سامسونگ از تراشه‌ی مخصوص هوش مصنوعی گلکسی اس 9 پرده برداشت

سامسونگ از تراشه‌ی مخصوص هوش مصنوعی گلکسی اس 9 پرده برداشت

هوش مصنوعی گلکسی اس 9 (Galaxy S9) یکی از مهمترین ویژگی‌های گوشی پرچمدار سال 2018 سامسونگ خواهد بود که قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارد.

هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) را می‌توان آینده‌ی گوشی های هوشمند پرچمدار دانست. شرکت‌های سازنده، در حال ساخت قطعات مورد نیاز برای تجهیز محصولات خود به این تکنولوژی هستند. هواوی به تازگی گوشی هواوی میت 10 را با بهره‌گیری از واحد پردازش عصبی (Neural Processing Unit) مجزای خود در پردازنده، طراحی و روانه بازار کرده است. حال سامسونگ هم از وجود تراشه‌ی هوش مصنوعی اختصاصی گلکسی اس 9 خبر می‌دهد.

غول کره‌ای در جریان کنفرانس عرضه بیکسبی وویس (Bixby Voice) در چین، خبر مجهزکردن گلکسی اس 9 به هوش مصنوعی اختصاصی‌اش را اعلام کرد. با این حساب، احتمال تغییر نام رابط کاربری پرچمداران آینده سامسونگ به Galaxy Ai UX وجود خواهد داشت.

هوش مصنوعی گلکسی اس 9 چیست و چه عملکردی دارد؟

به گفته سامسونگ، هوش مصنوعی گلکسی اس 9 از قابلیت‌ها و کارکردهای زیادی برخوردار است. بنابراین، انتظار می‌رود دردانه‌ی آینده‌ی کره‌ای‌ها به موتور عصبی داخلی مجهز شود.

بر اساس شنیده‌ها، سامسونگ در استارتاپ چینی DeePhi Tech، فعال در حوزه هوش مصنوعی، سرمایه‌گذاری کرده است. همچنین، ماه گذشته بود که خبر سرمایه‌گذاری 30 میلیون دلاری آنها در شرکت انگلیسی Graphcore منتشر شد. این اقدامات سامسونگ، نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی آنها به تولید سخت افزار جهت توسعه‌ی قابلیت‌های هوش مصنوعی در گوشی های هوشمند است.

سامسونگ از تراشه‌ی مخصوص هوش مصنوعی گلکسی اس 9 پرده برداشت

احتمال می‌رود سامسونگ از موتور پردازشگر عصبی در دوربین گلکسی S9 استفاده کند؛ دوربینی که گفته می‌شود به قابلیت‌های ویژه‌ای جهت تشخیص چهره کاربر مجهز است. استفاده از پردازنده هوش مصنوعی مجزا باعث می‌شود تا پردازنده‌ی اصلی آزاد بوده و به کارهای دیگری بپردازد. در نتیجه، با توجه به اینکه اطلاعات به صورت آفلاین در گوشی پردازش شده و نیازی به ارسال در فضای ابری نیست، عملکرد هوش مصنوعی بهبود می‌یابد.

سامسونگ با معرفی گوشی های گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس، رابط کاربری خود را از تاچ‌ ویز به Samsung Experience تغییر نام داد. حال به نظر می‌رسد رونمایی از پرچمداران جدید با برندی تازه، فراتر از یک تغییر نام ساده بوده و دوره جدیدی برای اسمارت فون های سامسونگ به حساب آید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. دنیا رو متحول میکنه سامسونگ
    سامسونگ یعنی تجربه ی استفاده از تکنولوژی آینده در زمان حال

  2. ایول دمت گرم حال میکنم با فیوچرات