همکاری مایکروسافت با یک استارت آپ نوپا که در زمینه‌ی ماری جوانا فعالیت می‌کند!

همکاری مایکروسافت با استارت آپی که در زمینه‌ی ماری جوانا فعالیت می‌کند!

مصرف ماده‌ی مخدر ماری جوانا (marijuana) در برخی از کشورهای جهان به صورت قانونی آزاد است و در برخی از کشورهای دیگر نیز این ماده تنها به عنوان بخشی از پروسه‌ی درمان و به صورت دارویی قابل استفاده است. در ایالات متحده‌ی آمریکا این موضوع متفاوت است به دلیل این که هر ایالت دارای قانون‌گذاری‌های محلی خاص خود است.

در تعدادی از ایالات آمریکا مصرف ماری جوانا مجاز است و در برخی دیگر از ایالات نیز محدودیت‌های بسیاری برای مصرف این ماده‌ی توهم‌زا وجود دارد. هرچند که یک چیز در بین تمامی این ایالات مشترک است و آن‌هم دید منفی جامعه نسبت به این ماده‌ی مخدر و اثرات مخرب آن به عنوان یک ماده‌ی روان‌گردان است. این موضوع دقیقا همان مشکلی است که کمپانی‌ها و گروه‌های صنعتی که در زمینه‌ی تولید و کشت ماری جوانا فعالیت می‌کنند، با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و قصد دارند که این تابوی عمومی را در بین جامعه از بین ببرند تا بتوانند فروش بالاتری را از طریق کشت این ماده‌ی مخدر به دست بیاورند.

همکاری مایکروسافت با یک استارت آپ نوپا که در زمینه‌ی ماری جوانا فعالیت می‌کند!

استارت آپ KIND یکی از همین گروه‌های فعال در زمینه‌ی تولید و فروش ماری جوانا است و قصد دارد این تابو را به کمک مایکروسافت از بین ببرد. کمپانی مایکروسافت در شرایطی که خیلی از برندهای آمریکایی دیگر ترجیح می‌دهند که وارد این حوزه نشوند و خود را بدنام به شرکت در فعالیت‌های مرتبط با مواد مخدر نکنند، شراکت جدیدی را با استارت آپ KIND آغاز کرده است و قرار است برای راه‌اندازی سیستم جدید این استارت آپ به آنها کمک کند.

ماجرا از آن قرار است که مسئولان این استارت آپ قصد دارند که سیستمی یک‌پارچه را از مرحله‌ی کشت بذرهای ماری جوانا تا مرحله‌ی فروش آن به افراد مصرف‌کننده طراحی کنند و این سیستم به گونه‌ای باشد که مقامات دولتی و بازرسان بتوانند در هر لحظه بر روی آن نظارت داشته باشند و هر اقدام خلاف قانونی را شناسایی کنند. در این مرحله است که مایکروسافت وارد این همکاری می‌شود و قرار است که پلتفرم مبتنی بر سیستم‌های ابری Azure این کمپانی، برای ساخت و طراحی سیستم نظارتی به کار گرفته شود.

ورود مایکروسافت به حوزه‌ی تولید و فروش ماری جوانا می‌تواند باعث بدنامی اهالی ردموند شود؟

مصرف ماری جوانا (با در نظر گرفتن محدودیتهای خاص) از سال ۲۰۱۴ در ایالت واشنگتن آمریکا که مقر اصلی مایکروسافت در آن قرار دارد، به صورت قانونی آزاد شده است و در سال جاری نیز قرار است انتخاباتی برگزار شود و درباره‌ی قانونی شدن مصرف این ماده‌ی مخدر در برخی از ایالت‌های دیگر نظیر ایالت کالیفرنیا رای‌گیری شود؛ همانطور که احتمالا می‌دانید منطقه‌ی سیلیکون ولی در ایالت کالیفرنیا قرار گرفته است و باید دید که با قانونی شدن مصرف این ماده‌ی مخدر در پایتخت تکنولوژی و فناوری‌های روز جهان، چه پیامدهایی به وجود خواهد آمد.

کیمبرلی نلسون (Kimberly Nelson) از مدیران ارشد کمپانی مایکروسافت که در این همکاری مشترک هم نقش مهمی دارد، درباره‌ی این اتفاق و ورود برند محبوب آمریکایی به فعالیت‌های صنعتی در زمینه‌ی فروش ماری جوانا توضیح کوتاهی داده است:

ما فکر می‌کنیم که رشد قابل ملاحظه‌ای به وجود خواهد آمد. با قانونی شدن این صنعت [فروش و تولید ماری جوانا] مطمئنا معاملات بیشتری صورت خواهد گرفت و در آینده‌ای نزدیک ما معتقد هستیم که به ابزارها و تجهیزات بیشتر و پیشرفته‌تری نیاز خواهد بود.

جالب است بدانید که در چند روز اخیر مایکروسافت به غیر از همکاری در طراحی سیستم نظارتی این استارت آپ، یک حرکت مهم دیگر هم داشته است و آن خرید شبکه‌ی اجتماعی لینکدین (LinkedIn) به مبلغ ۲۶ میلیارد دلار بوده است؛ خریدی که علاوه بر تغییرات گسترده‌ی احتمالی در سیستم‌های نرم افزاری این سایت محبوب، ارزش سهام آن را هم به مقدار بسیار قابل توجهی افزایش داده است. حالا باید دید که آیا ورود کمپانی ردموندی به یک حوزه‌ی بسیار حساس نظیر تولید و فروش ماری جوانا چه تاثیری بر روی جایگاه مایکروسافت در اجتماع و دید کاربران نسبت به این کمپانی و فعالیت‌های اقتصادی‌اش خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*