نمایشگاه CES 2018

نمایشگاه CES 2018 : هرآنچه از سی ای اس امسال و محصولاتش انتظار داریم

نمایشگاه CES 2018 تا چند روز آینده آغاز به کار خواهد کرد. در این مقاله انواع لوازم برقی از کامپیوترهای شخصی گرفته تا موبایل، گجت های پوشیدنی، لوازم گیمینگ و غیره قابل انتظار برای معرفی در سی ای اس 2018 را بررسی خواهیم کرد.

تا چند روز دیگر، لاس وگاس از یک نمایشگاه بسیار بزرگ بین المللی به نام CES میزبانی خواهد کرد. این نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای دنیای تکنولوژی است و در امسال نیز شاهد آن خواهیم بود که صدها کمپانی سازنده جدیدترین محصولاتشان را برای نمایش به نوادا خواهند آورد. بسیاری ادعا می‌کنند راه حلی برای مشکل شما هستند، ما باید دید که در عمل چقدر می‌توانند این دیوایس های الکتریکی جدید در زندگی شما به کار آیند.

اگر بخواهیم برای CES سال گذشته یک تم مشخص کنیم، آن سراسر مربوط به افق‌هایی از آینده تلفن های هوشمند، تبلت ها و تلویزیون ها بود. کمپانی های حوزه فناوری جدیدترین ایده‌های خودشان را از گجت های سنتی تا محصولات مدرن در این نمایشگاه پرده برداری می‌کنند. سی ای اس 2018 نیز میزبان خوبی برای جدیدترین محصولات شرکت‌ها است. ما در اینجا می‌خواهیم نگاهی به هر آنچه از نمایشگاه CES 2018 انتظار داریم بی‌اندازیم. در ادامه با ما همراه شوید.

کامپیوتر شخصی

نمایشگاه CES 2018

رقابت داغ اینتل و اسنپدراگون در نمایشگاه CES 2018

میلیون‌ها لپ تاپ قرار نیست در CES به نمایش درآید، اما شما می‌توانید انتظار داشته باشید جدیدترین لپ تاپ های کمپانی‌ها را در این رویداد جهانی ملاقات کنید. جدیدترین تم لپ تاپ های امسال مربوط به محصولاتی با قدرت معمولی و کارآمدی شگفت انگیز است که می‌توانند به معنای واقعی عمر باتری 1 روزه را در اختیار کاربران بگذارند. در ماه دسامبر، اچ پی و ایسوس از لپ تاپ های ویندوز 10 اس قدرت گرفته از تراشه های شرکت اسنپدراگون خود پرده برداری کردند که حتی می‌توانید آن‌ها را به نسخه کامل ویندوز 10 مایکروسافت نیز ارتقا دهید.

این دیوایس ها همگی از مودم‌های LTE همیشه روشن برخوردارند تا شکاف بین گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها به حداقل ممکن برسد. حال اینتل که احساس می‌کند از کوالکام پیش افتاده است نیز احتمالا حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت و از یک دستگاه مفهومی در نمایشگاه CES 2018 پرده برداری خواهد کرد.

موبایل

نمایشگاه CES 2018

اگر به دنبال آن هستید تا با گوشی های جدید برای خرید در آینده ملاقات کنید، CES آن جایی نیست که به دنبالش خواهید بود. در کنگره جهانی موبایل که تا چند هفته دیگر برگزار می‌شود، جدیدترین گوشی های هوشمند بزرگان بازار به معرض نمایش عموم درخواهند آمد. حتی چندی پیش گفته می‌شود سامسونگ از گلکسی S9 نیز در این رویداد پرده برداری خواهد کرد که خیلی سریع تکذیب شد. اما انتظار می‌رود برخی از گوشی ها مناسب افرادی با بودجه‌های کم خرید در این رویداد معرفی شود که ارائه کننده برخی از ویژگی‌های پرچمداران سال گذشته با قیمتی به مراتب کمتر از آن‌ها هستند.

برند آنر،‌ زیرمجموعه هواوی از محصول جدیدی در نمایشگاه CES 2018 پرده برداری خواهد کرد و شرکت ZTE نیز همین کار را انجام می‌دهد. اما چشم‌ها در انتظار کمپانی ژاپنی سونی است، زیرا آن‌ها همیشه در CES درخشان ظاهر می‌شوند و محصولات خوبی را همراه خود به این رویداد بزرگ جهانی میاورند.

گجت پوشیدنی

نمایشگاه CES 2018

پس از سال فاجعه باری که گذشت، به نظر می‌رسد یک سال آرام برای گجت های پوشیدنی در راه است، زیرا این صنعت موق نشده کاربران گوشی های هوشمند را برای خرید یک ساعت هوشمند در کنار موبایل خود قانع کند. ممکن است دیوایس‌های اندروید ویر را از سوی برندهای پوشاک بیشتری ببینیم،‌ به خصوص این که گروه صنعتی Fossil وظیفه تولید بسیاری از ساعت های هوشمند مختلف را بر عهده دارد. بنابراین اگر به دنبال نوآوری‌های بزرگی در دنیای ساعت‌های هوشمند هستید، احتمالا شما را باید نا امید کنیم.

در عوض، ما می‌توانیم ببینیم که شرکت‌های سازنده گجت های پوشیدنی نسبت به گذشته در دنیای بهداشت و سلامت گسترده‌تر شده‌اند. در حال حاضر دو برند مشترک Withings‌ و Nokia Health از اکوسیستم جامعی (از سنسور خواب گرفته تا مقیاس وزن، ترموستات بیسیم و مسواک هوشمند) برخوردارند. بعید نیست شرکت‌های دیگر نیز در سال 2018 سعی بر حرکتی مشابه داشته باشند و یا گام‌های جدی‌تری را به سمت بازار مراقبت‌های بهداشتی بردارند.

از آنجایی که تقاضای ساعت های هوشمند کاهش یافته است، بسیاری از کمپانی‌ها (نظیر اپل و فیت بیت) به دنبال پروژه‌هایی جدی‌تر هستند. هر دو شرکت در حال بررسی اینکه آیا ردیاب های تناسب اندام قادر به تشخیص بیماری های قلبی هستند یا خیر بوده و ما دیوایس‌های نظارت بر قند خون را نیز می‌توانیم از سوی دیگر سازندگان مشاهده کنیم.

تلویزیون و سرگرمی خانگی

مهم نیست تا چه حد CES افق‌های خودش را گسترش دهد، همیشه یک فضای بزرگ برای تلویزیون هایی از جنس آینده در این رویداد وجود دارد. در این رویداد جدیدترین و بهترین نمایشگرها معرفی خواهند شد که با یکدیگر می‌جنگند تا وارد سالن منزل شما شود. و 2018 به نظر می‌رسد داغ‌ترین مسابقه برای این دسته از محصولات است تا بتوانید ادوارد و جکوب در فیلم Twilight را در آن‌ها مشاهده کنید.

در بخش تلویزیون های OLED دو شرکت ال جی و سونی قصد دارند از محصولات 4K خود که دارای استاندارد دالبی Dolby Vision HDR هستند پرده برداری کنند. سامسونگ نیز تلویزیون های QLED خود که ارائه کننده +HDR10 (یک استاندارد رقیب دالبی ویژن اچ دی آر که به سامسونگ کمک می‌کند هزینه‌ی اضافی برای حق استفاده از آن استاندارد نپردازد) هستند را نیز به این نمایشگاه خواهد آورد.

البته همیشه CES برای کسانی که نمی‌خواهند هزینه‌ی زیادی جهت خرید یک تلویزیون کنند محصولاتی را دارد. کمپانی‌های سازنده تلویزیون های ارزان قیمت نظیر ویزیو، تی سی ال و هایسنس نیز در این نمایشگاه حضور خواهند یافت تا از جدیدترین دستاوردهای خود با قیمتی کمتر از رقبای کره‌ای و ژاپنی پرده برداری کنند. لازم به ذکر نیست که در چند ماه گذشته تلویزیون های فیلیپس و RCA با پشتیبانی از سیستم استریمینگ داخلی Roku معرفی شدند. بنابراین انتظار می‌رود که تعداد بیشتری از نمایشگرها با ارائه کیفیت مناسب و قیمت کم را در نمایشگاه CES 2018 مشاهده کنیم. در این نمایشگاه همچنین برای کسانی که قصد دارند تلویزیون های سبک و جمع و جوری خریداری کنند نیز محصولاتی موجود خواهد بود. سال گشته ال جی از یک تلویزیون با ضخامت بسیار کم 2.6 میلی‌متر پرده برداری کرد که باید بر روی دیوار نصب می‌شد و هیچ پایه‌ای نداشت. ال جی همچنین از یک نمایشگر پرده برداری کرد که اسپیکرهای آن درست در خال خود نمایشگر تعبیه شده بودند و هیچ نیازی به یک ساندبار خارجی نداشت. این ویژگی است که سونی نیز از آن بی‌بهره نبوده است.

اتومبیل

نمایشگاه CES 2018

به طور سنتی خودروها جزو لوازم الکترونیکی مصرفی به حساب نمی‌آیند، اما زمانی که آن‌ها موتورهای الکتریکی را دریافت می‌کنند توجیح پذیر است که شاهد حضور آن‌ها در نمایشگاه CES باشیم. جی هکت مدیرعامل فورد امسال سخنگوی نطق اصلی این بخش نمایشگاه است و شما می‌توانید انتظار داشته باشید بسیاری از شرکت‌های خودروسازی فعال نیز در این نمایشگاه حضور داشته باشند. و بسیاری از موارد هیجان انگیز دیگر نیز وجود دارد که استارتاپ های تکنولوژی، می‌توانند جهان مهندسی خودرو را با آن‌ها تغییر دهند.

ما انتظار داریم شرکت های سازنده از سیستم های رانندگی امن هوشمند، سنسورهای Lidar ارزان‌تر و دستگاه‌های شارژ هوشمند خود در این نمایشگاه پرده برداری کنند. تمامی این‌ها زیرساخت‌های لازم برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی خودران ارزان‌تر، سریع‌تر و بهتر هستند.

ما در این رویداد انتظار ملاقات با اسکوترهای الکتریکی، هاوربردهایی با سیستم خود متعادل کننده و سایر وسایل حمل و نقل هستیم که به شما کمک می‌کنند سریع‌تر در شهر تردد کنید. ما پیش‌تر می‌دانستیم که شرکت OjO با فورد همکاری را در جهت تولید طیف وسیعی از اسکوترهای الکتریکی آغاز کرده است و ما مطئنیم که این نمایشگاه میزبان خوبی برای وسایل حمل نقل مبتنی بر باتری بیشتری خواهد بود. لازم به ذکر نیست که ما در این نمایشگاه با خودروهای مفهومی جدید نیز ملاقات خواهیم کرد تا شرکت‌ها پیشنمایشی از آنچه که در آینده می‌سازند را در معرض دید عموم قرار دهند.

گیمینگ

نمایشگاه CES 2018

سی ای اس در طول سال‌ها میزبان رونمایی از برخی دیوایس‌های گیمینگ بزرگ نظیر ایکس باکس و آکیولس ریفت بوده است، اما این روزها به سختی می‌توان محصولاتی در این حوزه را در CES دید. ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم تعداد زیادی از شرکت های بازی ساز را در این نمایشگاه مشاهده کنیم، در عین حال بسیاری از آن‌ها خودشان را برای E3 آماده می‌کنند، برند دوست داشتنی ریزر به طور معمول در این نمایشگاه قدرتمند ظاهر می‌شود،‌ اما شاید امسال اینچنین نباشد. لازم به ذکر است که آن‌ها به تازگی از گوشی هوشمند مخصوص گیمینگ خود به نام ریزر فون پرده برداری کرده‌اند و احتمالا آن را با خود به نمایشگاه CES 2018 خواهند آورد تا در معرض دید همگان قرار گیرد. گفتنیست که ریزر قصد دارد در لاس وگاس از لوازم جانبی برای تلفن های خود نیز پرده برداری کند تا اکوسیستم محصولاتش را گسترش داده باشد. علاوه بر این دیوایس‌های تحت نام “Project” ریزر را نیز می‌توانیم در این رویداد مشاهده کنیم. در سال‌های اخیر ما لپ تاپ های مجهز به سه نمایشگر و کامپیوترهای ماژولار را مشاهده کرده‌ایم که احتمالا در سی ای اس امسال به تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد.

نمایشگاه CES 2018

بی‌تردید بسیاری از شرکت‌های مرتبط با حوزه گیمینگ نظیر NVIDIA نیز در این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد. از آنجایی که سرمایه گزاریش‌های زیادی در ارتباط با eSports (استادیوم بازی های کامپیوتری) شده است ما انتظار داریم در این نمایشگاه تمرکز ویژه‌ای بر روی این بخش باشد. سال گذشته نام‌های بزرگی از Nickelodeon گرفته تا NBA و فرناندو آلونسو را در پروژه‌های eSports می‌شنیدیم.

شاید واقعیت مجازی هنوز نتواسته باشد در تمامی کاربران سراسر جهان رخنه کرده باشد، اما ما امیدواریم در نمایشگاه CES 2018 پروژه‌های مختلفی را برای دنیای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ببینیم. مایکروسافت که هم اکنون پلتفرم واقعیت ترکیبی خودش را در اختیار شرکت‌های سازنده قرار داده، حال انتظار دارد که شرکای تجاری آن همچون اچ پی، لنوو، سامسونگ، ایسر، ایسوس، دل و غیره از هدست های واقعیت ترکیبی خود در این نمایشگاه پرده برداری کنند. ما همچنین می‌توانیم انتظار حضور دو کمپانی اچ تی سی و آکیولس به عنوان لیدرهای دنیای واقعیت مجازی با نسخه‌های بهبود یافته هدست های واقعیت مجازیشان را نیز داشته باشیم.

خانه هوشمند

نمایشگاه CES 2018

ما در حال حاضر زنگ در و ترموستات‌های هوشمند را در بازار دیده‌ایم، اما نظرتان در مورد دیگر قطعات داخلی منزل چیست که هر یک هوشمند سازی شوند؟ به نظر می‌رسد نمایشگاه CES 2018 بهترین جا برای معرفی این محصولات است و شاید امسال، سالی انقلابی برای لوازم خانگی هوشمند باشد. اینطور به نظر می‌رسد که CES بهترین مکان برای این است که به واسطه محصولات جدید قابل معرفی در آن، خانه خود را با کمترین هزینه هوشمند کنید.

گوگل و آمازون چندین سال تلاش کردند تا دستیاران مجازی خود را توسعه دهند. احتمالا ما در نمایشگاه CES 2018 شاهد معرفی محصولات هوشمند بیشتری خواهیم بود که از یک رابط کاربری مبتنی بر صدای کاربران استفاده می‌کند. ال جی پیش از آغاز سی ای اس از اسپیکر هوشمند ThinQ خود مجهز به دستیار مجازی گوگل پرده برداری کرد و می‌توانیم با آن در این نمایشگاه ملاقات کنیم. آمازون در حال حاضر پلتفرم دسترسی خانگی خودش را در اختیار کمپانی‌ها گذاشته است، پس چرا آن‌ها علاقه‌مند به گسترش شرکای سخت افزاری خود نباشند؟ و از آنجایی که رقابت بین این دو شرکت گوگل و آمازون شدید شده است، انتظار می‌رود گوگل نیز همین لباس را بر تن کرده و درب ورودی را برای توسعه دهندگان بازتر کند. در اینجا صحبت از یخچال‌ها،‌ کابینت‌های متصل و حمام‌های هوشمند است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. منتظر پوشش لحظه ای و مثل همیشه عالی گجت نیوز هستیم

    و امسال فکر کنم پویاترین بخش مانیتورها و تلویزیون ها داشته باشن

  2. منتظر آنر و سونی هستیم

    بخش گیمینگ هم که خلاصه میشه به سخت افزار، انتظارات همه برای E3 2018

  3. خیلی ممنون، منتظر پوشش خوبتون هستیم

    پرچمدار جدید سونی ؟! ؟! ؟!

  4. حوصلم سر رفت پاشین دیگه صب شده
    همینمون مونده msi کنسول بسازه