شبکه HBO هک شد؛ بازی تاج و تخت به سرقت رفت!

شبکه HBO هک شد؛ قسمت جدید سریال بازی تاج و تخت به سرقت رفت!

در حالی که شبکه HBO خود را برای پخش قسمت چهارم از فصل هفتم سریال بازی تاج و تخت آماده می‌کرد، سرورهای این کانال گرفتار هکرها شده و چند قسمت از سریال‌های آن به سرقت رفت!

در این حمله سایبری، که ناشی از نقص امنیتی موجود در سرورهای شبکه HBO عنوان شده، سناریوی قسمت بعدی سریال گیم آو ترونز به همراه دو قسمت از سریال‌های Ballers و Room 104 مورد هجوم قرار گرفته و بر روی شبکه اینترنت و فضای مجازی پخش شده است.

شبکه HBO هک شد؛ بازی تاج و تخت به سرقت رفت!

بنا به ادعای مهاجمین، بیش از 1.5 ترابایت از اطلاعات این کانال محبوب تلویزیونی به سرقت رفته است. پس از این حمله سایبری که روز یکشنبه صورت گرفت، ایمیل‌هایی حاوی برخی اطلاعات ربوده شده از سوی هکرها به چند خبرگزاری ارسال شده بود. در قسمتی از این ایمیل‌ها آمده:

سلام بر همه. بزرگترین سرقت اطلاعات در فضای سایبری اتفاق افتاد. چه چیز به سرقت رفته؟ شبکه HBO و سریال بازی تاج و تخت …!!! شما این شانس را داشته‌اید که جزو اولین کسانی باشید که از این موضوع مطلع شده و آن را دانلود می‌کنید. از این خبر لذت ببرید و آن را منتشر کنید. هر نشریه‌ای که این خبر را بهتر از بقیه پخش کند، با آنها مصاحبه خواهیم کرد. کانال HBO در حال سقوط است.

این اولین باری نیست که سریال Game of Thrones در شبکه اچ بی او مورد حمله سایبری قرار می‌گیرد؛ در سال 2015، چهار قسمت اول از فصل پنجم این سریال به سرقت رفته و بر روی فضای مجازی منتشر شد. در سال 2016 نیز شبکه HBO Nordic، کانال مخصوص کشورهای شمال اروپا، به طور اتفاقی یکی از قسمت‌های فصل ششم سریال GOT را یک روز زودتر از موعد مقرر پخش کرد.

با شروع فصل هفتم گیم آو ترونز، HBO تصمیم گرفت پیش‌نمایش قسمت‌های این سریال را پخش نکند و حتی از بازیگران نیز خواست تا در راستای حفاظت از نمایش‌نامه سریال، اقداماتی امنیتی نظیر فعال‌کردن ورود دو مرحله‌ای به ایمیل‌ها را در نظر بگیرند. اما گویا این تمهیدات چاره‌ساز نبوده و یکی از بزرگترین کانال‌های تلویزیونی ایالات متحده هک شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. منظور دوستمون از تاریخی تاریخ پادشاهی نیست
    تاریخ سینماست یکم یه اعصابتون مصلت باشین?

  2. کار این شخص بوده در صفحات اصلی خارجی هم از نام این ایرانی نام برده شده جز نفراتی که احتمال هک 100 درصدی بهش عنوان شده

  3. واقعا که چه آدمایی پیدا میشن. زحمت این قدر آدم رو به هدر میدن انشالله که هر چه زود تر شناسایی و جلوشون گرفته بشه. تا نتونن به این سریال تاریخی بیش از این صدمه وارد کنن