اسناد پروژه کتاب آبی در مورد یوفوها و موجودات فضایی، ‌در اختیار عموم قرار گرفت

اسناد پروژه کتاب آبی در مورد یوفوها و موجودات فضایی ‌در اختیار عموم قرار گرفت

به تازگی تعدادی از اسناد پروژه کتاب آبی (Project Blue Book)، از تحقیقات رسمی دولت آمریکا در مورد یوفوها و موجودات فضایی که تاکنون در اختیار عموم قرار نگرفته بود، منتشر شد.

بین سال‌های 1952 تا 1969 نیروی هوایی ارتش آمریکا به منظور بررسی تهدید یوفوها (UFO) یا همان اشیا ناشناس پرنده برای امنیت ملی کشور، تحقیقاتی به نام پروژه کتاب آبی (Project Blue Book) را انجام داد و در طول آن سال‌ها مدارک، عکس‌ها، نامه‌ها و اسناد گوناگونی در مورد یوفوها جمع‌آوری شد.

بخشی از این مدارک که تا مدتی در طبقه‌بندی محرمانه قرار داشتند،‌ پس از اتمام تحقیقات توسط یکی از افسران فعال در پروژه کتاب آبی حفظ و نگه‌داری شده بودند و برای مدت‌ها، اثری از آن‌ها نبود و به نظر می‌رسید که گم شده‌اند. با این حال، اخیرا دو محقق به نام‌های راب مرسر (Rob Mercer) و جان گرینوالد (John Greenewald) به صورت اتفاقی این اسناد پروژه کتاب آبی را پیدا کرده و برای راحت‌تر کردن انتشار اطلاعات، مدارک را به صورت دیجیتالی در فضای آنلاین منتشر کردند.

اسناد پروژه کتاب آبی در مورد یوفوها و موجودات فضایی، ‌در اختیار عموم قرار گرفت

این مدارک در جریان یک حراجی خانگی متعلق به یکی از ساکنان شهر فیربورن (Fairborn)‌ ایالات اوهایو آمریکا موردتوجه مرسر و گرنوالد قرار گرفت و از آنجایی که مرکز اصلی هدایت پروژه کتاب آبی هم در یکی از پایگاه‌های هوایی این شهر قرار داشت، محققان اطمینان بیشتری پیدا کردند که فایل‌ها واقعی بوده و مربوط به دوران تحقیقات ارتش آمریکا در مورد یوفوها می‌شوند.

اسناد پروژه کتاب آبی در مورد یوفوها و موجودات فضایی، ‌در اختیار عموم قرار گرفت

عکسی از کارمون مارانو (وسط) در کنار همکاران و رئیس پروژه کتاب آبی

در جریان تحقیقات بیشتر برای اثبات صحت مدارک پیداشده، مرسر هویت افسری به نام کارمون مارانو (Carmon Marano) را کشف کرد که در پروژه کتاب آبی فعالیت داشت و کسی بود که تصمیم گرفت به جای از بین بردن تعدادی از اسناد و فایل‌های مهم تحقیقات، آن‌ها را نگه دارد.

جزئیات اسناد پروژه کتاب آبی و تحقیقات انجام‌شده

همانطور که اشاره شد، نیروی هوایی ارتش آمریکا پس از حادثه معروف رازول (Roswell)، پروژه‌هایی مانند تحقیقات کتاب آبی را به راه انداخت تا محققان با جمع‌آوری اطلاعات و گزارش‌های مختلف از برخورد با اشیا ناشناس پرنده، تهدید یوفوها برای امنیت آمریکا را ارزیابی کنند.

بر اساس ادعاهای مردم محلی، حادثه رازول که در سال 1947 اتفاق افتاد مربوط به سقوط یک بشقاب‌پرنده در منطقه رازول ایالت نیومکزیکو آمریکا بود که پس از آن،‌ تحقیقات گسترده‌ای در مورد یوفوها در ایالات متحده و کشورهای دیگر آغاز شد.

اینطور که به نظر می‌رسد، در سال 1951 نارضایتی‌های زیادی در ارتش آمریکا، در مورد تحقیقات مربوط به یوفوها وجود داشت به همین دلیل، مقامات پروژه کتاب آبی را با تیمی متفاوت و در ادامه تحقیقات ناموفق قبلی شروع کردند. تا پایان این پروژه در سال 1969 هم 12,618 گزارش از برخورد با اشیا ناشناس پرنده جمع‌آوری شد که کارشناسان اکثر آن‌ها را حاصل پدیده‌های طبیعی و یا پرواز هواپیماهای مختلف تجاری و نظامی اعلام کردند.

اسناد پروژه کتاب آبی در مورد یوفوها و موجودات فضایی، ‌در اختیار عموم قرار گرفت

افسران مسئول پروژه در پایان تحقیقات خود اعلام کردند که از این چند هزار گزارش، تعداد کمی جعلی بودند و در کمال تعجب، 701 پرونده که معادل 6 درصد کل گزارش‌های بود، به عنوان مواد غیرقابل‌توجیه مشاهده اشیا ناشناس پرنده در نظر گرفته شدند.

تمامی این گزارش‌های کلی در زمان خود آرشیو شدند و بعد از حذف نام و مشخصات افراد مصاحبه شده و مسئولان،‌ بر اساس قوانین ایالات متحده برای آزادی اطلاعات هم‌اکنون در دسترس عموم قرار دارند.

نتایج نهایی تحقیقات، مصاحبه‌ها و بررسی‌های انجام‌شده، با در نظر گرفتن بخشی از اسناد پروژه کتاب آبی که اخیرا کشف شده‌اند را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • هیچ کدام از موارد مشاهده یوفو بررسی‌شده توسط نیروی هوایی، تهدیدی برای امنیت ملی کشور به حساب نمی‌آمدند.
  • افسران نیروی هوایی هیچ مدرکی را کشف نکردند که نشان دهد 701 پرونده مجهول آرشیوشده در میان گزارش‌ها، نشان‌دهنده وجود اشیا و یا تکنولوژی‌هایی هستند که از سطح علمی دوران پیشرفته‌ترند.
  • هیچ مدرکی از ارتباط مواردی از برخورد با یوفوها که به عنوان «شناخته‌نشده» ثبت ‌شده‌اند، با موجودات فرازمینی، کشف نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

21 دیدگاه

  1. فرا زمینی ها،یوفو ها، و… همه وجود دارن، سیاره نیبورو که هر ۳۶۰۰ سال یک بار ظهور میکنه وجود داره. و موجودات فضایی از هزاران سال پیش به زمین رفت و آمد داشتن. و کوروش کبیر دارای سفینه و استار کیت بوده. سفینه ایی که بین مرز ایران و افغانستان کشف شد و مدارکی دال بر این به دست آمد که این صفینه متعلق به ۵ هزار سال پیش و متعلق به کوروش کبیر هستش و جنگ جهانی هیتلر با دیگران بر سر همین بود که از دست نده و به دست بیاره (منظور مدارک و کشفیات بوده) و منطقه ۵۲ که امریکا کاملا تکذیب میکنه بیش از ۲۰۰ سال پیش به دست موجودات فرازمینی ساخته شده بوده و به دست آمریکا افتاده. و خیییییلی چیزای که حال نوشتنشو ندارم اما اگر کسی بخواد میتونم به رحتی بهش ثابت کنم با مدرک.

  2. ﺑﺎﺯﺟﻮﯾﯽ ﺍﺯ ﺑﯿﮕﺎﻧﻪ ﻓﻀﺎﯾﯽ
    ‍ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﮐﺘﺎﺏ ﺁﺑﯽ
    9 June 1964
    ﻣﺤﺮﻣﺎﻧﻪ …
    ﺛﺒﺖ ﻣﯿﮑﻨﯿﻢ
    + ﺍﺻﻠﯿﺘﺖ؟
    – ﺯﻣﯿﻨﯽ
    + ﺩﯾﺮﻭﺯ ﺑﻪ ﻣﺎ ﮔﻔﺘﯽ ﮐﻪ ﺳﻔﺮ ﮐﺮﺩﯼ ﻭ ﻣﻦ ﮔﻔﺘﻢ ﺳﻔﺮﯼ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﺳﺎﻝ ﻧﻮﺭﯼ
    – ﺑﻠﻪ
    + ﺣﻘﯿﻘﺘﻮ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺑﮕﻮ
    – ﺍﯾﻦ ﺣﻘﯿﻘﺘﻪ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺯﻣﯿﻨﻢ، ﺍﺯ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﺷﻤﺎ . ﺳﻔﺮ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ … ﺳﻔﺮ ﺑﻪ ﻓﻀﺎﺭﻭ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﯿﺎﺭﻩ
    + ﭘﺲ ﯾﻌﻨﯽ ﺗﻮ ﺭﻓﺘﯽ ﻓﻀﺎﯾﯿﺎﺭﻭ ﺁﻭﺭﺩﯼ ﺯﻣﯿﻦ؟
    – ﻧﻪ، ﻣﻦ ﺍﻧﺴﺎﻧﻢ . ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﯾﺎﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﺁﯾﻨﺪﻩ .
    + ﺧﺐ … ﺍﯾﻨﺠﺎ ﭼﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯿﮑﻨﯽ؟
    – ﻣﺮﺍﻗﺒﺖ ﻣﯿﮑﻨﻢ ‏( ﻣﯿﭙﺎﻡ ‏) ﭼﻮﻥ ﻣﺪﺍﺭﮎ ﻭ ﺷﻮﺍﻫﺪ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺭﻓﺘﻦ .
    + ﭼﻄﻮﺭﯼ؟
    – ﺟﻨﮓ ﻫﺴﺘﻪ ﺍﯼ … ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺧﯿﻠﯽ ﮐﻤﯽ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﻮﻧﺪﻥ … ﺍﺟﺪﺍﺩ ﻣﺎ …
    + ﺍﮔﻪ ﻣﺎ ﺑﺨﻮﺍﯾﻢ ﺯﻣﺎﻥ ﺷﻤﺎﺭﻭ ﺗﻐﻠﯿﻆ ﮐﻨﯿﻢ ﭼﯽ .
    – ﺷﻤﺎ ﻧﻤﯿﺘﻮﻧﯿﻦ ﺩﺭﮎ ﮐﻨﯿﻦ …
    + ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﮐﻦ
    – ﻣﻌﻨﯽ ﺯﻧﺪﮔﯽ … ﮐﻞ ﮐﻬﮑﺸﺎﻥ ﻃﺒﯿﻌﺘﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ … ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﺳﺖ
    + ﭘﺲ ﺗﻮ ﻣﻌﻨﯽ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺭﻭ ﻣﯿﺪﻭﻧﯽ؟
    – ﻣﻌﻨﯽ ﻧﻪ، ﻃﺒﯿﻌﺖ ﺯﻧﺪﮔﯽ …
    + ﻓﺮﻗﺶ ﭼﯿﻪ؟

    – ﻣﻌﻨﯽ ﭼﯿﺰﯾﻪ ﮐﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ، ﻃﺒﯿﻌﺖ ﻭﺍﻗﻌﯿﺘﻪ ﯾﻪ ﭼﯿﺰﻩ .
    + ﭘﺲ ﺗﻮ ﻣﯿﺪﻭﻧﯽ ﺟﻬﺎﻥ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﻭﻣﺪﻩ؟
    – ﺑﻠﻪ
    + ﭘﺲ ﺧﺪﺍﺭﻭ ﺩﯾﺪﯼ؟
    – ﻣﺎ ﺩﭼﺎﺭ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺍﯼ ﺧﺮﺍﻓﺎﺗﯽ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﯾﻢ . ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺍﻓﺴﺎﻧﻪ ﻫﺎ
    + ﺧﺐ … ﺑﮕﻮ ﭼﯽ ﻣﯿﺸﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﻣﺎ ﻣﯿﻤﯿﺮﯾﻢ؟
    – ﻣﺮﮒ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺍﻧﺴﺎﻧﻪ . ﻣﺮﮒ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﻩ .
    ﺷﻤﺎﻫﺎ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﯽ ﻫﺴﺘﯿﺪ ﻭ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﯾﺪ . ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻧﺎﻣﯿﺪﻩ ﺍﯾﺪ . ﻣﻦ . ﺗﻮ . ﺍﻭﻥ . ﻫﻤﻪ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﯽ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻫﻢ ﺟﺪﺍ ﺷﺪﯾﻢ .
    + ﺧﺐ ﭘﺲ ﺑﺬﺍﺭ ﻭﺍﺿﺢ ﺑﮕﯿﻢ، ﻣﺮﮔﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﻩ ﻭ ﻣﺎ ﻫﻤﻪ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﺎﺕ ﻫﻢ ﺩﯾﮕﻪ ﺍﯾﻢ
    – ﺑﻠﻪ
    + ﺧﺐ … ﭘﺲ ﺍﯾﻦ ﺟﻬﺎﻥ ﭼﻄﻮﺭﯼ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﻭﻣﺪﻩ ﻭ ﭼﻄﻮﺭﯼ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ؟
    – ﮐﻠﯽ ﮐﻬﮑﺸﺎﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﻩ ﻭ ﺟﺰﺋﯿﺎﺕ ﻫﻤﻪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻓﺮﻕ ﺩﺍﺭﻩ . ﻫﻤﺸﻮﻥ ﻗﺎﺑﻞ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﻧﯿﺴﺘﻦ … ﺍﻭﻥ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺩﺭﮎ ﮐﺮﺩﯾﻦ . ﻣﺎ ﺗﻮ ﯾﻪ ﮐﻬﮑﺸﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺭﻭ ﺳﺎﭘﻮﺭﺕ ﻣﯿﮑﻨﻪ ‏( ﻗﺎﺑﻞ ﺯﻧﺪﮔﯿﻪ ‏) ﻫﻤﺶ ﻫﻤﯿﻦ …
    + ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺑﺪﻩ … ﺧﺐ … ﭼﺮﺍ ﻣﺎ ﺧﻮﺩﻣﻮﻧﻮ ﺑﺎ ﺟﻨﮓ ﻫﺴﺘﻪ ﺍﯼ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﮐﺮﺩﯾﻢ؟
    – ﺍﺻﻮﻝ ﻋﻘﺎﯾﺪﺗﻮﻥ …
    + ﻣﯿﺸﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺗﻮﺿﯿﺢ ﺑﺪﯼ؟
    – ﺍﺻﻮﻝ ﻋﻘﺎﯾﺪ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﻭ ﺩﯾﻨﯽ … ﺍﯾﻦ ﺭﯾﺸﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﺧﺘﻼﻓﺎﺕ ﺷﻤﺎﺳﺖ . ﺗﻮﯼ ﻗﺮﻥ ﺑﻌﺪﯾﺘﻮﻥ ﺟﻨﮓ ﻫﺎﯾﯽ ﺭﺥ ﻣﯿﺪﻩ ﮐﻪ ﻫﻤﺶ ﺯﯾﺮ ﺳﻠﻄﻪ ﺍﺻﻮﻝ ﻋﻘﺎﯾﺪﻩ .
    + ﺑﻠﻪ … ﺁﺧﺮﯾﻦ ﭼﯿﺰ … ﺭﺍﺟﻊ ﺑﻪ ﻧﺎﻣﯿﺮﺍ ﺑﻮﺩﻥ ﭼﯽ؟
    – ﺷﻔﻘﺖ … ﻣﺪﺍﺭﮎ …
    + ﺑﻠﻪ … ﻣﯿﺒﯿﻨﻢ …
    – ‏( ﻏﯿﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺸﺨﯿﺺ ‏)
    – ‏( ﻏﯿﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺸﺨﯿﺺ ‏)
    # ﭘﺮﻭﮊﻩ _ ﮐﺘﺎﺏ _ ﺁﺑﯽ
    ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﻣﺘﻦ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﺘﻦ ﻫﺎﯼ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﮐﺘﺎﺏ ﺁﺑﯽ ﻣﻦ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﯾﺎ ﺗﮑﺬﯾﺐ ﻧﻤﯿﮑﻨﻢ

    • سلام
      من نمیتونم زیاد توضیح بدم چوم شاید فکر کنید مم دیوانه ان ولی اگه اونها از اینده اومدن انسان هستند چه لزومی داره که انسانهای قرن حاضر رو بگیرند و ازمایشات ژنتیک انجام بدهند؟ فقط درمورد چیزهایی که میخوانید فکر کنید
      ارادتمند همه شما هستیم

  3. یک روز فرا میرسه که انسان میبینه جمعیت بشردر کره زمین یکی از کوچکترین اجتماعات انسانی در کهکشان خودی بوده این رو به یقین میگم که بیشتر از 300 هزار نوع متفاوت از تمدن هوشمند در کهکشان راه شیری وجود دارند وبیشتر از 50 گونه از انها از دیر باز به زمین رفت و امد دارند و کره زمین در کنترل انهاست و فاش نکردن وجود اونها توافقی بین رهبران ما با اونها بوده و هست به نظر بنده علت فاش نکردن چنین واقعیتی دو دلیل داره یکی سوخت های فسیلی و فاش شدن نوع دیگری از انرژی بی پایان که سوخت های فسیلی را بی مصرف و اقتصاد دنیا را با فروپاشی مواجه میکند و دیگر اعتقادات دینی و عدم امادگی ملت ها و مواجهه با چنین واقعیتی

  4. من فکر میکنم بشریت به اخرین درجه از علم رسیده بقیه اش همه تقلیدکاری است ما باید عصر جدیدی را شروع کنیم و به تکنولوژی بشقاب پرندها دست پیدا کنیم اما من فکر میکنم ابر قدرت ها مانع ان خواهند شد که بشریت به این تکنولوژی ها دست پیدا کند

  5. جالبه! هر چی زمان می گذشته، یوفوهای آدم فضایی ها هم پیشرفته تر می شدند 🙂

  6. مسأله موجودات ناشناخته یه موضوع توهم توسط برخی می باشد که بصورت خود خواسته دنبال موارد مجازی می گردند. مثل جادو کردن ، زنده کردن مردگان یا عمر جاوید دادن . آمریکا هم از این فرصت استفاده کرده جهت سرگرم کردن و فروش بیش‌تر فیلمهای هالیوودی .

  7. شرو وره البته بلو یعنی ابی و مظهره جن هستش

  8. جالبترین مطالب مربوط به یوفوهارو توی گجت خوندم تا حالا عالی

  9. عجیبه ولی به نظرم چیز قابل توجهی نبود

  10. به نظر من بیگانگان یا موجودات فضایی وجود دارن اما با چیزی که میشناسیم کمی مغایر و این شکلی که توی ذهن ماست در واقع اون چیزی هست که آمریکای دهه 50 دوست داشته ما تصور کنیم

  11. بریم برای خواندن! سپاس

    عاااشق این مطالبم

  12. مثلا الان چیش فاش شد

  13. من که میگم هنوزم کامل فاشش نکردن

  14. مثلا چزا نذاشتن اون موقع دراختیار عموم باشه