گوشی های چینی مجهز به تشخیص چهره

با این گوشی های چینی مجهز به تشخیص چهره نیازی به آیفون ایکس نخواهید داشت!

در این مقاله به معرفی مهم‌ترین گوشی های چینی مجهز به تشخیص چهره از کمپانی‌هایی نظیر دوج، ویوو، اوپو، وان پلاس و ورنی خواهیم پرداخت که همگی از قیمت مناسبی برخوردارند.

در گذشته وقتی اسم تکنولوژی‌های جدید به میان می‌آمد، نام گوشی های چینی هیچگاه سر زبان‌ها نبود. اما با پیشرفت تکنولوژی کمپانی های گوشی ساز این سرزمین کهن، حالا باید آن‌ها را جزو پیشگامان صنعت موبایل جهان بدانیم. یکی از جدیدترین تکنولوژی های موبایلی، سیستم تشخیص چهره است.

در حالی که هنوز هم بسیاری از پرچمداران بزرگ فاقد این قابلیت هستند، چندین محصول چینی در بازار وجود دارد که می‌توانند با تشخیص چهره‌ شما اقدام به قفل گشایی گوشیتان کنند. جالب اینجاست که برای خرید آن‌ها نیازی نیست مبلغ هنگفتی را بپردازید. ما در این مقاله فهرستی از مهم‌ترین گوشی های چینی مجهز به تشخیص چهره را تهیه کرده‌ایم که در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.

دوج میکس 2

Doogee Mix 2

گوشی های چینی مجهز به تشخیص چهره

ما با گران قیمت‌ترین گزینه‌ی این لیست آغاز می‌کنیم و سپس به سراغ دیگر گزینه‌ها خواهیم رفت. دوج میکس 2 در سپتامبر گذشته معرفی شد و یکی از مقرون به صرفه‌ترین گوشی های کنونی بازار است که می‌تواند از چهره کاربران برای قفل گشایی صفحه گوشی استفاده کند.

دوج میکس 2 از یک طراحی کم حاشیه مدرن، یک نمایشگر بزرگ 5.99 اینچی، رم 6 گیگابایتی و یک باتری عظیم الجثه 4060 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. در زیر می‌توانید ویدیویی از نحوه‌ی کارایی سیستم تشخیص چهره این گوشی را مشاهده کنید.

گوم یو 7

Gome U7

گوشی های چینی مجهز به تشخیص چهره

خرید گوم یو 7 شاید کمی خارج از چین سخت باشد، اما این گوشی هوشمند 217 دلاری، نه تنها به تکنولوژی تشخیص چهره مجهز است، بلکه دو تکنولوژی عنبیه چشم و اثر انگشت را نیز در خود جای داده است تا پکیج کامل امنیتی را در اختیار کاربرانش قرار دهد و به دومین گزینه لیست مهم‌ترین گوشی های چینی مجهز به تشخیص چهره ما تبدیل شود.

گوکل همچنین رابط کاربری این گوشی را همراه با هوش مصنوعی برای اپلیکیشن دوربین جدید و دوربین دوگانه سلفی 13 مگاپیکسلی آپگرید کرده است.

ویوو ایکس 20 و ایکس 20 پلاس

Vivo X20 / X20 Plus

گوشی های چینی مجهز به تشخیص چهره

یکی دیگر از گران‌ترین گوشی های چینی مجهز به تشخیص چهره این لیست، گوشی های ویوو ایکس 20 و ایکس 20 پلاس هستند چندی پس از معرفی آیفون ایکس اپل از آن‌ها پرده برداری شد. درست همانند تمامی اعضای این لیست، این دو گوشی نیز به سیستم تشخیص چهره‌ای که می‌توان آن را بر روی پرچمدار جدید اپل یافت،‌ مجهز هستند.

X20 همچنین از دوربین دوگانه پشتی 12 مگاپیکسلی، رم 4 گیگابایتی و یک باتری 3250 میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است. در آن سمت برادر بزرگ‌تر آن از یک نمایشگر بزرگ‌تر و باتری بزرگ‌تر 3900 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد.

ویوو وی 7 / وی 7 پلاس

Vivo V7 / V7 Plus

گوشی های چینی مجهز به تشخیص چهره

در حالی که گوشی های خانواده V7 ویوو گران‌تر هستند، اما دو گوشی ویوو وی 7 و وی 7 پلاس ارزان‌تر بوده و آسوده‌تر در کشورهای مختلف جهان قابل خریداری هستند.

V7 دارای یک دوربین و یک نمایشگر 5.7 اینچی همراه با باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی است در حالی که مدل بزرگ‌تر V7 Plus از یک نمایشگر 5.99 اینچی با یک باتری بزرگ‌تر 3225 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. هر دو مدل از یک تراشه 8 هسته‌ای کوالکام و رم 4 گیگابایتی نیز برخوردارند.

ورنی ایکس

Vernee X

گوشی های چینی مجهز به تشخیص چهره

ورنی ایکس یکی از گمنام‌ترین گوشی های چینی مجهز به تشخیص چهره است. این گوشی به 4 دوربین، تراشه هلیو P23 مدیاتک،‌ رم 6 گیگابایتی و باتری شگفت انگیز 6200 میلی‌آمپر ساعتی تجهیز شده است.

یوهانس آی 8

Uhans i8

یکی دیگر از گوشی های ارزان قیمتی که می‌توانند قابلیت تشخیص چهره را در اختیار شما قرار دهند، یوهانس آی 8 است.

گوشی جدید شرکت یوهانس همچنین از یک نمایشگر 5.7 اینچی با نسبت ابعاد 18:9، رم 4 یا 6 گیگابایتی و حتی دوربین دوگانه پشتی مجهز به سنسورهای 16 و 3 مگاپیکسلی بهره می‌برد. با تمام این تفاسیر، شما برای خرید این گوشی باید تنها 140 دلار بپردازید.‌ ویدیویی از عملکرد سیستم تشخیص چهره گوشی یوهانس آی 8 را در زیر مشاهده کنید.

یومی دیجی اس 2 پرو

Umidigi S2 Pro

گوشی های چینی مجهز به تشخیص چهره

یومی دیجی اس 2 پرو از طراحی شبیه با اغلب گوشی های مجهز به دوربین دوگانه بازار و یک نمایشگر مدرن با نسبت ابعاد 18:9 بهره می‌برد. این گوشی همچنین به سبک محصولات پرچمدار به رم 6 گیگابایتی،‌حافظه 128 گیگابایتی و دوربین دوگانه پشتی مجهز شده است. یک سنسور 16 مگاپیکسلی نیز بر روی قاب جلویی گوشی نصب شده تا به لطف آن بتوانید با چهره‌ی خود، گوشیتان را قفل گشایی کنید. ویدیویی از عملکرد سیستم تشخیص چهره گوشی یومی دیجی اس 2 پرو را در زیر مشاهده کنید.

وان پلاس 5 تی

OnePlus 5T

گوشی های چینی مجهز به تشخیص چهره
وان پلاس 5 تی، یکی از معروف‌ترین گوشی های چینی مجهز به تشخیص چهره در جهان

وان پلاس 5 تی موفق شده بازخورد بسیار عالی را از منتقدان سراسر جهان کسب کند. این محصول که ادامه دهنده نسل پیشین خود گوشی وان پلاس 5 است، یکی از اولین محصولاتی در بازار بود که تکنولوژی تشخیص چهره را به کاربران خود ارائه می‌کرد. 5T همچنین نخستین گوشی کمپانی وان پلاس است که یک نمایشگر 18:9 را در بر می‌گیرد و اسکنر اثر انگشت آن به روی قاب پشتی رفته است. از دیگر مشخصات این گوشی پرچمدار باید به دوربین دوگانه پشتی،‌ چیپست اسنپدراگون 835 و هر آنچه در سایر گوشی های پرچمدار جهان وجود دارد اشاره کرد.

اوپو ای 83

Oppo A83

گوشی های چینی مجهز به تشخیص چهره

اوپو A83 که در واقع ساعاتی پیش معرفی شد، یکی از جدیدترین گوشی های چینی مجهز به تشخیص چهره است. در اپلیکیشن دوربین این گوشی و به لطف پلتفرم ColorOS هوش مصنوعی تعبیه شده است. از دیگر مشخصات کلیدی ان نیز باید به یک تراشه 2.5 گیگاهرتزی، رم 4 گیگابایتیف حافظه داخلی 32 گیگابایتی و یک باتری 3180 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

این محصولات که در بالا مشاهده کردید، تنها تعدادی از گوشی های چینی مجهز به تشخیص چهره بودند که از ارزش خرید بالایی برخوردارند. قطعا در آینده شاهد عرضه محصولات بیشتری در بازار مجهز به چنین قابلیت امنیتی خواهیم بود.