درآمد شرکت اپل

افزایش درآمد شرکت اپل آن را به تریلیون دلاری شدن یک قدم نزدیک‌تر کرد

درآمد شرکت اپل طی سه ماهه اول سال 2018 میلادی، 3.1 درصد در بخش موبایل در مقایسه با همین زمان در سال گذشته افزایش پیدا کرده است. آیا اپل می‌تواند پیش از آمازون، نخستین کمپانی یک تریلیون دلاری باشد؟

درآمد شرکت اپل در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت. همراه با این موضوع، تیم کوک نیز می‌گوید گوشی آیفون 10 بیشترین فروش را در میان گوشی های آیفون داشته است. هرچند، به نظر می‌رسد صنعت موبایل به تنهایی سبب تبدیل اپل به نخستین کمپانی تریلیون دلاری نخواهد شد.

با سرمایه بازار 943.4 میلیارد دلار تا پایان هفته گذشته، اپل تنها 6 درصد تا تبدیل شدن به نخستین کمپانی عمومی یک تریلیون دلاری فاصله دارد. اگرچه بسیاری تصور می‌کردند آمازون پیش از اپل به این عنوان دست پیدا خواهد کرد، اما سهام این شرکت باید 29 درصد افزایش پیدا کند. اما به لطف دو اتفاق مهم، ارزش سهام اپل از ابتدای ماه جاری به شکلی قابل توجه افزایش پیدا کرده است.

همراه با ارائه گزارش مالی اپل در تاریخ 1 می (11 اردیبهشت) بود که تیم کوک با اشاره به موفقیت‌ها در فروش آیفون 10، سرانجام تسلی‌بخش سرمایه‌گذاران شد. به گفته این مدیر ارشد، آیفون ایکس از زمان عرضه در ماه نوامبر، پرفروش‌ترین گوشی آیفون بوده است. به دنبال این خبر، گزارش‌های مختلفی منتشر شد که نشان می‌داد هولدینگ وارن بافت، بخشی از سهام اپل به ارزش 75 میلیون دلار را طی سه ماهه نخست سال خریداری کرده است.

درآمد شرکت اپل

بافت به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان، معمولا از فناوری دوری می‌کند. ولی با حضور در این زمینه و خرید سهام، به نظر می‌رسد عملکرد اپل توجه او را جلب کرده است. وی اوایل ماه جاری میلادی طی گفتگویی با CNBC اعلام کرد اپل سودآورترین کمپانی عمومی در ایالات متحده بوده و دو برابر دومین کمپانی سودآور آمریکایی که به صورت عمومی به داد و ستد می‌پردازد، درآمد دارد.

درآمد شرکت اپل 43 درصد بیشتر از آمازون بوده است

با اینکه بافت فرصت سرمایه‌گذاری در آمازون را از دست داده بود، اما گزارش‌ها از درآمد شرکت اپل فوق‌العاده هستند. سود 13.8 میلیارد دلاری که اهالی کوپرتینو برای دوره سه ماهه نخست سال گزارش کرده‌اند، 43 درصد بیشتر از درآمد 9.6 میلیارد دلاری آمازون از زمان تاسیس آن در سال 1995 است. در گذشته و پس از دنباله‌ای از زیان‌ها، آمازون سرانجام طی سه ماهه پایانی سال 2003 به وضعیتی سودآور رسید.

به نظر می‌رسد بافت اعتبار کمتری برای پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران مختلف که معمولا خوش‌بینانه هستند، قائل می‌شود. خود این سرمایه‌گذار در سال 1995 گفت «من فکر می‌کنم منصفانه است که بگوییم ما هرگز به طرح‌ریزی یک [تحلیل‌گر] در ارتباط با تضمین چیزی که خریده‌ایم یا کسب و کاری که خریده‌ایم، نگاه نمی‌کنیم» و منظور او این است که احتمالا او هرگز گزارش‌های منتشرشده توسط تحلیل‌گر گلدمن ساکس یعنی “Heath Terry” در مورد آمازون را نمی‌خواند. مطابق با گزارش Heath Terry که ماه گذشته برای مشتریان گلدمن ساکس ارسال شده است، ارزش آمازون بر خلاف پتانسیل آینده آن. کمتر تخمین زده می‌شود. این تحلیل‌گر ضمن اشاره به قرارگیری «در دامنه مطلوب بین چرخه‌های سرمایه‌گذاری آمازون» می‌گوید محرک‌های موجود برای افزایش سرعت رشد درآمد و همین‌طور ظرفیت‌های افزایشی، سبب دست کم گرفتن ارزش آمازون در بازار می‌شوند.

در رابطه با اپل، زمانی می‌رسد که فروش گوشی های آیفون به تنهای نمی‌توانند باعث افزایش درآمد شوند. برخی معتقدند هم‌اکنون این موضوع در جریان است، در حالی اپل طی سه ماهه نخست سال در مقایسه با همین زمان در حال گذشته، فروش گوشی های خود را 3.1 درصد افزایش داده است. در حالی که انتظار می‌رود درآمدها از بخش سرویس‌های مختلف کمک کنند، به نظر می‌رسد به یک محصول جدید نیاز است. جین مانستر (Gene Munster)، تحلیل‌گری که سال‌هاست اپل را دنبال می‌کند، به تازگی اعلام کرده است اپل وارد عصری شده که دیگر به فروش گوش های آیفون وابسته نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. از شیر مادرشون هم حلال تره دمشون گرم

  2. اقایون همشهریان عزیز ما ها هر چی بگیم بی فایده هست پلاستیک هم تولید کنه همه میخرین شناخته شده هست حالا بقیه شرکت ها بهترین چیز هارو بزنن بازم به چشم دیگه اپل رو نگاه میکنن

  3. واقعا دمش گرم یع شرکت امریکایی بایدم این قدرت و ابهت رو داشته باشه رقیب اصلی اپل توی سهام بورس امریکا که واقعا اونم قدرتی داره در مقابل اپل امازون هست بقیه که هیچی واقعا شرکت های امریکایی قدرتی هستن توی جهان و بقیه شرکت ها هم زورشون به امریکا نمیرسه نه ژاپن نه المان نه کره نه چین و بقیه برندهای جهان واقعا امریکا و این دو شرکت امریکایی ابر قدرت دنیا هستن هم توی مارک و هم توی برند و تنها کسی که میتونه باهاش رقابت کنه توی سرمایه و سهام بورس امازون هست

  4. ما هی میگم داره ورشکست میشه ولی انگار داره عکس عمل میکنه

  5. دمش گرم واقعا فعال و زحمت کش هستن و حریفش هم توی بازار بورس امریکا فقط امازون هست البته این خبر توی ……. من دیشب دیدم اونجا کامل تر توضیح داده تا شما توی امریکا امازون اپل ماکروسافت فیس بوک و الفابت هستن 5 تا شرکت بزرگ امریکایی ولی توی سهام بورس امریکا هیچ کدوم مثل امازون و اپل نمیتونن مانور بدن پارسال که امازون جای اپل رو گرفت اپل دوم شد امیدوارم توی برند امریکایی بتونه جای امازون رو بگیره رتبه 5 بود توی سهام بورس یهویی اومد اول واقعا قدرتی هست این امازون توی مارک و برند امریکایی واقعا اپل و امازون رقابت ریبا و جالبی با هم دارن