فرودگاه جدید پکن

فرودگاه جدید پکن به قطب بزرگ پروازی جهان تبدیل می‌شود؛ تکمیل فرودگاه تا سال 2019

چینی‌ها قصد دارند با سرمایه‌گذاری 12.5 میلیارد دلاری، فرودگاه جدید پکن را تا سال 2019 تکمیل کنند. این ابرفرودگاه پس از ساخت به قطب بزرگ پروازی جهان تبدیل خواهد شد.

در سال‌های اخیر، ایرلاین های آسیایی گوی رقابت را از اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها ربوده‌اند و فرودگاه‌های قاره کهن نیز به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین فرودگاه‌های جهان تبدیل شده‌اند. در طول سال‌های گذشته، فرودگاه‌های برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، ترکیه و حتی کشورهای جنوب شرق آسیا، بخش عمده‌ای از پروازهای بین‌المللی را مدیریت می‌کنند و به درآمد قابل توجهی نیز دست یافته‌اند. این امر در آینده نزدیک با ساخت و آغاز به کار بزرگ ترین فرودگاه جهان در چین، دچار تغییراتی خواهد شد.

فرودگاه جدید پکن

چینی‌ها به دنبال آن هستند تا با ساخت فرودگاه جدید پکن ، عنوان بزرگ ترین فرودگاه جهان را از آمریکایی‌ها بگیرند. این ابرفرودگاه در نزدیکی شهر پکن، پایتخت چین ساخته خواهد شد و با توجه به مساحت و ظرفیت مسافرپذیری آن، به یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین قطب‌های پروازی جهان تبدیل می‌شود. طبق اطلاعاتی که منتشر شده، این فرودگاه در فضایی به مساحت 700 هزار متر مربع ساخته خواهد شد و دارای یک ترمینال مرکزی و شش فضای پروازی مجزا است. این ترمینال و فضاهای پروازی جهت بهبود سرعت حمل و نقل هوایی به یکدیگر متصل شده‌اند. همچنین این فرودگاه بزرگ، کار خود را با چهار باند پروازی فعال آغاز می‌کند و به طور سالانه توان جابجایی حدود 100 میلیون مسافر را خواهد داشت.

فرودگاه جدید پکن

فرودگاه جدید پکن به مرکز اصلی اتحاد اسکای تیم تبدیل می‌شود

مسئولان چینی هدف از ساخت فرودگاه جدید پکن را مدیریت برنامه‌های پروازی منطقه و تبدیل شدن به مرکز اصلی اسکای تیم (Skyteam) عنوان کرده است. اسکای تیم، یک تیم بین‌المللی متشکل از ایرلاین‌های مطرح دنیا مانند Klm هلند، ایرفرانس، ایرلاین کره، چین شرقی و چین جنوبی است. با ساخت این فرودگاه، به شرکت‌های هواپیمایی China Eastern و China Southern اجازه داده می‌شود تا 40 درصد از مسافران فرودگاه را به خود اختصاص دهند.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با قرار گرفتن همه اعضای اتحاد اسکای تیم در زیر یک سقف، روابط و ارتباطات پروازی بی‌نظیری ایجاد خواهد شد. ایرلاین‌های چین جنوبی و چین شرقی با دسترسی به جایگاه‌های بیشتر در پکن به صورت بالقوه به مسیرهای پرسود آمریکای شمالی دسترسی بهتری خواهند شد. علاوه بر آن، China Southern که بزرگ ترین شرکت هواپیمایی چین محسوب می‌شود، می‌تواند ترافیک مسافرانش را از آسیای جنوب شرقی برای پرواز از پکن به آمریکا جذب کند.

فرودگاه جدید پکن

هم‌اکنون هر یک از سه شرکت بزرگ هواپیمایی چین در شهرهای منطقه خود حکم‌رانی می‌کنند. Airchina، پکن را در کنترل دارد و شرکت چین شرقی در شانگهای و شرکت هواپیمایی چین جنوبی نیز در گوانگژو حکومت می‌کنند. در حال حاضر و پیش از افتتاح فرودگاه جدید پکن ، این شرکت‌ها باید برای پرواز به همین فرودگاه فعلی پکن تکیه کنند که به نظر می‌رسد ظرفیت آن تکمیل شده است. فرودگاه فعلی پایتخت چین در سال 2016 میلادی حدود 94 میلیون مسافر را جابجا کرد؛ در حالی که بیشترین ظرفیت آن معادل 96 میلیون نفر عنوان شده است. گفتنی‌ست که فرودگاه جدید پکن توسط استودیو زاها حدید (Zaha Hadid) طراحی شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*