مقایسه هواوی آنر 7 ایکس

مقایسه هواوی آنر 7 ایکس و هواوی میت اس ای

هواوی آنر 7X و هواوی میت SE دو گوشی میان‌ رده، خوش قیمت و شبیه به هم هستند. در این مطلب قصد داریم با مقایسه هواوی آنر 7 ایکس و میت اس ای به تفاوت‌های میان آن‌ها پی برده و بین هواوی آنر 7 ایکس و میت اس ای، گوشی مناسب خود را پیدا کنیم.

هواوی در سال 2017 چندین گوشی میان‌رده معرفی کرد که متاسفانه اغلب آن‌ها حداقل از نظر ظاهری شباهت زیادی با یکدیگر داشتند. هواوی آنر 7 ایکس و هواوی میت اس ای دو مورد از بهترین میان‌ رده‌های اخیر این شرکت بوده به لطف داشتن قیمت مناسب، گزینه خرید مناسبی هستند. با مقایسه هواوی آنر 7 ایکس و میت اس ای به تفاوت‌های آن‌ها پی خواهیم برد.

هواوی این روزها وضعیت خوبی در مقایسه با روزهای داشتن مجوز فروش در آمریکا ندارد. به خاطر تحریم‌های آمریکا علیه چین، اپراتور AT&T فروش محصولات آن را متوقف کرد. مدتی بعد نوبت به فروشگاه بزرگ بست بای رسید تا اقدام مشابهی علیه هواوی انجام بدهد. اما به نظر این حرکت بیشتر به ضرر کاربران آمریکایی تمام می‌شود، چرا که از خرید یکی از گوشی های هوشمند اقتصادی جدید این شرکت یعنی میت اس ای با قیمت 250 دلار محروم شده‌اند! این گوشی دارای نمایشگر مجهز به نسبت ابعاد تصویر 18:9 و دوربین دوگانه است.

مقایسه هواوی آنر 7 ایکس و میت اس ای

این مدل ما را به یاد یکی از برترین گوشی های اقتصادی برند زیرشاخه هواوی یعنی آنر 7 ایکس می‌اندازد که با قیمت حدود 200 دلار، مجددا یک دوربین دوگانه و نمایشگر بزرگ دارای نسبت ابعاد تصویر 18:9 را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما تفاوت میان این دو گوشی چیست و چرا باید خرید یکی از آن‌ها را به دیگری ترجیح بدهیم؟

هواوی آنر 7  (Huawei Honor 7X)

مقایسه هواوی آنر 7 ایکس

برای هواوی آنر 7 ایکس که عرضه آن به حدود چهار ماه پیش برمی‌گردد، هنوز از نظر قیمت، رقیب درخوری پیدا نشده است. این گوشی با وجود داشتن قیمت 200 دلار، دارای یک بدنه آلومینیومی، دوربین دوگانه و حسگر اثر انگشت است. برخلاف بسیاری از دستگاه‌های اقتصادی، نمایشگر آن کوچک نبوده و به یک صفحه نمایش 5.9 اینچی مجهز شده است. همانند پرچمداران، نسبت ابعاد تصویر آن 18:9 در نظر گرفته شده که سبب دراز و کشیده به نظر رسیدن دستگاه در مقایسه با گوشی های عادی می‌شود. رزولوشن این نمایشگر فول اچ‌دی (پلاس) است!

گوشی از بهترین تراشه میان‌رده ساخت دست خود هواوی یعنی کایرین 659 قدرت گرفته که هم‌ارز تراشه کوالکام اسنپدراگون 630 محسوب می‌شود. وجود 3 گیگابایت حافظه رم در کنار این چیپست، خیال کاربر را از بابت انجام کارهای روزمره و حتی انجام بازی‌های گرافیکی با کیفیت متوسط راحت می‌کند. ظرفیت داخلی 32 گیگابایت است که می‌توان آن را به وسیله کارت حافظه جانبی افزایش داد. البته در برخی بازارها، نسخه دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت ظرفیت داخلی آن نیز به فروش می‌رسد که دارای قیمت به مراتب بیشتری است.

هواوی آنر 7 ایکس

با مقایسه هواوی آنر 7 ایکس و بسیاری از میان‌رده‌ها (در زمان عرضه گوشی)، به برتری آن از نظر نرم افزاری پی خواهیم برد، چرا که به صورت پیش‌فرض به سیستم عامل EMUI 5.1 که بر اساس اندروید 7.0 نوقا توسعه یافته مجهز شده بود. خوشبختانه چندی پیش‌ آپدیت EMUI 8.0 نیز برای آن منتشر شد، سیستم عاملی که بر اساس اندروید 8.0 اوریو توسعه پیدا کرده و دارای قابلیت‌های بسیار جدیدی است. با توجه به پشتیبانی سیستم عامل جدید از Project Treble انتظار می‌رود در آینده نزدیک، به‌روزرسانی‌های نرم افزاری بیشتری برای آنر 7 ایکس در بازه‌های زمانی کوتاه منتشر شود.

در بخش دوربین، با یک سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی و یک سنسور 2 مگاپیکسلی کمکی رو به رو هستیم که برای اعمالی همچون اندازه‌گیری عمق میدان به منظور عکاسی پرتره و دیگر افکت‌ها کاربرد دارد. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی بوده و کل دستگاه از یک باتری 3340 میلی‌آمپر ساعتی قدرت می‌گیرد.

هواوی میت اس ای (Huawei Mate SE)

Huawei Mate SE

یکی از جالب‌ترین نکات درباره هواوی میت اس ای به عنوان میان‌رده تازه وارد این شرکت، شباهت زیاد آن از نظر ظاهری با آنر 7X است. مقایسه هواوی آنر 7 ایکس و میت اس ای نشان داد تنها تفاوت‌های آن‌ها، عدم وجود برند آنر بر روی گوشی جدید و قرار گرفتن هر دو سنسور ماژول دوربین بر روی یک قسمت درون آن است، برخلاف آنر 7 ایکس که سنسورهای دوربین به صورت جداگانه کنار یکدیگر قرار دارند.

مقایسه هواوی آنر 7 ایکس و میت SE همچنین نشان داد تفاوتی در نمایشگرهای آن‌ها وجود نداشته و حسگر اثر انگشت نیز دقیقا در نیمه بالایی پنل پشتی قرار گرفته است. متاسفانه در هر دو مدل خبری از یو اس بی نسخه C نبوده و درگاه شارژ و انتقال اطلاعات، همچنان میکرو یو اس بی استاندارد است.

هواوی میت اس ای

یکی از تفاوت‌های مهم دو گوشی، افزایش حافظه در میت اس ای است، به طوری که دارای 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی است. سایر ویژگی‌های سخت افزاری یکسان باقی مانده‌اند. به عنوان نمونه می‌توان به دوربین دارای سنسورهای 16 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی، تراشه کایرین 659 و باتری 3340 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

در حالت عادی، با مقایسه هواوی آنر 7 ایکس (نسخه دارای رم کمتر) و میت اس ای تفاوتی از نظر عملکرد و سرعت دستگاه مشاهده نخواهید کرد، مگر این که تعداد بسیار زیادی اپلیکیشن را به صورت همزمان با هم اجرا کنید. متاسفانه سیستم عامل گوشی جدید در حال حاضر EMUL 5.1 مبتنی بر اندروید 7.0 نوقا است، اما هواوی وعده داده آپدیت سیستم عامل جدید را همچون آنر 7 ایکس برای این مدل نیز منتشر خواهد کرد.

برای کاربرانی که قادر به یافتن نسخه مجهز به 3 گیگابایت رم آنر 7X هستند، این گوشی از نظر اقتصادی به صرفه‌تر خواهد بود، چرا که تراشه، دوربین، صفحه نمایش و حتی باتری آن در مقایسه با میت SE تفاوتی ندارد. از طرفی دیگر به محض خرید گوشی، آپدیت سیستم عامل جدید مبتنی بر اندروید 8 را دریافت خواهید کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. بعد از مدتی تحقیق ۷ایکس خریدم. ۳ ماهه دارمش و راضی هستم. سامسونگ داغ میکنه.!!

  2. آنر 7x نسبت به قیمتش عالیه. خیلی خوشگل هم هست

  3. اخه این دوتا گوشی بدرد نخور رو کسی مگه میخره که مقایسه هم بشن

  4. یبار دوتا چینی خوردن به هم شکستن

  5. آنر هفت یه چیز دیگه س