چرا کوالکام شیوه نامگذاری چیپست های پرچم دار خود را تغییر داد؟

چرا کوالکام شیوه نامگذاری چیپست های پرچم دار خود را تغییر داد؟

کوالکام روش نامگذاری چیپست های پرچمدار خود را تغییر داده و هم اکنون از پردازنده اسنپدرگون 8 نسل 1 (Snapdragon 8 Gen 1) خود رونمایی کرده است.

کوالکام به تازگی نسل جدید پردازنده خود را با نام اسنپدراگون 8 نسل 1 خود معرفی کرد. این پردازنده جدید با پیشرفت در معماری CPU/GPU همراه بوده و عملکرد آن میلیون‌ها بار در آنتوتو آزمایش شده است. با این‌حال، کوالکام مسیری متفاوت از روش نام‌گذاری گذشته خود را انتخاب کرد. به طور مثال، تراشه قبلی این کمپانی با نام کوالکام اسنپدراگون 888 معرفی شده بود، اما هم اکنون با پردازنده Snapdragon 8 Gen 1 مواجه شده‌ایم.

به نظر می‌رسد روش‌های گذشته نام‌گذاری پردازنده‌ها که شامل اعداد بودند، به سادگی قابل یادآوری هستند. به عنوان مثال، اسنپدراگون 8 بهتر از سری 7 بود و در کنار آن تراشه اسنپدراگون 888 به مراتب عملکردی بهتر از اسنپدراگون 870 داشت. با این‌حال، کوالکام با چه هدفی نام پردازنده جدید خود را تغییر داده است؟

دان مک گوایر (Don McGuire)، معاون ارشد بازاریابی کوالکام علت تغییر نام را توضیح داده است. به گفته این مقام مسئول، دیگر از عدد برای نام‌گذاری استفاده نمی‌شود و علت این مسئله هم کمبود اعداد لازم عنوان شده است.

سال گذشته اسنپدراگون 888 عملکرد بسیار خوبی داشت، اما اگر هنوز هم قرار بود از عدد استفاده شود، فقط نام اسنپدراگون 899 در دسترس قرار داشت. دان در ادامه به روش کوالکام برای بازاریابی در چین اشاره کرد؛ او اعلام کرد که شرکت در ابتدا از نام خود برای معرفی محصولات در چین استفاده نکرد و به صورت مستقیم نام اسنپدراگون را مطرح کرده است.

تغییر نام فعلی هم برای نخستین بار در سطح جهان استفاده می‌شود. بر اساس تحقیقات کوالکام، کاربران زیادی فقط نام اسنپدراگون را می‌شناسند، اما هیچ اطلاعی از نام کوالکام ندارند؛ این مسئله باعث شده است در آینده فقط از عبارت اسنپدراگون استفاده شود و دیگر شاهد نام کوالکام در پردازنده‌ها نخواهیم بود.

چرا کوالکام شیوه نامگذاری چیپست های پرچم دار خود را تغییر داد؟ - 1

پردازنده مرکزی این تراشه با طراحی سه خوشه‌ای (1+3+4) همراه بوده و هسته اصلی آن هم یک هسته ARM Cortex-X2 با سرعت کلاک 3.0 گیگاهرتز است. همچنین سه هسته دیگر برای پشتیبانی و بر اساس استاندارد جدید ARM Cortex-A710 هم وجود دارند؛ آن‌ها با فرکانس 2.5 گیگاهرتز عمل خواهند کرد. در نهایت ما شاهد چهار هسته کارآمد خواهیم بود که از استاندارد جدید ARM Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز بهره‌مند هستند. در حالت کلی می‌توان گفت پردازنده جدید می‌تواند مصرف انرژی را 30 درصد کاهش دهد؛ این یک پیشرفت و بهبود قابل توجه به حساب می‌آید.

همچنین این پردازنده جدید در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 730 با افزایش عملکرد 30 درصدی و صرفه‌جویی 25 درصدی در مصرف انرژی به لطف معماری جدید خود، می‌تواند نویدبخش یک کارایی فوق‌العاده برای کاربران باشد. کوالکام سه قابلیت Elite Gaming را توسعه داده و یکی از آن‌ها به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد بتوانند میان عملکرد و بهره‌وری انرژی تعادل ایجاد کنند.

اسنپدراگون 8 نسل 1 با یک مودم یکپارچه X65 5G همراه است؛ این مودم می‌تواند سرعت 10 گیگابایت بر ثانیه را ارائه کند. برای نخستین بار از تجمیع حامل برای uplink هم پشتیبانی می‌شود. در کنار کلیه قابلیت‌های ذکرشده شاهد وای فای 6 و 6E در کنار بهبود اتصال بلوتوث خواهید بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*