میتسوبیشی میراژ

بررسی خودرو میتسوبیشی میراژ ؛ پسر کوچک ژاپنی

میتسوبیشی میراژ (Mitsubishi Mirage)، خودروی هاچ بک و مقرون به صرفه کمپانی میتسوبیشی ژاپن است. در این مقاله به بررسی، امکانات و مشخصات فنی این خودرو می‌پردازیم.

اگرچه برند میتسوبیشی نظیر دیگر برندهای خودروسازی‌ ژاپنی همچون نیسان بزرگ نیست، اما دست و پاشکسته محصولات آن‌ها در بازارهای جهانی به فروش می‌رسند و جزو شرکت‌هایی است که موفق به حضور در بازار کشورمان نیز شده است. میراژ، یکی از اتومبیل‌های ارزان قیمت این کمپانی ژاپنی است که معمولا اقشار جوان و متوسط جوامع مختلف قادر به خریداری آن هستند، اما وقتی پایش به بازار کشورمان می‌رسد قیمت آن به بیش از 80 میلیون تومان می‌رسد!

میتسوبیشی میراژ

وقتی چنین قیمت گذاری بر روی این خودروی هاچ بک ژاپنی انجام می‌گیرد،‌ به طبع ما توقع کیفیت و ساخت مناسبی را داریم، اما متاسفانه وقتی نظرات کارشناسان و خریداران این خودرو را جویا می‌شویم همگی بر روی پایین بودن سطح میراژ نسبت به آنچه که انتظار داشتند توافق دارند. متاسفانه میراژ نه قادر به رقابت با اتومبیل های شهری پایین‌رده‌تر از خودش است و نه توان مقابله با خودروهای کوچک و جمع و جور سطح بالاتر از خودش را دارد. همچنین هندلینگ نامناسب آن نیز نمی‌تواند احساس یک خودروی باکیفیت شهری را به سرنشینش منتقل کند.

این محصول همراه با دو پیشرانه / سیستم انتقال قدرت و سه سطح تریم مختلف روانه‌ی بازار می‌شود که در بالاترین سطح آن می‌توان آپشن‌هایی همچون ورود بدون کلید و سنسورهای پارکینگ را در اختیار داشت. اما در تمامی نسخه‌های قابل عرضه این خودرو می‌توان آپشن جذابی به نام اکو متر را یافت که باعث آرامش هر چه بیشتر شما در حین رانندگی می‌شود. در ادامه قصد داریم ریزبینانه‌تر به بررسی میتسوبیشی میراژ ژاپنی بپردازیم.

کابین

با ورود به کابین احساس خوبی از فضای طراحی شده به شما دست می‌دهد، اما وقتی بیشتر بر روی المان‌های داخلی زوم کنید از کیفیت پایین موارد اولیه آن‌ها (حداقل در بین محصولات وارداتی بازار ایران) مطلع می‌شوید. درواقع طراحی فضاهای داخل کابین و صندوق بار عقب به شکل هوشمندانه‌ای انجام گرفته است تا از این حیث میراژ را برتر از سایر رقبا بدانیم، اما این تنها نکته‌ی مثبت بخش کابین خودرو است.

میتسوبیشی میراژ

اگر می‌خواهید در بین تریم‌های مختلف این خودرو بهترین را انتخاب کنید، توصیه ما به شما تریم گلوس بلک است که می‌تواند ذهنیت شما را از احساس خشکی بیش از حد داخل خودرو کمی تغییر دهد. از سویی، یکی دیگر از نکات منفی در مورد این کابین، نامناسب بودن میدان دید به جهت طراحی بخش جلوی خودرو و ضخامت زیاد ستون‌ها در این خودرو هاچ بک است.

پیشرانه

همانطور که گفته شد این خودرو با دو مدل پیشرانه مختلف به فروش می‌رسد که هر دو بنزینی و 3 سیلندر هستند. مدل نخست، یک پیشرانه 1 لیتری همراه با گیربکس دستی است. اگر می‌خواهید یک گیربکس اتوماتیک را همراه با خودرو خود داشته باشید بایستی مدل دیگر مجهز به پیشرانه بزرگ‌تر 1.2 لیتری میتسوبیشی میراژ‌ را انتخاب کنید.

میتسوبیشی میراژ

پیشرانه، تنها بخش مثبت میتسوبیشی میراژ

اگرچه نظرات در مورد کابین میتسوبیشی میراژ مناسب نیست، آما خوشبختانه می‌توان گفت که در بخش موتوری این محصول خوب ظاهر شده است. مدل مجهز به گیربکس دستی میراژ از شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ثانیه 11.7 ثانیه‌ای برخوردار است. هرچند عملکرد این موتور مناسب به نظر می‌رسد، اما به نظر می‌رسد به جهت عایق بندی نامناسب کابین صدای آن به خصوص در دور موتورهای بالا زیاد به گوش سرنشینان می‌رسد. با تمام این تفاسیر، این خودرو در هر 100 کیلومتر تنها 4 لیتر بنزین می‌سوزاند تا آن را در رده‌ی مقرون به‌صرفه‌ترین خودروهای کلاس خود جای دهیم.

رانندگی

اگر عاشق رانندگی و خودرو هستید، میتسوبیشی میراژ قطعا بهترین گزینه‌ی پیش روی شما نخواهد بود. هرچند شاید برخی از صاحبان آن با خودرو مشکلی نداشته باشند، اما به طور کلی با هر خودرویی که تا به حال رانندگی کرده‌اید متفاوت است. سیستم فرمان میتسوبیشی میراژ‌ حاوی ایراداتی از نظر کارشناسان است؛ در واقع سیستم فرمان خودرو کند است، کمی به یکی از دو سمت چپ و راست متمایل می‌شود و در دست گیری فرمان نمی‌تواند برای شما لذتی به همراه داشته باشد.

میتسوبیشی میراژ

دیدگاه‌ها در ارتباط با سواری این خودرو نیز متفاوت است. در این بین برخی از افراد نیز وجود دارند که همین فرمان کند را یک مزیت تلقی کرده و شعاع گردش کوچک آن را مثبت ارزیابی می‌کنند.

ایمنی

علیرغم تجهیزات ایمنی مناسب و خوب به کار رفته،‌متاسفانه در بخش ایمنی نیز میراژ‌ نتوانسته از کارشناسان نمره‌ی خوبی را دریافت کند. به هر ترتیب خودروی مذکور موفق شده در آزمون‌های تصادف مرکز Euro NCAP 4 ستاره ایمنی را دریافت کند و آمار حفظ 90 درصدی از سرنشینان بزرگسال را نیز به نام خود به ثبت برساند.

میتسوبیشی میراژ

از امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به سیستم کنترل کشش، تمرز ضد قفل، توزیع الکترونیک نیروی ترمز، ایربگ‌های جلو/جانبی/پرده‌ای و همچنین پشتیبانی صندلی‌ها از قرارگیری صندلی مخصوص کودکان اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*