آپدیت اندروید اوریو سونی

آپدیت اندروید اوریو سونی برای اکسپریا ایکس و ایکس کامپکت ارسال شد

ارسال آپدیت اندروید اوریو سونی برای گوشی های اکسپریا ایکس (Sony Xperia X) و اکسپریا ایکس کامپکت (Sony Xperia X Compact) از همین امروز آغاز شده است و کاربران این محصولات باید خود را آماده دریافت اندروید 8 کنند!

برای علاقه‌مندان به گوشی های هوشمند و به خصوص سیستم عامل اندروید هیچ خبری بهتر از دریافت یک نسخه جدید و متفاوت از این سیستم عامل نیست. اندروید اوریو گوگل (Google Android Oreo) یا همان اندروید 8 جدیدترین نسخه منتشر شده از این سیستم عامل است که در جدیدترین محصولات حوزه تلفن های هوشمند قرار می‌گیرد و صاحبان گوشی های قدیمی نیز در انتظار دریافت آپدیت آن هستند.

آپدیت اندروید اوریو سونی نیز از این قاعده مستثنی نیست و حالا با شماره شناسه 34.4.A.0.364 و در نسخه 8 برای دو گوشی سونی اکسپریا X و نسخه کامپکت آن ارسال شده است. علاوه بر این نسخه جدید از سیستم عامل، در رابط کاربری اختصاصی شرکت سونی نیز شاهد بهبود یافتن بخش‌های مختلفی از قبیل دوربین هستیم و امنیت دستگاه‌ها نیز بالاتر از قبل است. کاربران در این آپدیت از جدیدترین بسته امنیتی گوگل نیز برخوردار خواهند شد.

دو قابلیت جدید به بخش دوربین سونی اضافه شده است؛ قابلیت Predictive Capture که به کمک آن دوربین به صورت خودکار پس از مشاهده خنده بر صورت افراد عکس می‌گیرد و همچنین قابلیت Autofocus Burst که در ثبت تصویر از اجسام محرک به کاربران کمک می‌کند. طراحی میانبر اپلیکیشن‌ها در این نسخه تغییر کرده است و کیفیت صدای دستگاه بالاتر از قبل است.

و در نهایت نباید تمرکز اصلی این آپدیت بزرگ سونی را فراموش کنیم؛ اندروید 8 با ده‌ها قابلیت جذاب و جدیدی که با آن همراه شده‌اند. به عنوان مثال امکان پر کردن خودکار فرم‌ها جهت لاگین سریعتر در مرورگر و قابلیت تصویر در تصویر. آپدیت اندروید اوریو سونی تنها برای دو گوشی اکسپریا ایکس و ایکس کامپکت نیست. از جمله دیگر گوشی های دریافت کننده این به‌روزرسانی موارد زیر هستند:

  • اکسپریا XA1 سونی (Xperia XA1)
  • اکسپریا XA1 پلاس / دو سیم کارت (Xperia XA1 Plus)
  • اکسپریا XA1 اولترا / دو سیم کارت (Xperia XA1 Ultra)
  • اکسپریا X دو سیم کارت (Xperia X Dual Sim)

علاوه بر موارد بالا، پروژکتور لمسی سونی با نام اکسپریا تاچ (Xperia Touch) نیز آپدیت اندروید اوریو سونی را دریافت می‌کند. در طرف مقابل سامسونگ هنوز در برنامه ارسال آپدیت اندروید 8 برای پرچمداران خود عقب است. این شرکت کره‌ای به تازگی مرحله آزمایشی این سیستم عامل برای گلکسی اس 8 را به پایان رسانده‌ است.

با اینکه اندروید اوریو گوگل تقریبا یک سال است که عرضه شده است، اکثر دستگاه‌های اندرویدی آن را دریافت نخواهند کرد و طبق برخی گزارشات منتشر شده تنها 0.7 درصد کل گوشی های اندرویدی آن را دریافت می‌کنند. محبوب‌ترین نسخه از سیستم عامل گوگل کماکان اندروید 6 است که تقریبا روی 30 درصد از گوشی های کاربران نصب شده است. شاید بتوان این موضوع را نقطه ضعف اصلی پلتفرم گوگل در مقابل سیستم عامل iOS شرکت اپل در نظر گرفت. جایی که اپل با 4 سال پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری از محصولات خود قطعا رضایت اکثریت کاربران را جلب می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. مگه کسی هم سونی دستش میگیره اصلا

  2. سونی دمش گرمه

    بهتر از هر کمپانی دیگه ای از گوشی هاش پشتیانی می کنه