لامپ هوشمند MyLiFi

لامپ هوشمند MyLiFi اینترنت ایمن را از طریق لامپ‌های LED فراهم می‌کند!

لامپ هوشمند MyLiFi در نمایشگاه CES 2018 معرفی شد. این گجت جدید با بهره‌گیری از فناوری لای فای (Li-Fi)، ارتباطی ایمن و سریع از اینترنت را از طریق لامپ‌های LED ایجاد می‌کند!

MyLiFi لامپی است که یک ارتباط ایمن، وایرلس و بدون امواج رادیویی از اینترنت را از طریق لامپ‌های LED برای دستگاه‌هایی که در نزدیکی آن قرار گرفته‌اند، فراهم می‌کند. این وسیله جدید در واقع یک لامپ رومیزی ساده با استایل صنعتی است که پهنای باند را برای یک دانگل ارسال می‌کند تا کاربران بتوانند با استفاده از گوشی موبایل یا لپ تاپ خود به آن متصل شده و از اینترنت سریع و ایمن استفاده کنند. اطلاعات از طریق لامپ‌های ال ای دی نامرئی و چشمک‌زن، میان لامپ و دانگل انتقال پیدا می‌کنند. در نتیجه، لامپ برای فراهم کردن اتصال نیازی به روشن بودن ندارد.

لای فای یک فناوری جدید است که سرعت بسیار بالاتری نسبت به وای فای را فراهم کرده و تا زمانی که افراد مزاحم در معرض مستقیم لامپ متصل‌شده واقعی قرار نگیرند، غیر قابل هک خواهد بود. لای فای در سال 2010 به حداکثر سرعت 23 مگابیت بر ثانیه دست پیدا کرد که در مقایسه با سرعت 10 مگابیت بر ثانیه‌ای وای فای در آن زمان بسیار بیشتر است. سال 2015 و طی تست‌های انجام‌شده در شهر تالین کشور استونی نیز مهندسان به سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کرده بودند.

لامپ هوشمند MyLiFi

لامپ هوشمند MyLiFi توسط کمپانی فرانسوی اولدکام (Oledcomm) طراحی شده و مدیر ارشد اجرایی این شرکت، Benjamin Azoulay، استفاده‌های متنوعی از این فناوری را پیش‌بینی می‌کند. لای فای می‌تواند در بیمارستان‌ها که نیاز به محیطی خالی از امواج رادیویی و ایمنی بالا برای اطلاعات بیماران دارند، کاربردی باشد. علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای نیز می‌توانند از کاربران اصلی این فناوری باشند چرا که علاوه بر سرعت بالاتر، ارتباطی پایدارتر در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

چراغ لامپ MyLiFi همراه با یک اپلیکیشن عرضه خواهد شد که به آنها اجازه می‌دهد ضمن کنترل لامپ، ارتباط اینترنت را هر زمانی که می‌خواهند قطع کنند. هم‌اکنون پیش‌فروش این چراغ هوشمند با قیمت پایه 700 دلار از طریق Indiegogo آغاز شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. این نوع تکنولوژی مکملی برای وای فای محسوب میشه اما وای فای نیست
    همینجور که توی مقاله ذکر شده فاقد امواج خطراناک رادیویی هست و در جهت توسعه سلامت ابداع و عرضه شده (البته نمیشه با قاطعیت گفت که درسته)
    در رابطه با عدم هک شدن، به دلیل اینکه فاقد امواج رادیویی هستش، نمیتونه از دیوار عبور کنه و همین عامل باعث عدم هک شدن این نوع فناوری میشه
    یعنی اگه شما توی اتاق نصبش کنید دیگه توی پذیرایی قادر به استفاده از این نوع اینترنت نیستید، چون باید در کنار چراغ باشید
    پس برای دسترسی به اینترنت در تمام سطوح ساختمانتون یا باید کلی چراغ نصب کنید یا اینکه یه مودم وای فای هم مستقر کنید

  2. ینی این نور بخوره هرجا نت هست یا مثل مدم شعاعی نت میده؟؟

  3. حوبه ها ولی چراغ خاموش کنیم چی ما همش تو تاریکی پای نت میشینیم