شیائومی می 7

شیائومی می 7 ؛ شایعات، مشخصات، تصاویر و هرآنچه از پرچمدار آینده شیائومی می‌دانیم

شیائومی می 7 (Xiaomi Mi 7) نام پرچمدار سال 2018 شرکت شیائومی است. در این مقاله به جمع‌بندی تمامی شایعات، مشخصات فنی، تصاویر و هرچیزی که از این گوشی به بیرون درز پیدا کرده خواهیم پرداخت.

شیائومی می 7 یکی از مورد انتظارترین گوشی های پرچمدار سال 2018 بازار است. شایعاتی که شنیده می‌شود ادعا می‌کنند، کمپانی شیائومی این گوشی را تا پایان نیمه‌ی نخست سال جاری میلادی معرفی خواهد کرد. این احتمال وجود دارد که شیائومی بین ماه‌های اردیبهشت و خرداد از این گوشی پرده برداری کند. وقتی که این گوشی از راه رسید، ما شاهد رقابت جذابش با هواوی آنر 10 تازه معرفی شده و وان پلاس 6 معرفی نشده خواهیم بود.

اما برای آشنایی هر چه بیشتر شما با گوشی شیائومی می 7 ، در این مقاله قصد داریم به شایعات، مشخصات فنی، قابلیت ها و تصاویر به انتشار رسیده از گوشی پرچمدار سال 2018 شیائومی بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

شیائومی می 7 – Xiaomi Mi 7

نمایشگر اولد ناچ و تشخیص چهره سه بعدی

اطلاعات زیادی از اسناد فریمور گوشی شیائومی می 7 به بیرون درز پیدا کرده است که گفته می‌شود کدنام آن Dipper‌ خواهد بود. این اسناد فریمور نشان می‌دهد پرچمدار سال 2018 شیائومی از یک نمایشگر اولد ناچ چیزی مشابه آیفون ایکس اپل برخوردار است. عکس‌های به بیرون درز پیدا کرده از این گوشی نیز طراحی ناچ استایل پنل جلویی را به وضوح نشان می‌دهد.  اینطور به نظر می‌رسد که نمایشگر اولد شیائومی Mi 7 از قابلیت Always-On یا صفحه همیشه روشن نیز برخوردار است.

شیائومی می 7

اندازه‌ی دقیق این نمایشگر هنوز مشخص نیست، اما برخی شایعات ادعا می‌کنند که آن می‌تواند 6 اینچی باشد. برخی شایعات دیگر نیز وجود دارد که ادعا می‌کند مدل اصلی می 7 به یک نمایشگر 5.7 اینچی اولد و مدل بزرگ‌تر پلاس آن به یک نمایشگر 6.01 اینچی اولد مجهز خواهند بود.

قسمت بریده شده‌ی نمایشگر یا همان ناچ، میزبان یک دوربین مادون قرمز خواهد بود که قابلیت تشخیص چهره سه بعدی را به گوشی شیائومی Mi 7 می‌بخشد. در واقع همین سنسور تشخیص چهره نیز باعث تاخیر در عرضه‌ی گوشی جدید شیائومی شده است. شیائومی در حال دست و پنجه نرم کردن با تکنولوژی پشت این سنسور است.

چیپست، رم و باتری

اسنپدراگون 845 قدرتبخش شیائومی می 7 خواهد بود. این تراشه به نظر می‌رسد با یک رم 6 گیگابایتی همراه باشد و دو مدل با حافظه‌های داخلی 64 و 128 گیگابایتی از آن عرضه شود. گوشی ساز چینی،‌ برای نخستین بار شارژ‌ بیسیم را با گوشی پرچمدار شیائومی می میکس 2 اس خود که به تازگی از آن رونمایی شده، معرفی کرد. از این رو، انتظار می‌رود باتری 3350 میلی‌آمپر ساعتی شیائومی Mi 7 را بتوانید با استفاده از پدهای شارژ بیسیم Qi نیز شارژ کنید.

برای علاقه‌مندان به عکاسی نیز خبر خوب این که دوربین دوگانه شامل دو سنسور 16 مگاپیکسلی بر روی قاب پشتی گوشی تعبیه شده است.

مدل پلاس شیائمی می 7

گزارش شده است که شیائومی قصد دارد علاوه بر مدل اصلی پرچمدار جدید خود، از مدل پلاس آن با کدنام Ursa نیز پرده برداری کند. اسناد لو رفته از فریمور این گوشی نشان می‌دهد که مشخصات فنی هر دو مدل مشابه یکدیگر است. نام این مدل شیائومی می 7 پلاس خواهد بود که به یک اسکنر اثر انگشت زیر صفحه تجهیز می‌شود. پیشتر مدیرعامل شیائومی، Lei Jun نیز تایید کرده بود که پرچمدار آینده آن‌ها از یک اسکنر اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر بهره‌مند خواهد بود.

شیائومی می 7

این گوشی از تراشه اسنپدراگون 845، نمایشگر اولد، دوربین دوگانه با زوم اپتیکال و یک باتری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد.

زمان معرفی شیائومی می 7

یک پوستر منتشر شده در روز گذشته نشان می‌دهد گوشی پرچمدار جدید شیائومی 23 می (2 خرداد ماه) معرفی خواهد شد. البته کیفیت این پوستر تبلیغاتی کمی بحث برانگیز است، پس نمی‌توانیم قاطعانه جزئیات به نمایش درآمده بر روی آن را تایید کنیم.

شیائومی می 7

عرضه‌ی با تاخیر Mi 7 می‌تواند حساسیت ایجاد کند. شیائومی نمی‌خواهد عرضه‌ی می 7 در فروش گوشی می میکس 2 اس آن‌ها خلالی ایجاد کند. جدا از این که دو گوشی مذکور در سگمنت متفاوتی قرار می‌گیرند، ‌آن‌ها گوشی پرچمداری با مشخصات نسبتا یکسان هستند. بنابراین عرضه‌ی می 7 یک ماه پس از می میکس 2 اس نمی‌تواند کاری عقلانی باشد.

اما تجربه نشان داده است که شیائومی معمولا سیاست متفاونی را برای رونمایی از محصولاتش در پیش می‌گیرد. به طور مثال همین چند روز پیش بود که آن‌ها گوشی شیائومی می 6 ایکس را تنها چند ماه پس از عرضه‌ی گوشی ردمی نوت 5 هم رده‌ی آن در خاک چین معرفی کردند.

در هر صورت، زمان معرفی Mi 7‌ نزدیک است. شیائومی می 6 کنونی در حال حاضر تنها در یک نسخه‌ی مجهز به حافظه 64 + رم 4 گیگابایتی عرضه می‌شود. فروش سایر نسخه‌های آن در سایت خود شیائومی متوقف شده است که نشان می‌دهد، پرچمدار جدیدی در راه است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این الان شایعه بود یا واقعی بود؟؟