رکورد جهانی گینس

شکستن رکورد جهانی گینس ، جدیدترین دستاورد هواوی پی 20 پرو

رکورد جهانی گینس بار دیگر به نام هواوی ثبت شد، البته نه مشخصا به دلیل عملکرد ممتاز یکی از محصولات این کمپانی؛ بلکه به لطف ابعاد غول‌آسای بنر تبلیغاتی «هواوی پی 20 پرو» که در شهر مادرید اسپانیا نصب شده است.

بنر تبلیغاتی پرچمدار تازه هواوی که در مقابل ساختمانی واقع در یکی از میادین توریستی مادرید با نام Plaza de Espana (به معنای میدان اسپانیا) خودنمایی می‌کند، با مساحتی به بزرگی 5673 متر مربع، رکورد جهانی گینس را به عنوان بزرگترین بیلبورد فضای باز، به خود اختصاص داد. جالب اینکه، پیش از این هم هواوی با نصب یک بنر 5265 متر مربعی در همین شهر مادرید، صاحب چنین رکوردی بوده است.

بنر تبلیغاتی هواوی پی 20 پرو

این بنر تبلیغاتی «آینده فرا رسیده است» نامگذاری شده و عکاس سرشناسی چون یوجنیو رکوئنکو (Eugenio Recuenco) تصویر چاپ شده در آن را با استفاده از دوربین هواوی پی 20 پرو به ثبت رسانده است. اثر هنری خلق شده، درون‌مایه‌ای از عید تبشیر مسیحیان (مصادف با 25 مارس) دارد و تکنولوژی مدرن را در پیوند با دوران رنسانس نشان می‌دهد.

با ابعاد بزرگ بنر تبلیغاتی هواوی پی 20 پرو، رکورد جهانی گینس شکسته شد

بر اساس آمارهای موجود، کمپانی هواوی در سه ماهه چهارم سال 2017 با سهم 30 درصدی، جایگاه نخست در بازار گوشی های هوشمند اسپانیا را از آن خود کرد.

حالا با گذشت حدود دو ماه و نیم از آغاز عرضه‌ی پی 20 و پی 20 پرو، رقم فروش این گوشی ها به بیش از شش میلیون واحد رسیده و این به منزله رشد 81 درصدی آمار فروش سری P20 در قیاس با سری P10 است. در همین بازه زمانی، هواوی رشد 61 درصدی فروش در بازار داخلی چین و رشد 150 درصدی در خارج از کشور را تجربه کرد که خریداران ساکن در کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا، نقش مهمی در رقم خوردن چین آمار درخشانی برای کمپانی چینی داشتند.

اما فارغ از ثبت رکورد جهانی گینس برای بنر تبلیغاتی پی 20 پرو، از مشخصات فنی دستگاه باید به دوربین سه‌گانه با لنزهای لایکا اشاره کنیم؛ چیزی که سبب شده این تازه‌ترین پرچمدار هواوی با کسب بالاترین امتیاز در DXoMark، به عنوان بهترین گوشی موبایل حال حاضر دنیا از حیث کیفیت دوربین شناخته شود.