آی او اس 11 برای آیپدها

با قابلیت‌های اختصاصی و جدید آی او اس 11 برای آیپدها آشنا شوید

بعد از معرفی نسخه جدید سیستم عامل شرکت اپل در کنفرانس WWDC 2017، مدیران سراغ قابلیت‌های اختصاصی آی او اس 11 برای آیپدها رفتند، ویژگی‌هایی که می‌تواند کار کردن با این تبلت ها را آسان‌تر از همیشه کند.

به گفته مدیران، آی او اس 11 بزرگترین به‌روزرسانی این سیستم عامل برای آیپدها محسوب شده و بسیاری از ویژگی‌های آنها را بهبود می‌بخشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

معرفی قابلیت های جدید آی او اس 11 برای آیپدها

داک و سیستم جدید تغییر اپلیکیشن ها

از این پس کاربران می‌توانند داک آی او اس را اپلیکیشن های مختلف پر کرده و به سادگی لمس و کشیدن آن در نرم افزارهای دیگر، به آنها حتی از داخل اپلیکیشن ها دسترسی داشته باشند. به علاوه، امکان کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) برنامه‌ها به حالت “Split View” نیز وجود دارد.

آی او اس 11 برای آیپدها

در آی او اس 11 کاربران با لمس صفحه و کشیدن انگشت خود از سمت دکمه اصلی به بالا، به “App Switcher” جدید دسترسی داشته و ساده‌تر از گذشته می‌توانند اپلیکیشن های در حال اجرا را مدیریت کنند.

علاوه بر این، نسخه جدید آی او اس با پشتیبانی از حالت کشیدن و رها کردن در آیپدها، امکان انجام این کار در اپلیکیشن های مختلف و کشیدن و رها کردن فایل‌ها، تصاویر و محتوا میان نرم افزارها را فراهم می‌کند. به عنوان مثال، در این حالت با سرعتی بیشتر از قبل می‌توان کارهای مختلفی همچون کشیدن تصاویر و لینک‌های مرورگر سافاری و رها کردن آنها در اپلیکیشن ایمیل یا استفاده از داک، زمانی که در حال آماده کردن محتوا برای رها کردن آنها هستید را انجام داد.

آی او اس 11 برای آیپدها

نسخه جدید اپلیکیشن “Files”

با توسعه آی او اس 11، دارندگان تبلت های آیپد می‌توانند از طریق نسخه جدید اپلیکیشن “Files” علاوه بر فایل‌های ذخیره شده روی دستگاه، محتوای موجود در شبکه‌های ابری همچون دراپ باکس، گوگل درایو، باکس و بیشتر را مدیریت کنند. به علاوه، حالت‌های جدید نمایش محتوا یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی این اپلیکیشن محسوب می‌شود. در واقع عملکرد “Files” شباهت بسیاری به “Finder” در مک داشته و هدف نهایی نیز مدیریت آسان‌تر فایل‌ها است.

پشتیبانی از حالت نشانه گذاری

برای تبلت آیپد پرو و قلم هوشمند “Apple Pencil”، آی او اس 11 همراه با پشتیبانی از حالت نشانه گذاری در تمام اپلیکیشن هایی که از چاپ پشتیبانی می‌کنند، عرضه خواهد شد. در نتیجه، کاربران با استفاده از این قلم به سادگی می‌توانند محتوای مختلف را مشاهده و علامت گذاری کنند.

یکی از ویژگی‌های جذاب آی او اس 11 برای آیپدها ، توانایی اپلیکیشن “Notes” در تشخیص دست‌خط کاربران و فراهم کردن شرایطی برای جستجوی آنها به واسطه سیستم یادگیری ماشینی است. به علاوه، حالا کاربران با اسکن کردن اسناد مختلف از طریق این نرم افزار، می‌توانند آنها را برای کاربران قلم هوشمند اپل قابل ویرایش کنند. امکان باز کردن قفل دستگاه و نت برداری سریع به کمک “Apple Pencil” نیز یکی دیگر از قابلیت‌های جدید این سیستم عامل است.

آی او اس 11 برای آیپدها

بدون شک قابلیت‌های جدید آی او اس 11 برای آیپدها تجربه کار کردن با این تبلت ها را تا حد زیادی دگرگون خواهد کرد. در واقع اپل با انجام این کار تلاش دارد تا علاوه بر برآورده کردن خواسته‌های کاربران در سال‌های اخیر، جایگاه آیپدها را به عنوان جایگزین کامپیوترهای شخصی، پررنگ‌تر از همیشه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*