ثروتمندترین افراد جهان

لیست جدید ثروتمندترین افراد جهان در سال 2018 منتشر شد

فوربز (Forbes) با جمع‌آوری اطلاعات بیش از 2 هزار میلیاردر در سراسر جهان، ثروتمندترین افراد جهان در سال 2018 را معرفی کرده است که بر اساس آن، جف بزوس (Jeff Bezos)، موسس آمازون، در صدر این فهرست قرار دارد.

بر اساس گزارشی که فوربز پس از جمع‌آوری اطلاعات 2028 میلیاردر از 72 کشور جهان منتشر کرده، ثروت مجموع میلیاردهای دنیا به 9.1 تریلیون دلار رسیده که نسبت به زمان مشابه در سال قبل 18 درصد افزایش پیدا کرده است. 259 نفر در فهرست امسال به جمع میلیاردها اضافه شده‌اند که این افراد، ثروت خود را از راه‌های مختلفی مانند اسباب بازی، خودروهای برقی یا حتی لباس عروس به دست آورده‌اند.

میانگین ثروت ثروتمندترین افراد جهان معادل 4.1 میلیارد دلار برآورد شده و ایالات متحده آمریکا داشتن 585 نماینده، بیشترین سهم را در این فهرست دارد. پس از آمریکا، چین با 373 میلیاردر در رده دوم قرار گرفته است. در فهرست جدید ثروتمندترین افراد جهان در سال 2018، نکات جالبی به چشم می‌خورد که در ادامه، علاوه بر معرفی 10 نفر اول این لیست، به این نکات قابل توجه نیز اشاره خواهیم کرد:

ثروتمندترین افراد جهان در سال 2018

1. جف بزوس (Jeff Bezos)

جف بزوس، موسس و مدیر شرکت آمازون، اولین فردی است که با ثروت بیش از 100 میلیارد دلار در رده اول ثروتمندترین افراد جهان در فهرست فوربز قرار می‌گیرد. وی اکنون 112 میلیارد دلار ثروت دارد و 16 درصد از سهام شرکت آمازون را در اختیار گرفته است. وی این شرکت را در سال 1994 و در گاراژ خانه‌اش تاسیس کرده بود. بزوس همچنین مالک شرکت بلو اوریجین است و تلاش می‌کند تا راه‌هایی را برای اعزام انسان‌ها به فضا پیدا کند. وی در سال 2013 نیز واشنگتن پست را به مبلغ 250 میلیون دلار خرید.

ثروتمندترین افراد جهان

2. بیل گیتس (Bill Gates)

بیل گیتس، مرد اول مایکروسافت، اکنون بیشتر سهام این شرکت را فروخته و تنها حدود 1 درصد از سهام مایکروسافت را در اختیار دارد. او اکنون 90 میلیارد دلار ثروت دارد و ثروت خود را در سهام‌های مختلف و سایر دارایی‌ها سرمایه‌گذاری کرده است. بیل گیتس به همراه همسرش ملیندا، بنیاد بیل و ملیندا گیتس را به عنوان بزرگترین بنیاد خیریه جهان در زمینه بهبود بهداشت جهانی و نجات جان انسان‌ها اداره می‌کند.

ثروتمندترین افراد جهان

3. وارن بافت (Warren Buffett)

بافت یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران تاریخ به شمار می‌رود. وی اکنون صاحب هلدینگ با 60 شرکت است و در حال حاضر 84 میلیارد دلار ثروت دارد. وارن بافت اولین سهام خود را در یازده سالگی خرید و در 13 سالگی اظهارنامه مالیاتی‌اش را تکمیل کرد. او متعهد شده که 99 درصد ثروت خود را به خیریه‌ها اهدا کند و تا به امروز نیز حدود 32 میلیارد دلار از سرمایه‌اش را وقف امور خیریه کرده است.

ثروتمندترین افراد جهان

4. برنارد آرنو (Bernard Arnault)

آرنو مالک امپراطوی عظیمی متشکل از 70 برند مشهور مانند لویی ویتون و سفورا است. ثروت وی در طی یک سال با افزایش 30.5 میلیارد دلاری مواجه شد و حالا این مرد فرانسوی با ثروت 72 میلیارد دلاری به رده چهارم ثروتمندترین افراد جهان رسیده است. همچنین برنارد آرنو برای اولین بار از سال 2012، موفق شد لقب ثروتمندترین مرد اروپا را از آن خود کند.

ثروتمندترین افراد جهان

5. مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)

زاکربرگ در 19 سالگی، یعنی در سال 2004 میلادی فیس بوک را تاسیس کرد. با وجود کاهش ارزش سهام فیس بوک در مدت اخیر، ثروت وی به 71 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده، ولی او همچنان یکی از ثروتمندترین افراد جهان است. مارک زاکربرگ و همسرش متعهد شده‌اند که تا پایان حیات خود 99 درصد از سهام فیس بوک را واگذار کنند.

ثروتمندترین افراد جهان

6. آمانسیو اورتگا (Amancio Ortega)

آمانسیو اورتگا بیشتر با برند زارا (ZARA) که در سال 1975 به همراه همسرش تاسیس کرد شناخته می‌شود و اکنون با 70 میلیارد دلار ثروت، یکی از پولدارترین مردان اروپاست. وی 60 درصد از سهام هلدینگ ایندیتکس با حدود 7500 لباس‌فروشی در سراسر جهان و برندهایی چون ماسیمو دوتی و پول اند بیر را در اختیار دارد. اورتگا همچنین در بخش املاک شهرهای بزرگ دنیا مانند مادرید، بارسلونا، شیکاگو، میامی، نیویورک و لندن نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

ثروتمندترین افراد جهان

7. کارلوس اسلیم هلو (Carlos Slim Helu)

وی ثروتمندترین فرد مکزیک است و به همراه خانواده‌اش، بزرگترین اپراتور موبایل در منطقه آمریکای جنوبی را در اختیار دارد. کارلوس اسلیم هلو 17 درصد از سهام نیویوک تایمز را نیز خریده و اکنون با ثروت 67.1 میلیارد دلار به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان شناخته می‌شود.

ثروتمندترین افراد جهان

8. چارلز کوخ (Charles Koch)

چارلز کوخ، رئیس و مدیرعامل شرکت صنایع کوخ به عنوان دومین شرکت بزرگ خصوصی آمریکا است. این شرکت خوشه‌ای از سال 1967 تاکنون از محل عواید کسب و کار، خطوط انتقال نفت، مواد شیمیایی و مواردی از این دست، حدود 100 میلیارد دلار در سال درآمد دارد. چارلز کوخ مالک 42 درصد سهام این شرکت است و اکنون 60 میلیارد دلار ثروت دارد. وی همچنین موسس بنیاد مشهور هریتیج است.

ثروتمندترین افراد جهان

9. دیوید کوخ (David Koch)

دیوید کوخ، برادر چارلز و یکی از سهامداران بزرگ شرکت صنایع کوخ است. او که اکنون در نیویوک زندگی می‌کند، به همراه برادرش با 60 میلیارد دلار ثروت به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان شناخته می‌شود.

ثروتمندترین افراد جهان

10. لری الیسون (Larry Ellison)

الیسون در سال 1977 شرکت اوراکل را تاسیس کرد تا به نیاز روزافزودن مدیریت پایگاه‌های داده ارتباط با مشتری پاسخ دهد و اکنون پس از گذشت حدود 41 سال از تاسیس این شرکت، ثروت او به 58.5 میلیارد دلار رسیده است.

ثروتمندترین افراد جهان

الیس والتون، دختر سام والتون (بنیان‌گذار فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت) با ثروت 46 میلیارد دلار به عنوان ثروتمندترین زن جهان و شانزدهمین فرد ثروتمند دنیا معرفی شده است. الیس والتون علاقه زیادی به جواهرات دارد و در سال 2011 نیز موزه کریستال بریج را در زادگاه خود یعنی ایالت آرکانزاس تاسیس کرد. مجموعه هنری شخصی وی حدود صدها میلیارد دلار می‌ارزد.

ما هواتنگ، رئیس هلدینگ اینترنتی تنسنت و مالک اپلیکیشن وی چت با حدود 1 میلیارد کاربر در جهان، با ثروت 45.3 میلیارد دلار بالاتر از جک ما، مالک شرکت علی بابا، به عنوان ثروتمندترین فرد چین و آسیا و هفدهمین فرد ثروتمند دنیا شناخته می‌شود.

فرانسوا بتنکورت نیز ثروتمندترین زن اروپاست. او به همراه خانواده‌اش 33 درصد سهام شرکت لو قئال (فعال در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی) را در اختیار دارد و رئیس هیات مدیره این کمپانی است. بتنکورت اکنون با 42.2 میلیارد دلار ثروت، هجدهمین فرد ثروتمند جهان به شمار می‌رود. وی همچنین سه کتاب نوشته که یکی از آن‌ها به الهه‌های یونان باستان مربوط می‌شود.