اسپیکرهای هوشمند

اسپیکرهای هوشمند آینده به صفحه نمایش مجهز خواهند بود

با تکیه بر صحبت‌های نایب رییس ارشد بخش بازاریابی جهانی شرکت اپل، فیل شیلر (Philip Schiller)، احتمال عرضه اسپیکرهای هوشمند آینده همراه با صفحه نمایش وجود دارد.

امروزه شرکت‌های زیادی در حال توسعه اسپیکرهای هوشمند هستند

این روزها بسیاری از شرکت‌های مشهور در حال توسعه اسپیکرهای هوشمند هستند که شاید آشناترین آنها، آمازون اکو (Amazon Echo) باشد. این گجت در واقع یک اسپیکر قدرتمند همراه با دستیار مجازی شخصی است که امکانات بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شرکت گوگل نیز دستگاهی مشابه با نام گوگل هوم (Google Home) دارد که همراه با دستیار اختصاصی این شرکت به فروش می‌رسد. اما حالا شایعاتی در حال انتشار است که نشان می‌دهد اسپیکرهای هوشمند آینده همراه با صفحه نمایش روانه بازار خواهند شد.

یکی از آخرین شایعاتی که چندی پیش در این زمینه منتشر شد، از احتمال تجهیز نسل جدید آمازون اکو به نمایشگری اختصاصی خبر می‌داد. از طرفی، برخی رسانه‌ها مدعی معرفی اسپیکر هوشمند اپل همراه با دستیار صوتی سیری در رویداد WWDC 2017 شده‌اند. هم‌زمان با انتشار این خبر، فیل شیلر نیز طی مصاحبه‌ای، به صورت غیر مستقیم از احتمال اضافه شدن صفحه نمایش به این گجت ها سخن گفته است:

در بسیاری از مواقع دستیارهای صوتی کارآمد هستند؛ اما این جمله به معنی عدم نیاز ما به صفحه نمایش نیست و در نتیجه، استفاده نکردن از نمایشگر نمی‌تواند مناسب کارهای مختلف باشد. تصور کنید من در حال جستجوی مسیری در اپلیکیشن Maps هستم و سیری نیز تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار من قرار می‌دهد. شاید راهنمایی سیری بسیار کارآمد باشد، ولی اگر من توانایی مشاهده نقشه، پیچ‌ها و تراکم خودروها را داشته باشم، در رابطه با ادامه مسیر بهتر تصمیم خواهم گرفت.

اگرچه آقای شیلر در صحبت‌های خود مستقیما به محصول شرکت خاصی اشاره ندارد، اما با تکیه بر شایعات مختلف، معرفی اسپیکر هوشمند اپل همراه با صفحه نمایش دور از انتظار نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*