اتوبوس خودران مرسدس بنز

با اتوبوس خودران مرسدس بنز آشنا شوید + ویدیو

تا چندی دیگر شاهد ورود اتوبوس خودران مرسدس بنز ، ساخت شرکت تابعه دایمر در خیابانها خواهیم بود. مشخصات فنی، قابلیت ها و تصاویر آن را در ادامه مشاهده کنید.

پس از سدان های خودران که همراه با تسلا پا به عرصه گذاشتند، حال نوبت به وسایل حمل و نقل عمومی است تا با هوشمند سازی آن‌ها سهولت بیشتری را در زندگی روزمره افراد به ارمغان بیاوریم. در همین راستا کمپانی نامدار مرسدس بنز از یک اتوبوس خودران رونمایی کرده است که می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور به ناوگان عمومی کشورهای بزرگ جهان اضافه شود.

ویدیو معرفی اتوبوس خودران مرسدس بنز

 

اتوبوس آینده نگرانه و خودران کمپانی مرسدس بنز به لطف رانندگی خودکار شهری خود می‌تواند تحولی تازه را در وسایل حمل و نقل عمومی به وجود آورد. این اتوبوس برای نخستین بار به صورت کاملا مستقل موفق به طی مسافت 20 کیلومتری داخل شهر شده است. اتوبوس خودران مرسدس بنز با سرعتی بالغ بر 70 کیلومتر در ساعت در خط ویژه اتوبوس های تندرو شهرهای اروپایی تردد کرده است و در بین راه، در ایستگاه‌ها توقف هایی نیز داشته است. این خودرو به خوبی موفق شده عابرین پیاده، موانع مختلف و تونل‌های ارتباطی را تشخیص دهد و حتی در مواقع ضروری توقف کند. البته با توجه به اینکه اتوبوس خودران مرسدس بنز مراحل آزمایشی خود را سپری می‌کند، در طول مسیر یک راننده انسانی نیز در پشت فرمان حضور داشته است تا بتواند در مواقع نیاز وارد عمل شود.

اتوبوس خودران مرسدس بنز

در اطراف این خودرو دوربین‌ها و سیستم های رادار کاملا مطمئنی نصب شده‌اند که می‌توانند امنیت کامل مسافران را تامین کنند. این اتوبوس همچنین به صورت بی سیم به مراکز مدیریت از راه دور خود جهت تبادل برخی اطلاعات ترافیکی، وضعیت راه‌ها و بسیاری از موارد دیگر متصل خواهد شد تا بتوانید در بهترین زمان، مناسب‌ترین تصمیم را بگیرد. همچنین به لطف سنسورهای موجود، اتوبوس می‌تواند مسیرهایی را که از آنها عبور می‌کند ذخیره کرده تا در موارد بعید از آن‌ها استفاده کند.

کابین بینظیر برای سفری آسوده

یکی از قابلیت‌های هوشمندانه اتوبوس خودران مرسدس بنز نورپردازی آن است. در واقع نورپردازی داخلی خودرو بسته به شرایط رانندگی متغیر است. این شرایط می‌توانند شامل رانندگی در اتوبان‌ها و یا ایستگاه‌های اتوبوس شوند. این محصول کمپانی دایمر تحت لیسانس مرسدس بنز، قدرت این را خواهد داشت تا مردم را از اتومبیل های شهری دور کرده و به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی باکیفیت بکشاند.

اتوبوس خودران مرسدس بنز

درب خروجی در وسط این اتوبوس از جنس آینده تعبیه شده است که به مسافران دید خوبی از بیرون می‌دهد. دایمر در طراحی داخلی این اتوبوس حسابی سلیقه به خرج داده است، ستون‌ها شبیه به درختانی هستند و چراغ‌های به کار رفته بر روی سقف نیز مشابه شاخ و برگ آن درختان به نظر می‌رسند. این سبک طراحی باعث می‌شود تا مسافران پس از یک روز کاری طاقت فرسا، مسیر محل کار تا منزل خود را با آرامش طی کنند.  روبروی مسافران بخش میانی، نمایشگرهایی قرار گرفته است تا آن‌ها همانند متروها، از ایستگاه‌های بعدی و کلیات مسیر مطلع شوند. در انتهای اتوبوس نیز فضای دلپذیرتری فراهم شده تا مسافرانی که مسافت طولانی‌تری را طی می‌کنند، بتوانند به خوبی از آرامش آن‌ها بهره‌مند شوند.

پیشرانه اتوبوس خودران مرسدس بنز

لازم به ذکر است که این اتوبوس مفهومی، مبتنی بر پلتفرمی مشابه پلتفرم اتوبوس مرسدس بنز سیتارو که در حال حاضر به فروش می‌رسد ساخته می‌شود. این اتوبوس از پیشرانه 7.7 لیتری OM936 برخوردار است که قادر به تولید حدود 300 اسب بخار است. همچنین ابعاد آن نیز 3120 در 2550 در 12135 میلی‌متر خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*