آيا براي کوچ ويندوزي آماده هستيد؟ آشنايي با مهمترين تغييرات ويندوز 8

سیستم عامل جدید مایکروسافت با پیشرفتهای اساسی مانند چند مانیتوره،فضای ابری،ویندوز اکسپلورر،همگام سازی حساب کاربری و خیلی تغییرات جدید که بسیار طول می کشد تا با آنها آشنا شویم.در این پست قصد داریم چند تغییر بزرگ ویندوز هشت را با هم بررسی کنیم.پس تا آخر پست با گجت نيوز همراه باشید.

نام ویندوز ۸ را که می شونیم،اولین چیز رابط جدید مترو است که به ذهنمان می آید.ربطی که همان استارت در ویندوز های قبلی مایکروسافت است.اما تنها همین است؟خیر.ویندوز هشت بسیار فراتر از یک رابط کاربری مدرن و جدید است.

در اینجا به شما کمک می کنیم تا تازه های ویندوز هشت را پیدا کنید!

همگام سازی حساب کاربری:

از کجا شروع کنیم؟به این قسمت بروید: Charms bar > Settings > Change PC settings > Sync your settings

(Charms bar:منوی مخفی که سمت راست دسکتاپ وجود دارد و با رفتن نشانگر موس با گوشه ی پایین سمت راست ظاهر می شود)

شما با ویندوز ۸ می توانید حساب کاربری خود را با دیگر حساب ها همگام سازی کنید.با این روش بسیار در وقت شما صرفه جویی خواهد شد و راحت می توانید حسابهای خود را سفارشی کنید.

شما می توانید تم ها،پس زمینه ی دسکتاپ،تصاویر حساب کاربری،کلمه  ی عبور،تمامی تنظیم ها و …هم گام سازی کنید.(برای همگام سازی نیاز به یک حساب کاربری مایکروسافت است)

اشتراک گذاری:

از کجا شروع می شود؟ Charms bar > Share

شما می توانید عکسها و ویدئو های خود را راحت و بی دردسر اشتراک گذاری کنید.آیکون های شبکه های اجتماعی توئیتر و فیس بوک در دسترس هستند تا سریع تر بتوانید اطلاعات خود را با دوستان و یا فامیل های خود به اشتراک بگذارید.

نصب و تنظیم بهتر چند مانیتور

از کجا شروع می شود؟ Control Panel > Appearance and Personalization > Display

در ویندوز هشت این امکان وجود دارد تا چند مانیتور را تنظیم کرد و می توان دسکتاپ سنتی و رابط مترو را در دو مانیتور مشاهده کرد.و یا دسکتاپ های بیشتر.

کادر جدید کپی فایل ها

نسخه ی جدید ویندوز اکسپلورر در ویندوز هشت!کپی های چند پنجره ای در ویندوز هشت بسیار عذاب آور بود.حالا در ویندوز ۸،به طور مثال ۲ فایل را کپی کنید در یک پنجره قرار می گیرد.

در ویندوز هشت همچنین می توانید کپی خود را Pauseیا Stopکنید.(در ویندوز هفت فقط میتوانستیم Stopکنیم.)بعلاوه نمایش اطلاعات بیشتر از کپی و سرعت انتقال و زمان باقی مانده ی دقیق تر،بسیار دلچسب تر است.

در عکس بالا می بینید که دو فایل در حال کپی است و در هر دو در یک کادر قرار دارد.

Refreshو Resetویندوز:به جای عوض کردن آن

از کجا شروع می شود؟ Charms bar > Settings > Change PC settings > General

بسیاری از مردم این عادت را دارند که در هر ۶ تا ۱۲ ماه،ویندوز خود را عوض  کنند تا کمی نسبت به قبل بهبود یابد.مایکروسافت این کار سخت و طاقت فرسا را با تنظیمات بسیار راحتی در ویندوز ۸ جایگزین کرده است تا سیستم عامل تنظیم مجددی شود.

Refreshبه شما اجازه می دهد تا ویندوز را نو کنید.بدون از دست دادن اطلاعات.این بسیار عالی است تا بجای ویندوز عوض کردن سیستم خود را رفرش کنید.

رمز عبور تصویر

از کجا شروع می شود؟ Charms bar > Settings > Change PC settings > Users

این روش برای افرادی که از رمز عبور الفبایی خسته شده اند،بسیار خوب و کارآمد است.این ویژگی چگونه است؟شما عکسی را از آرشیو خود انتخاب می کنید و با حرکتهای ترکیبی دایره ای یا خطوط  راست روی عکس،رمز خود را ترسیم میکنید.

تغییر رنگ پنجره ها به صورت اتوماتیک

از کجا شروع میشود؟ Right-click from Desktop > Personalize > Window Color

ویندوز ۸ دارای یک ویژگی جدید و کاربردی است که به طور خودکار رنگ پنجره را با پس زمینه مطابقت می دهد.اگر شما یک تصویر از آسمان داشته باشید،به طور خودکار رنگ پنجره و نوار ها آبی می شوند و اگر یک تصویر از سنگ قهوه ای داشته باشید،رنگ نوار ها هم قهوه ای می شود.

در عکس بالا رنگ پس زمینه با تسک بار و پنجره ها یک رنگ است.

سرعت بوت سریعتر

از کجا شروع می شود؟ Power button

مایکروسافت معتقد است که سرعت بوت ویندوز هشت خیلی بیشتر شده و به صورت چیمگیری بهبود یافته است.نسبت به ویندوز ۷ می توان تغییری اساسی را مشاهده کرد.استفاده از هسته های چند گانه به صورت موازی باعث کاهش زمان بوت ویندوز هشت شده است.

چک دیسک جدید!

از کجا شروع می شود؟ Computer > right-click Local Disk (C:) > Properties > Tools > Error Checking

صفحه آبی مرگ را حتما همه  دیده اید!(BSOD).دیگر در ویندوز هشت خبری از آن نیست.اما پسر عموی آن در حال حاضر در این سیستم عامل به جای صفحه آبی وجود دارد.صفحه ی مشکی.نرم افزار جدید CHKDSK(چک دیسک) به سخت افزار شما کمک می کند تا دیر تر فرسوده شوند.

جستجو در ویندوز ۸

از کجا شروع می شود؟ Charms Bar > Search

ابزار جستجو در ویندوز ۸ بسیار قدرتمند تر شده است.امکان جستجو برنامه ها و همچنین جستجو در داخل فایل و پوشه ها از تغییرات سیستم جستجوی ویندوز هشت است.

تابع جستجو جدید سیستم UIیا همان رابط کاربری ویندوز هشت،برای دیوایس های لمسی هم بسیار عالی عمل می کند.جستجو در فروشگاه و یا یک موضوع خبری هم وجود دارد.

شخصی سازی:

از کجا شروع می شود؟ Windows 8 Start screen

در ویندوز ۷ برای اکثر کاربران،شخصی سازی به معنای سنجاق کردن برنامه ها به نوار ابزار،تغییر تصویر پس زمینه ی دسکتاپ و یا انتخاب یک عکس برای حساب کاربری است.

اما در ویندوز ۸ در کاشی های زنده،شخصی سازی بسیار فراتر از ویندوز ۷ است.در این کاشی های زنده می توان ایمیل ها،شبکه های اجتماعی،اخبار های ورزشی تیم مورد علاقه تان و خیلی چیز های دیگر را اضافه کرد.

و بیشتر در مورد ویندوز ۸

مایکرو سافت سیستم عامل جدید خود را بسیار بهبود بخشیده است.از جمله بهبود شتاب دهنده ی گرافیکی،کشف چاپگر بهتر و…ویندوز ۸ یک جهش بسیار بزرگ است.سرعت باورنکردنی بوت و همچنین محیط ویندوز،واقعا عالی است.مایکروسافت معتقد است که این سیستم عامل خیلی بهتر از ویندوز ۷ از سخت افزار ها استفاده می کند.پس اگر ویندوز ۸ را تا نصب نکرده اید،تجربه ی این ارتقا را از دست ندهید.نگران نصب نشدن نرم افزار ها روی ویندوز ۸ نباشید.۹۹ درصد آنها نصب می شوند.اگر از سخت افزار خود اطمینان دارید،همین حالا اقدام کنید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*