفت تحصیلی است، مخصوصا در رابطه با کسانی که از دوران بلوغ به‌طور منظم سیگار می‌کشیدند. نوجوانانی که طی 3 سال مداوم و هر روز ماریجوانا​ مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که هرگز از این ماده استفاده نکرده‌اند، حافظه بسیار ضعیف‌تری دارند.

گل کشیدن باعث افزایش خطر افسردگی می‌شود

مصرف ماری جوانا

در مقایسه با افرادی که هرگز ماری‌جوانا یا همان گل مصرف نمی‌کردند، آن دسته از مصرف‌کنندگان ماری‌جوانا که به این ماده وابستگی نداشتند، 1.6 برابر بیشتر در خطر ابتلا به مرحله اول افسردگی ماژور قرار داشتند. مطالعه‌‌ی اخیر در هلند نشان می‌دهد که سیگار کشیدن علف هرز خطر ابتلا به افسردگی را در جوانانی که ژن سرتونین (serotonin gene) دارند، بالا می‌برد.

خطر ابتلا به اسکیزوفرنی را افزایش می‌دهد

مصرف ماری جوانا

نتایج مطالعات اخیر محققان نشان می‌دهد که استفاده از ماریجوانا علی‌رغم کاهش لحظه‌ای اضطراب، منجر به اسکیزوفرنی شدید می‌شود. محققان هنوز درباره اثرات مصرف ماری‌ جوانا خوشبین نیستند و برخی تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از ماری‌جوانا در بین نوجوانان آنها را به شدت در معرض خطر اسکیزوفرنی قرار می‌دهد و مطالعه دیگری در این رابطه، تخریب شدید مغز به دلیل مصرف بیش از اندازه ماری ‌جوانا را تایید کرده است.

باعث تغییرات خاصی از مغر می‌شود

مصرف ماری جوانا

برخلاف الکل که هیچکدام از اتم‌هایش شبیه اتم‌های بدن شما نیستند؛ ماریجوانا حاوی مولکول‌هایی‌ است که بسیار شبیه مولکول‌های مغز ما هستند؛ کانابینوئیدها (Cannabinoids). این کانابینوئیدها انتقال دهنده‌های خاصی هستند که هنگام خستگی و توقف سلول‌های عصبی، آزاد می‌شوند.

سلول‌های عصبی برای جلوگیری از یکسره شدن صدمات احتمالی به‌طور موقت غیر فعال می‌شوند. این کار مغز شما قادر می‌سازد تا عملکردی کنترل شده و آرام داشته باشد. اما کانابینوئیدها در قسمت‌هایی از مغز، این عملکردها را مختل می‌کنند. آنها زمان استراحت سلول‌های عصبی که هنوز فعال هستند را به‌هم زده و باعث می‌شوند افکار، تصورات و قدرت ادراک شما بالا رود.

تاثیر بدی روی شش‌های بدن دارد

مصرف ماری جوانا

دانشمندان هنوز نمی‌دانند که آیا ماری جوانا به سرطان ریه مرتبط است یا خیر. اما این فرآیند، ریه‌های شما را تحریک می‌نماید، به همین دلیل است که افرادی که ماریجوانا را به‌طور منظم مصرف می‌کنند به احتمال زیاد دارای حالت سرفه و مشکلات بهداشتی مرتبط با ریه مانند سرماخوردگی، درد قفسه سینه و عفونت ریه هستند.

عملکرد برخی از ورزشکاران را بالا می‌برد

مصرف ماری جوانا

برخی از وزرشکاران مخصوصا در ورزش‌های استقامتی و ماجراجویی می‌گویند که استفاده‌ی این علف، عملکرد ورزشی آنها را بالا می‌برد. این امر به دلیل وجود اثرات ضدالتهابی آن در تمرینات طولانی باعث ریکاوری ورزشکار می‌شود. بدون تحقیقات بیشتر نمی‌توان دلیل تاثیر این علف در بهبود مهارت‌های ورزشی را پیدا کرد.

اثرات منفی در دوران بارداری دارد

مصرف ماری جوانا

گزارش جدید NASEM نشان می‌دهد زنانی که در حین بارداری ماری جوانا مصرف می‌کنند، نوزادان آنها وزن بسیار کمی دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

64 دیدگاه

  1. عکس اول فکر کردم حصینه خخخخ

  2. سلام دوستان، چرا دود روی بدن من اصلا جواب نمیده یعنی در حد سیگار کشیدنه؟بار اول تو سن هفده سالگی یه بار بنگ کشیدم با دوستم مثل اینکه یه نخ سیگار کشیده باشم ، به دوستم گفتم اصلا هیچ تاثیری نداشت گفت حتما خوب نبوده هفت تا سیگاری بنگ پر کرد کشیدیم خودشون حالشون بد شد من عین خیالمم نبود ، الان با دوستام که ماری میکشن هر بار باهاشون میکشم فقط حس خواب بهم دست میده و چشمام قرمز خونی میشه اما دریغ از لذتی که اونا باهاش حال میکنن ، اصلا نمیتونم درک کنم چرا فقط من اینجوریم، اگر کسی اطلاعی داره بهم بگه

  3. سلام . من تو یک ماه ۷ بار ماری جوانا مصرف کردم. با آخر دوتا سه کام گرفتم و خوابیدم . بعدش عصر روز بعد دوباره به حالت نشئگی برگشتم تا الان که ۹ ماهه چرا اینجوری شدم ؟ علتش چیه همش نشئم و نشئگیم بیشتر داره میشه روز به روز

  4. آدم از این زورش میاد افرادی میان راجب ماری جوانا بد میگن که اصلا مصرفش نکردن یا اگرم کردن آشغال کشیدن و کلا نمیدونن چى هست! برن یه لمون هیز، شوکولوپ یا هر اورجینال دیگه ای که میخوان بکشن بعد بیان اینجا نظر بدن!! کلا اثر مواد محرک بستگى داره شما در حالت عادى چه جور شخصیتى داشته باشین، اگه آدم درست و حسابى نرمالى نیستین و امیدى بهتون نمیره آره نکشین بهتره!!من با ماری جوانا تونستم سیگار کشیدنمو بذارم کنار، عادت ناخن جوییدنمو ترک کنم، آدم شادتر و مثبت تری باشم، من با ماری جوانا زیباترین لحظات زندگیمو تجربه کردم. ۵ ساله که مصرف میکنم و شده یه مدت هر روز بکشم یا ١ ماه نکشم و حتی یکی از عوارضی که واسش میگن برام پیش نیومده، زیاده روی تو هرچیزی بده نمکم زیاد بخوری فشار خون میگیری و ماشینم باهاش تند بری تصادف میکنی و این دلیل بر بد بودن نمک یا ماشین نیست! جای این حرفا بچه هاتون رو درست تربیت کنین تا شعور استفاده از هرچیزی رو یاد بگیرن! زنده باد ماری جوانا!!

  5. ای کاش یه فرشته بین شما باشه بگه من حافظم صفره چطوری دوباره حافظه خودم رو برگردانم دیگه باختم بازی تمومه 🤐🤐

  6. در کل چیزه خوبی نیس 😐😐

  7. سلام من ۵ سال میکشم و ۲ سال هرروز میکشم تنها تاثیری که من فهمیدم روی حافظه بوده کم اشتهایی شدید هم میگیرین اگه مصرف دیگه نکنید

  8. من هروز میزنم احساس میکنم مغزم بهتر کار میکنه و تمرکزم بیشتر شده و بیشتر دل به کار میدم

  9. سلام دوستان خوبین ، من از آخرین مصرفم از ماری جوانا ۵ ۶ روز میگذره ولی هنوزز احساس میکنم حالت عادی ندارم و مثل قبل نیستم ، کسی میدونه چقد زمان میبره این حاله به حالت اول برگرده یا اینکه کسی میدونی چیکار باید بکنیم ک زودتر تاثیرش بره !!! تروخدا اگه میدونین کمک کنید چون واقعا دارم خسته میشم از این وضعیت دیگه سمتش نمیرم ….

  10. ماریجوانا حتی تفریحی هم مصرف نکنید چون واقعا گرفتار این مخدر محرک میشوید هرچند از شیشه خیلی ضعیف تره ولی تاثیری رو مختون میزاره که با یک بار مصرف اعتیاد پیدا میکنید
    توهم فکری داره بار اول که مصرف کردم ۷ ساعت تاثیرش روم بود توی این ۷ ساعت یه آهنگ رپ رو ۶۸ بار گوش دادم.. خخخخخخخخ

  11. salam mn dirooz keshidam vali koln room asari nadasht mishe koln ro yeki asar nazare?tanha etefaghi k oftad inbood k ykm rftm to khodm

  12. با تشکر بابت توضیحاتتون من بعنوان کسی که مصرف طولانی ماریجونا داشتم بعنوان یک ایرانی این رو واقعا هشدارمیدم که مصرف ماریجوانا یا همون گل نیازمند تحقیقات فوق العاده جدی و تجربیه! مثلا یه حالاتی برای مغز ایجاد میکنه که منحصر بفرده از نوع خودش! به شما شهود و روشن بینی میده به مرور زمان تبادل اطلاعات و افکار بین افردای که ماریجوانا مصرف میکنن به هیچ وجه صورت نمیگیره بلکه این تبادل انرژی هست که بیشر صورت میگیره! یعنی کما اینکه دو نفر که اصطلاحا چت هستن! نیاز نیست با هم هم زبانی کنن کما اینکه یک ساعت هم از طریق تبادل انرژی شاید گفت همدلی کنن! که این هم جنبه ی خوبی داره هم میتوه در عین حال برای خیلی ها خطرناک باشه! و موضوع مهم دیگه ای که هست اینه که این موضوع باید علی الخصوص در ایران مورد بررسی های بیشتر و دقیق تری صورت بگیره چون هم فراگیر تر شده هم روابط تنگاتنگی با سبک زندگی! ایرانی ها و در نهایت تاثیر گذاری عمیق روی ایرانی ها داره ! تاثیراتی که بدون مطالعات و آزمایشهای دقیق میتونه از هر نظر به ضرر جامعه ما تموم شه من بعنوان یک جوان ایرانی که نمیدونم فریادم رو کجا باید ‍بیاده کنم واقعا این یکی از مهم ترین موضوعات و معماهای زندگیم شده ! که انگار جز اینکه : باید به کسی که بیشتر از من گل کشیده هیچ نهاد متخصص یا مسولی نیست که من بتونم بهش مراجعه کنم! که مسلما این وسط یه راه گریز و فوق العاده ریسک بذیر میمونه که من به ناچار باید اونو انتخاب کنم؟!
    و تاکید میکنم که تحقیقات باید علمی باشن حتما چون هیچ چیز جز علم نمیتونه توجیه منطقی و کاملی واسه یکی مثه من داشته باشه! ولو معجزه چون بعنوان مثال هیچ اهل شریعتی نمیتواند توجیهی شهودی و کما اینکه منطقی در این باره داشته باشد مگر اینکه خودش تجربه مصرف گل و تاثیرت اونو تجربه کرده باشه! تاکید میکنم موضوع خیلی مهمه ! و خیلی چالش بر انگیز! در اخر فک کنم تجربه شخصیمو بگم خوب تمومش کردم:
    من احساس میکنم مصرف گل مارو به عالمی میبره که عالم سحر و جادو هست! و تاثیرات ظاهرا مثبتی که فرد از این طریق دریافت میکنه درواقع یه نوع فرار رو به جلو یا بهتره بگم توهم هست!!!!چون تمام (اینها اموری بنهان هستن و درک اونها برای اکثریت عقول دشواره! و دانشی هست که احتمالا درباره ی معرفت احوال فلکی!!! و اوضاع کواکب و رابطه اون با امور زمینی و موالید ثلاثه بطور اخص بحث میکند…
    ) نتیجه گیری اخری کردم طبق تعریف سحر از حاجی خلیفه در کشف الضون ج ۲ ص 980 هست!
    که بی ارتباط نیست با حالاتی که من در عالم چتی تجربه کردم!
    چون کسانی که گل مصرف میکنن ارتباط عمیقی با ماه دارن که درواقع یجورایی میشه گفت که این ماه بهشون الهام میکنه
    حالا اینکه چه نوع الهامی ؟! الله و اعلم
    التماس تفکر!

    • منم دیروزکشیدم و دقیقا به اینا رسیدم.باور کن دنبال یه جا میگشتم ببینم کسی به کشف و شهود رسیده یانه؟من واقعا به دنیای دیگه اعتقاد آوردم

  13. سلام دوستان الان من سه سال رونده دارم گل میکشم میخوام برم خدمت باید چیکار کنم که تاثیر سیگاری از بدنم بره

  14. سلام میخواستم بدونم ایا کشیدن در حد قند وقت در میونم هم ضررای خودشو داره یا بعضی وقتا مشکلی نداره

  15. 4bar masraf dashtm
    3bar aval ziad chet nshodam vali to bar akhar khili halamo bad kard
    Avalash k khande haye shadid dasht mno mikosht
    Badesh tavahom omad soraqam
    Badesh fkr haye khodkoshi
    Badesh sakht nafas kshidan
    .
    .

    Aln bad 2 ruz hno asaratesh az saram narafte va mangam
    Khili made badie
    Emthnsh nkn ⚡️

  16. سلام دوستان علائمش چیه
    خشکی دهان عرق سرد رنگ پریدگی پرحرفی تند تند نفس کشیدن
    اینها هست علایمش

  17. Salam, man salhas estefade mikonam ama tasire manfi nadashte rum chon etiad nadashtam besh harvakh khastam nakeshidam, ama man az ye shab ghalbdarde shadid gereftam be andaze15 sanie ama dr raftsm ghalbam kamelan saleme dr gofte Be dood hasasan
    Hanuz am bade 2 Hafte ghalb dard daram ama mikham bedjnam mishe bejash az cake gol estefade kard ya nazanin kolan

  18. گل روی قیافه هم تاثیر دارد؟

  19. سلام خسته نباشید
    بنده ۱۶ سالمه ۴ بار مصرف گل داشتم البته نه پشت سرهم بصورت میانگین هر ۱ ماه یه بار تو هر دفعه هم مصرفم کم بوده شاید در حد اینکه ۲ یا ۳ تا پک بزنم از بار اخر مصرفم نزدیک ۳ ماه میگذره اما متاسفانه مشکل اینجاست ک وقتی اخرین بار رو مصرف کردم (زیاد نبوده مصرفم) فردا انروز متوجه شدم کامل گیجم و حس میکردم اثرش روی بدنم مونده یعنی احساس میکردم هیچی رو نمیفهمیدم و یذره گیج بودم و سرهمین قضیه خیلی ترسیدم تقریبا اثرش تا ۳ هفته روم بود یعنی احساس میکردم حسو حالی ک دارم یه حسو حاله جدیده و قبلا اینا رو نداشتم بعد از گذشته ۳ هفته برای ۲۰ روز کامل خوب شدم اما وقتی تو اینترنت دوباره درموردش خوندم دوباره بهم استرس و اون حسو حال وارد شد و الان ک تقریبا ۱ ماه میگذره هنوز احساس یه حس جدید رو دارم و مداوم ب همه چی فکر میکنم البته اون استرس خوب شد(مثلا اخرت و بحث های دینی مذهبی )اینقدر فکر میکنم ک سرم درد میگیره نمیدونم چیکار کنم تا این حسو حال بره البته هر ازگاهی احساس میکنم واقعا عقلمو از دست دادم و حافظم کم شده نمیدونم اینا تلقینه یا نه واقعا دارم عذاب میکشم .دوستان تروخدا خواهش میکنم اگه کسی میتونه کمکم کنه

  20. به نظر شما با کسی که اینو مصرف میکنه میشه وارد زندگی مشترک شد؟! 🙂

    • بهیچ عنوان خواهشا نه خودتو بدبخت کن نه خانوادتو و نه بچه ای که به دنیا خواهید آوورد این گل بر خلاف استفاده های پزشکی بسیاری که داره برای معتادین به اون سمه طرف واقعا مغزشو از دست میده حافظه کوتاه مدت از بین میره و فرد در مواقعی مبتلا به پانیک اتک و آلزایمر میشه و ۲۰ درصد مبتلایان به پانیک متاسفانه موقع حمله سنگکوب میکنن

    • نترس مث تریاک و شیشه بیشتر مث سیگار میمونه

  21. سلام دوستان . من حدود ۶.٧ بار کشیدم چیزیم نشده بود ولی بعد ١ماه اخرین بارو زیاد کشیدم چت شدم و خوابیدم اما بازم بعد اینکه خوابیدم بازم احساس گیجی دارم و احساس میکنم درکم از زمان و مکانم پریده . الان ۴.۵ روزه که اینجوریم . کسی راه حلی نداره واسه این موضوع ؟ چون داره دیوونم می کنه

  22. من حدود‌ا ۷ ماهه میکشم کنترلشم دسته خودمه مثل سیگار که هرموقع بخوام میتونم بزارم کنار اراده قوی دارم تو این داستان!
    پیشنهادم میکنم کسی که نمیتونه جلو خودشو بگیره سمت این جور چیزا نره چون بهش اعتیاد پیدا میکنه!

  23. man modate ziadi masraf kaedam va alan taqriban yek mahe ke gozahstam kenar va be shadddat afsorde shodam.ag avarez nadasht kheiliii khoobo lezzat bakhshe ama motasefane zendgiro be f..k mide.hichvAghttttt samtesh narrriiiiiiiiiiiiddddddddddddddddddddddddddddddddd…

  24. خودتون رو گول نزنید. اصلا چیز خوبی نیست. من مث خر پشیمونم. و راهی برای بازسازی مغزم پیدا نمیکنم. حتی امتحانش هم ارزش نداره. اصلا سمتش نرید. اولین پله مصرف گول زدن خودتونه. خودتون رو گول نزنید…
    گل یه ماده مخدر و محرک خیلی مضره

  25. درود
    23 سال سن دارم و از پایان 18 سالگی مصرف میکنم
    خیلی گیاه مرموزیه
    واقعا نمیدونم تابحال تاثیر مثبت بلند مدت روم داشته یا منفی؟!!!!! بهتره بگم هیچکس نمیدونه
    ولی یه سری چیزا از تاثیرات کوتاه مدتش رو میدونم
    به هیچ عنوان روزی که دانشگاه یا مدرسه میرم نباید مصرف کنم که میکنم. اصلا به نظر من یه روز قبل و بعدش هم نباید مصرف کنم
    استعداد موسیقیاییم رو شاید تا 300% بالا میبره ( 15 دقیقه اول مصرف ) بطوریکه وقتی چشمام رو میبندم و موزیک گوش میدم روحم از بدنم خارج میشه یا وقتی دست به ساز میشم فی البداهه میزنم در حدی که خودم باورم نمیشه
    رو گونه های ساتیوا خیلی بهتر با محیط و مردم ارتباط برقرار میکنم
    رو گونه های ایندیکا بلعکس خجالتی و کم حرف میشم اصن قفل
    تو 2 سال اول مصرف، 1 ساعت بعد از مصرف شدیدا احتیاج به خواب داشتم ولی الان دیگه اینجوری نیست
    تو مواقع مصرف وقتی چشمام رو میبندم میتونم یه مسئله عاطفی یا فلسفی رو تا تهش موشکافی کنم
    تو رابطه جنسی خیلی روم تاثیر میزاره و همه چی سریع و با لذت چند برابر اتفاق میافته
    یک سال اول مصرفم سیگار نمیکشیدم ولی بعد از اولین نخ فهمیدم که بعدش سیگار خیلی میچسبه
    بعد از مصرف بیشتر دوست دارم تفریح کنم و از کار فرار میکنم
    در کل به نظرم یک ربع 20 دقیقه اولش مغزم رو 180 درجه باز میکنه و بعدش کامل قفل میشه
    (همه این هایی که گفتم مربوط به شخص من بوده میتونه رو هر کسی یک تاثیر داشته باشه)
    پیشنهاد یک مصرف کننده 4 ساله : اگه نمیتونی جلوی خودت رو بگیری و از اون حدی که بار اول با خودت عهد بستی مصرف کنی، مصرف نکن که ضرر میکنی

    • دوست عزیز گل یهو کله پا میکنه تمام غدد مغز رو درگیر میکنه و اختلالات سروتونینی بوجود میاره شما۴ ساله مصرف میکنی مغز جوونی داری سرشار از سلولهای خاکستری وای از اون روزی که این سلولها درگیر بشن و نتونن به حد مصرف شما بسوزن از اونجاست که مغز و غده آمیگدال بر عکس عمل میکنه و متاسفانه شما تجربه تلخ پانیک اتک رو خواهید چشید

    • برای من هم یه چیزی تو همین مایه هاست . من حدود 3 ماهه که هر هفته فقط دو گرم ماری‌جوانا استفاده میکنم و هنوز دقیقا نتونستم بفهمم من رو به کجا میروند. ولی بعد از 3 ماه دوستها و اطرافیان من رو خیلی مهم تر از قبل تحویل میگیرند و میگن که خیلی آدم جدی شدم

    • سلام.منم کاملا مثل توام دقیق همینجوری دوست دارم همش برم تفریح .و بعدیک سال سیگار کشیدن رو شروع کردم.و وقتی ک چت میکنم خیلی خوبه انگیزه هات بیشتر میشه.و زرنگ میشی به همه چیز.

    • اینایی ک گفتی کاملا درسته داش.اما خودمونیما تو هم دلت واسه منه قبلیت تنگ میشه؟

  26. زخم ها دیر تر خوب میشن؟

  27. هر چیزی زیاد و بی هدف مصرف کردنش مضره
    درمورد ماریجوانای عزیز هم صدق میکنه
    ولی من بعدازمصرف ماریجوانا اول مسائل و مشکلات زندگیمو خیلی راحت حل میکنم و بیشتر واسه پاکسازی ضمیرناخودآگاه،تزریق کردن عمدی یکسری داده ها به ناخودآگاهم که دارم آینده مو باهاش اونطوری که میخوام میسازم

  28. در موردش فکر کردم!
    خوبیش از بدیهاش بیشتره، ادامه بدم بهتره پس :)))

  29. ادم بکشه رو حسابش خوبه حال میده من خودم بدنسازم ولی ما بده سیگار سیگاری میکشم کم مشروبم میخورم ولی روحسابش

    • مگه تمام اونایی که مصرف کننده دائمی شدن ازقبل هدف داشتند که چه زمانی درگیر هر روز مصرف بشن اخوی. چه حسابی؟ هرکی شروع کرد با گریز شروع کرد بعد شد یریز.
      اوایل آخر ماهه، بعد آخر هفته، بعد آخر هفته و روزهای تعطیل بعد یه روز درمیون بعدش هر روز…

    • اصلا حساب ندارع. اصلا

  30. دلیل علمیشم فهمیدیم خخخخ

    فقط یک چیزی کم داشت چرا رو بعضیا خیلی تاثیر داره برو بعضیا خیلی خیلی کم

  31. این بخشش که میگه
    باعث افزایش شدید اشتها می‌شود
    همون کره خوریه خودمونه ها خخخخخخخخخخخخ